Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر برازجان با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و حلول ماه مبارک رجب اظهار داشت: امروز استفاده از شیوه‌های غیر عادلانه و فریبنده در عرضه کالا و خدمات مانند گران فروشی کم‌فروشی و واسطه‌گری بلای جان بازار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه برازجان افزود: عمده‌ترین علت گرانی‌ها و ضعف نظارت بر قیمت‌هاست تعلل و بلاتکلیفی در نرخ‌گذاری کالا و خدمات در اغلب صنوف باعث شده که افراد اجناس خود را به هر قیمتی که می‌خواهند عرضه کنند و متأسفانه قیمت‌ها لحظه‌ای شده و ضعف مدیریت و نظارت به وضوح دیده می‌شود.

مصلح تصریح کرد: لازم است نهایت نظارت و دقت در قیمت‌گذاری‌ها و عرضه کالاها اعمال شود تا مردم در دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند.

وی ابراز داشت: متأسفانه در شرایط کنونی هیچ دستگاهی پاسخگو نیست، ادارات صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات باید احساس مسئولیت کنند و بی‌تفاوت از این قضایا نباشند.

امام جمعه برازجان با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایران سرزمینی است که به لحاظ استراتژیک و موقعیت حساس جغرافیایی جز و چند منطقه کم نظیر دنیاست، ایران با سه قاره آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوس هند مرتبط است و هر دولتی که در ایران حکومت کند روی این قاره و اقیانوس هند تأثیرگذار خواهد بود.

مصلح افزود: به همین دلیل در طول قرن‌های گذشته برای قدرت‌ها تسلط بر ایران جز اهداف اساسی و به اصطلاح جز اهداف استراتژیک بوده زیرا می‌دانستند که با سرزمین‌های وسیعی مرتبط می‌شوند و می‌توانند با تسلط بر ایران به لحاظ ارتباطی باز هم تأثیرگذار باشند به همین جهت به گواهی تاریخ پرتغالی‌ها، فرانسوی‌ها، عثمانی‌ها، انگلیس، آمریکا، و هر قدرتی که در دنیا غالب شده تسلط بر ایران جز اهدافش بوده است. بنابراین انقلاب اسلامی اهمیت بسیار فوق‌العاده استثنایی دارد زیرا قدرت‌های بزرگ امکانی را از دست دادند که به هیچ عنوان در طول دو قرن گذشته نمی‌خواستند آن را از دست بدهند.

خطیب جمعه برازجان ابراز داشت: یکی از وزرای خارجی در همان ایام پیروزی انقلاب می‌گوید با سقوط پهلوی، آمریکا خساراتی دید که دیگر قابل جبران نیست و ما از امکان بسیار بزرگی در منطقه مهمی از دنیا محروم شدیم؛ رئیس سازمان سیا آمریکا در دوران پیروزی انقلاب اسلامی می‌گوید آنچه در ایران اتفاق افتاد یک واقعه مهم و فوق‌العاده نبود بلکه یک واقعیت عجیب و باورنکردنی بود ما ایران را به‌گونه‌ای ساخته بودیم که قرار بود برای همیشه در ایران باشیم و نمی‌دانستیم این گونه ما را از ایران بیرون می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ایران سرزمین سرشار از منابع است و آمریکا به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان نمی‌تواند از این منابع صرف نظر کند و حتی به جرأت می‌توان گفت شاید تا صد سال دیگر قدرت‌های بزرگ از تسلط بر ایران صرف نظر نمی‌کنند از این رو زمانی که مردم ایران شعار استقلال را سر می‌دادند قدرت‌های بزرگ می‌گفتند مگر امکان دارد که مردم در دوران ما بتوانند مستقل باشند، اهمیت انقلاب اسلامی در این بود که این شعار را داد و تا امروز آن را حفظ کرده به گونه‌ای که حتی بزرگترین دشمنان ایران هم اعتراف می‌کنند که ایران مستقل است و این واقعیتی است که اصلاً قابل انکار نیست این نکته هم دلیل انقلاب است و هم دستاورد انقلاب اسلامی ایران می‌باشد.

مصلح اظهار داشت: علاوه بر این در ایران، اسلام شیعی حکم‌فرماست که با قدرت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند قدرت شیعی زیر بار سلطه دائمی و همیشگی نمی‌رود مکتب شهادت در فرهنگ شیعه به عنوان یک اصل تغییر ناپذیر و اساسی برگرفته از عاشوراست و قدرتی را ایجاد می‌کند که طبیعتاً با دولت‌های استعماری و استکباری سازش نمی‌کند به همین دلیل انقلاب در ایران پیروز شد وزیر خارجه وقت رژیم اشغالگر قدس گفت زلزله‌ای در ایران شد که خاورمیانه را لرزاند و به دنبال آن دنیا خواهد لرزید.

وی افزود: علاوه بر این‌ها عملکرد رژیم پهلوی ۵۷ سال نیز آنچنان برای مردم ایران زیانبار بود، تحقیرکننده توهین‌آمیز، خسارات بار بود که مردم به دنبال فرصتی برای سرنگون کردن سلطنت پهلوی می‌گشتند، در دوره رضاخان به صورت مختصر در دوره محمدرضا پهلوی چندین بار اراده این کار شد ولی به نتیجه نرسید اما با تحولاتی که در دهه ۱۳۴۰ و ۱۳۵۰ اتفاق افتاد، زمینه ظهور و بروز پیروزی انقلاب پدید آمد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز انقلاب اسلامی تسلط بر ایران قدرت های بزرگ جمعه برازجان قدرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۱۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت