Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها_امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دولت قول‌هایی را به مردم داده است، عنوان کرد: اما انتظار داریم توجه به اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی در بدنه دولت تقویت شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت‌الله حییب‌الله شعبانی، ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان، با تبریک و گرامیداشت ایام دهه فجر، اظهار داشت: انقلاب اسلامی که مردم در آن حضور پیدا کردند و رقم زدند انگیزه‌های مختلفی برای قیام علیه رژیم پهلوی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فساد سیستمی گسترده‌ای که در رژیم پهلوی حاکم شده بود، تصریح کرد: از جوانان می‌خواهم خاطرات پهلوی را مطالعه کنند.

امام جمعه همدان افزود: جوانان خاطرات پهلوی را مطالعه کنند تا بدانند در مدت 57 سالی که پدر و پسر بر این کشور حاکم بودند چه اتفاقاتی رخ داده است، ما در کجا بودیم چه وضعیتی داشتیم.

شعبانی با تاکید بر اینکه اگر کسی طرفدار پهلوی است خاطرات پهلوی را مطالعه کند میفهمد بر ما چه گذشته است، تصریح کرد: ملت زمانی که احساس کردند رژیم پهلوی ضد دینی و اسلام است علیه این ضدیت رژیم قیام کردند.

وی با اشاره به اینکه رضا شاه که به حکومت رسید از سال 1300 تا 1307 یک چهره مذهبی داشت، عنوان کرد: حتی به قرآن قسم یاد می‌کرد، روحانیون را دعوت می‌کرد و می‌خواست مسئله ارتباطش با روحانیت را مطرح کند‌. حتی اسم بچه‌های خود را مذهبی انتخاب می‌کرد‌.

امام جمعه همدان افزود: رضا شاه وقتی سلطنتش تقویت شد احساس کرد قدرت گرفته و جریان کشف حجاب و اجبار جامعه اسلامی برای کشف حجاب را ترویج کرد.

شعبانی گفت: دورانی که روحانی شدن جرم تلقی می‌شد، آنقدر شرایط اسلام و دین سخت شد که حوزه‌های علمیه با محدودیت مواجه شدند.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که 1300 سال جامعه مذهبی بوده با حاکم شدن رضا شاه کشف حجاب مطرح شد و حوزه علمیه و روحانیت را محدود کرد، اظهار داشت: اگر این حاکمیت استمرار پیدا می‌کرد امروز اسلامی وجود نداشت.

امام جمعه همدان تصریح کرد: در سال 1316 دستور علنی وزارت داخله مبنی بر جلوگیری از روضه خوانی‌ها صادر شد و دستور دادند در ایام محرم کاروان‌های شادی و مطبی راه بیندازند.

شعبانی افزود: نمونه این هتک حرمت را در سال 1388 دیدیم که وقتی جسارت کردند کشور تکان خورد.

وی گفت: علت مانع شدن از برگزاری مراسم روضه خوانی، زدودن خرافات از ذهن مردم با این استدلال که نگذارید روضه بگیرند چون باید به تفکر غربی نزدیک شویم‌، بود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه سینماها و رسانه‌های پهلوی سراسر فحشا و فساد بود، اظهار داشت: حتی تقویم کشور را از تقویم مذهبی به شاهنشاهی و پهلوی تغییر دادند.

شعبانی با بیان اینکه امام(ره) فریاد زد که علمای اسلام به داد اسلام برسید، افزود: شاه می‌خواست بهائیت را تقویت کند تا اسلام را زمین بزند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از انگیزه‌های مهم مردم از انقلاب، حفظ اسلام بوده است، تصریح کرد: وقتی امام آمد توجه به عبودیت و توسعه عبودیت را مطرح کردند.

امام جمعه همدان: حضور متدینین و طلاب در "کوه" از مصادیق بارز امر به معروف استنماینده ولی فقیه همدان: تصور اینکه کار تربیتی باید بر روی همه اثرگذار باشد غلط است

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز میزان فعالیت‌های قرآنی را در کشور ببینید و قضاوت کنید، گفت: رسانه های ما امروز از سالم ترین رسانه‌ها است.

شعبانی افزود: البته انتقادات و مشکلاتی هم در حوزه رسانه و صدا و سیمای ما وجود دارد، اما در بحث مقایسه، رسانه‌های ما سالم‌ترین است.

وی با بیان اینکه اگر امروز 800 هزار نفر جوان در اعتکاف شرکت می‌کنند این‌ها برکات انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اما با تهاجم فرهنگی مواجه هستیم و هجوم فرهنگی دشمن بعد از انقلاب بیشتر شده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) با همکاری مردم اسلام را زنده کرد، گفت: نترسی و شجاعت امام و خلوص ایشان همراه با همکاری مردم و شهدا این اسلام را ایجاد کرده است.

شعبانی با تاکید بر اینکه امروز مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد و آمارهای اقتصادی ما در دهه 90 رضایتمندی مردم را همراه نداشته است، اظهار داشت: اگرچه در مقاطعی دولت همکاری نکرده اما راه حلش همان چیزی است که انقلاب کردیم، باید همه با هم متحد باشیم.

وی با اشاره به اینکه چرا در عرصه نظامی رشد کردیم اما در خودرو سازی کیفیت پایین است، تصریح کرد: دقیقا آن‌جایی که روی پای خود ایستادیم پیشرفت کردیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در حل مسائل اقتصادی منتظر برداشتن تحریم‌‌ها هستیم، گفت: دولت از دولت‌های گذشته درس بگیرد و در عرصه پیشرفت اقتصادی هم یک تیم منسجم و هم افزا لازم است.

شعبانی با تاکید بر اینکه دولت قول‌هایی را به مردم داده است، عنوان کرد: اما انتظار داریم توجه به اقتصاد مقاومتی و روحیه جهادی در بدنه دولت تقویت شود.

انتهای پیام/743/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام جمعه همدان رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری ظهر یکشنبه در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به تولیدکنندگان، ضمن تبریک به مناسبت قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، با تقدیر از مدیران ارشد کارخانه‌های تولیدی، اظهار کرد: با همت و تلاش کارگران و مدیران در حوزه تولید، اقتصاد کشور به حرکت در آمده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های شاخص اقتصاد مقاومتی که طی ۱۰ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری به عنوان سیاست کلان کشور تعیین شده، مهم‌ترین موضوع در این اقتصاد را درون‌زایی و در نهایت ایجاد مقاومت اقتصادی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی در سایه اتکا به تولید داخل محقق می‌شود.

استاندار تهران، پویایی در اقتصاد را نشانه مجهز بودن به دانش دانست و افزود: امروز سطح رقابت در دنیا در همه عرصه‌های تولیدی مبتنی بر دانش روز است.

فخاری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن در آستانه روز کارگر، این روز را نماد اتحاد یک جریان انسانی برای نشان دادن قدرت تولید عنوان و اظهار کرد: طبق منویات مقام معظم رهبری «امنیت کارگر به شغل کارگر است»، برای ایجاد امنیت در شغل، دانش افزایی و مهارت آموزی، عبور از بن بست‌های فکری و اندیشه‌ای و به روز نگه داشتن دانش‌های کسب شده و به کارگیری آن‌ها و همچنین تأمین تسهیلات و امکانات و رابطه صحیح بین کار، کارگر و کارفرما و به تعبیری مجموعه‌ای از رفتارهای صحیح چندوجهی کنار هم می‌تواند یک شغل را تضمین کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: امروز رابطه کار، کارگر و کارفرما تغییر کرده و با ایجاد ساختارهایی که می‌تواند نظام فکری و رفتاری جریان تولید را دست بگیرد و هدایت کند، شاهد یک تحول اساسی در تولید کشور هستیم.

وی گفت: امروزه شاخص‌های عملکردی نظام کار و کارگری، مبتنی بر دانش و ارزش‌هایی که خلق می‌کنند و متأثر از اراده‌هایی است که به فرصت جدید و پیش برنده در حوزه اقتصاد ملی تبدیل می‌شوند و سهم آن‌ها را در حوزه اقتصاد ملی بالا می‌برد.

فخاری عنوان کرد: اگر بخواهیم موقعیت جدیدی را خلق کنیم باید خودمان را با شاخص‌های استاندارد بین‌المللی تطبیق دهیم و در جایگاهی که قرار داریم، خودمان را ثابت نبینیم تا زمینه رشد و تعالی فراهم و رابطه صمیمی بین جریان کار، کارگر و کارفرما ایجاد شود.

کد خبر 6091453

دیگر خبرها

  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • اسلام نگاهی مقدس به مسئله کار و کارگر دارد
  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • انتقاد امام جمعه تبریز از عوارضی آزادراه سهند-تبریز