Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد رضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد در سخنانی با اشاره به اینکه در روز حساب و قیامت گناهکاران دوست می‌دارند و حاضر می‌شوند که برای رهایی از عذاب فرزندان، همسر، برادر و… خود را فدا کنند تا خودشان از عذاب آن روز نجات پیدا کنند اظهار داشت: اما چنین نیست، شعله‌های سوزان آتش است و آنچه که می‌تواند انسان را نجات دهد کسب تقوا است که در همین دنیا حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: انسان تقوا را از همین دنیا با خودش می‌برد، انیس و مونس انسان در عالم برزخ و قیامت است، نیازی به فدا کردن، قبیله، قوم و… نیست، تقوا است که می‌تواند این سرمایه گرانبها را برای ما فراهم کند، خودم و همه شما را به کسب تقوا و توشه الهی فرا می‌خوانم.

استمرار راه شهدا و امام از سوی مردم

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام دهه فجر هستیم، تداخل مناسبت دهه فجر و ماه رجب، بر شور و نشاط مردم و جوانان ما افزوده است گفت: تداخل این مناسبت‌ها برای همه ما درس آموز است که با اتکا به خداوند متعال و رهبری یک انسان عارف و الهی و اتحاد و همدلی حتماً نصرت الهی را در پی خواهیم داشت.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه امام راحل فرمودند که من در پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نقشی نداشتم، آن کسی که دل‌ها را متحول کرد و مردم را با هم متحد کرد، خداوند متعال بود افزود: وقتی که ملت با اصناف و اقشار مختلف خود، سربازان، ارتشیان، همافران، شهربانی، کلانتری آن زمان از خواستنی‌های شخصی خودشان گذشتند، خود را ندیدند، خدا را دیدند، ملت را دیدند، دست به دست یک انسان الهی، تربیت شده مکتب اسلام دادند، پیروزی شگفت انگیز در ۲۲ بهمن ۵۷ برای ما رقم خورد.

وی بیان داشت: این پیروزی همچنان ادامه دارد و زورگویان عالم را به تکاپو و تشکیل پیمان‌های جدید با دولت‌های سر سپرده وادار کرده و تا کنون هم نتیجه‌ای نداشته است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه شکل و شیوه حضور مردم برای گرامیداشت ۲۲ بهمن از سوی ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد افزود: مردم نشان خواهند داد تا تشکیل یک دولت اسلامی به تمام معنا و جامعه اسلامی که آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی در تار و پود آن رخنه کرده، با پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری راه نورانی اسلامی، شهدا، صدیقین، جانبازان و ایثارگران را ادامه خواهند داد.

ضرورت هماهنگی قوای سه گانه در لرستان

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه یکی از راههای موفقیت که امامین انقلاب اسلامی بر آن تاکید کرده‌اند وحدت و همدلی قوای سه گانه در سطح کشور و استان است اظهار داشت: این هماهنگی میان قوای مجریه، مقننه و قضائیه در استان نیز ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان ما انتظار دارند که این انسجام و همدلی را در عمل مشاهده کنند ادامه داد: انسجام درونی دستگاه‌های اجرایی، قضائی و مقننه در استان، خدمت به مردم، تلاش برای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری، کاهش تورم، جلوگیری از گران فروشی، راه اندازی صنایع و کارخانه‌های تعطیل شده، پیگیری و اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور، نفی و مقابله با توصیه‌های فراقانونی، نفی هر گونه جذب نیروی بدون ضابطه، دقت در اجرای پیمانکاری‌ها و… اولویت همه دستگاه‌ها و کارگزاران خدمت گذار در هر سه قوه در استان باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: خدمت گذاری به مردم در سایه هماهنگی‌های سه قوه در استان میسر است و مردم فهمیم ما این معنا را به خوبی درک می‌کنند، هر دستگاهی وظیفه روشن و مشخصی دارد، همراه با هماهنگی‌هایی که دستگاه‌های مختلف و همه خدمت گذاران در حاکمیت باید یکدیگر دارند و از اهمیت فراوانی برخوردار است نشست، پیوند و ارتباط دستگاه‌های حاکمیتی با عموم مردم و گروه‌ها و جریان‌های انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در استان است.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان اینکه در این نشست‌ها گاهی از مردم، نخبگان، جریان‌های هم سو با انقلاب مطالبی را دریافت می‌کنیم که می‌تواند در پیشبرد کار تأثیر گذار باشد افزود: جمهوری اسلامی برای رسیدن به آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی نیازمند سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم است.

ضرورت تسریع در انتصابات

وی با تاکید بر ضرورت توجه دستگاه‌های حاکمیتی شامل مجریه، قضائیه و مقننه به دغدغه‌های مردم و نگرانی نخبگان، فرهیختگان، گروههای جهادی، انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی گفت: به نگرانی تشکل‌ها توجه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان بیان داشت: یکی از نگرانی‌هایی که در محافل و مجالس گوناگون شنیده می‌شود تأخیری است که در انتصابات جدید در کشور و استان با آن روبرو هستیم، است.

حجت الاسلام شاهرخی افزود: البته اگر استاندار بنای بر انتصاب نداشتند، چون انتصاب یا عدم انتصاب از اختیارات قانونی ایشان است، من سخنی نمی‌گفتم، اما اطلاع دارم که افرادی را برای مدیریت برخی از سازمان‌ها به وزیران مربوطه معرفی کرده‌اند، در حال مطالعه برای معرفی برخی افراد دیگر هم هستند، البته افراد حقیقی و حقوقی در استان خارج از قوه مجریه نیز افرادی را برای پست‌ها معرفی یا پیشنهاد داده‌اند، ظاهراً پیچیدگی و تأخیر در انتصابات به همین مطلب بر می‌گردد که افرادی خارج از قوه مجریه در تلاش هستند که افراد پیشنهادی خودشان را در این مناصب به کار بگیرند و این همان موضوعی است که مقام معظم رهبری از آن نهی کرده‌اند و گفتند دخالت نشود.

حجت الاسلام شاهرخی ادامه داد: اگر به اصل تفکیک قوا و در عین آن، هماهنگی قوا با یکدیگر توجه لازم نشود، کسی پاسخگوی اعمال خلافش نخواهد بود، در این صورت مدیران قبل از آنکه به مسئولان مربوطه خود در استان پاسخگو باشند، خود را مطیع کسانی می‌دانند که در انتصاب آنها دخالت داشته‌اند، این خود موجب آسیب می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت گذار شما مردم از استاندار درخواست می‌کند که با جدیت به دنبال اجرایی کردن مصوبات سفر رئیس جمهور باشند گفت: همان طور که با جدیت دنبال می‌کنند که مصوبات شکل اجرایی به خود بگیرد، با توجه به اینکه افرادی را برای مدیریت دستگاه‌ها پیشنهاد داده‌اند و اطلاع دارم که در حال مطالعه برای این کار هستند، از این مرحله با سرعت و دقت عبور کنیم.

نگرانی از تأخیر و نوع انتصابات در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: بر اساس اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم به واسطه این تأخیر، برخی از سازمان‌ها در استان در انجام وظایف خود کوتاهی‌هایی می‌کنند، منتظر مسئول جدید هستند، این به استان ضرر می‌زند، نیاز است ما به سرعت از این مرحله عبور کنیم، استاندار محترم با وزیران برای افراد پیشنهادی وارد مذاکره شوند و افرادی دارای تعهد، دانایی، توانایی، انگیزه، طراوت، نشاط، کار شبانه روزی، علمی و کارشناسی، اهل استفاده از همه ظرفیت‌های داخل و خارج از استان، هماهنگی با سایر قوا، به دور از سهم خواهی را انتخاب کنند تا عقب ماندگی‌های استان جبران شود.

حجت الاسلام شاهرخی عنوان کرد: استاندار خود منتخب دولت سیزدهم است و جریانات هم سو با دولت از استاندار این انتظار را دارند که حداقل به یک یا دو دهه از سوابق افرادی که برای انتصاب‌ها معرفی می‌کنند، توجه کنند، برخی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و سیاسی به جهت تأخیر در انتصابات و نوع انتصابات نگرانی‌هایی دارند که شایسته است با تشکیل جلسات مشترک این روشنگری‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت: نیروهای انقلابی و حزب الهی سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند، هر جا لازم بوده در دفاع از نظام اسلامی حضور داشته‌اند، پس استاندار با نشست‌ها، تبادل نظر و روشنگری مانع تفرقه و جدایی شوند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: ائمه جمعه هم بعد حمایت خود از کارهای تحول زا و هم مطالبه گری مبتنی بر اخلاق، منطق، استدلال، همراه با پیشنهادهای سازنده که بتواند تحول همراه با جهش را برای استان رقم بزند را جز وظایف خود می‌دانیم، هم از کارهای ارزشمند حمایت می‌کنیم و هم مطالبه گری و نظارت.

کد خبر 5416533

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری نماینده ولی فقیه در لرستان خطبه های نماز جمعه دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها همدان ایلام زنگ انقلاب سیستان و بلوچستان گرگان نماینده ولی فقیه در لرستان حجت الاسلام شاهرخی دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، محمد مهدی نیکونژاد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.
وی، افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.
نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.
عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج و به روی مردم و جوانان شهر باز شود
  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند