Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - وجیه‌الله جعفری با همراهی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، رئیس سازمان صمت استان فارس، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی از فرآیند در دست احداث طرح توسعه مجتمع صنعتی فولاد غدیر نی‌ریز بازدید کردند.

جعفری گفت: برخی از طرح‌ها و پروژه‌های فولادی ما از زمان کلنگ‌زنی تا به اکنون تاریخی شده‌اند و توقع می‌رفت برخی از این پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد، اما به دلائل مختلف این روند طولانی شده است که البته مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در حال پیشرفت فیزیکی مناسبی جهت افزودن خط تولید فولاد جهت بهره‌برداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به ایجاد سامانه جامع فولاد در راستای ساماندهی واحد‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: تامین مواد اولیه یکی از دغدغه‌های اصلی بخش فولاد است که با توجه به محدودیت ذخیره‌سازی بایستی در تامین مواد اولیه و زیرساخت‌های لازم در عرصه چارچوب مشخصی را برای سرمایه‌گذاری تعریف کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند به صورت مستمر و پایدار در یک بازه زمانی مشخص فعالیت و تولید پایدار داشته باشند.

معاون وزیر صمت گفت: برداشت از معادن باید با مطالعات و برنامه‌ریزی مشخص انجام شود و سازمان ایمیدرو از طریق سیاست اضافه کردن ظرفیت ذخیره‌سازی معادن خود به مدار مصرفی تولیدکنندگان از سرمایه‌گذاری‌ها پاسداری خواهد کرد.

جعفری بر لزوم توسعه متوازن و اهمیت ایجاد صنایع پایین دستی تاکید و گفت: در این زمینه بخش خصوصی از بخش دولتی موفق‌تر عمل کرده است و باید توجه شود که زیرساخت‌ها و مواد اولیه را به صورت متوازن توسعه دهیم.

او در رابطه با گرفتن محدوده معدنی و رها کردن آن، گفت: در زمینه اکتشافات باید نگاه علمی و سیستماتیک حاکم شود.

تامین آب واحد‌های تولیدی از خطوط انتقال دریا، بکارگیری ظرفیت ذخیره‌سازی در سرمایه‌گذاری‌های جدید، در نظر گرفتن ساز و کار تامین مواد اولیه در بورس، نقش سهامداری و حاکمیتی سازمان ایمیدرو، حل مشکلات مربوط به تامین آب، برق، گاز و ریل، مسئولیت‌های اجتماعی از دیگر موارد مطرح شده توسط رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به آن اشاره شد.

عبدالعظیم خادم‌حمزه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در دهه اخیر توجه خوبی به صنعت استان فارس شده است و استان فارس در زمینه گردشگری، کشاورزی و حتی پزشکی یک قطب بسیار مهم در کشور است که در حال حاضر در ریل صنعتی شدن قرار دارد.

او گفت: دولت مطالبات کارخانجات و واحد‌های تولیدی را در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد کرد که در حال حاضر دید خوبی نسبت به سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان وجود دارد.

خادم‌حمزه  گفت: مجتمع صنعتی فولاد غدیر نی‌ریز نیازمند ایجاد یک کمربند سبز در محدوده و اطراف خود است و این اقدام در حفاظت از محدوده کارخانه و کاهش آلایندگی موثر است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: باید ثروت خلق بشود تا برای سرمایه‌گذاران سود و منفعت ایجاد شود و واحد‌های تولیدی در نظر داشته باشند که بخشی از درآمد خود را به عنوان مسئولیت اجتماعی هزینه کنند.

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: تمامی دست‌اندرکاران مجتمع صنعتی فولاد غدیر نی‌ریز به عنوان سربازان اقتصادی در پیشبرد امور نقش‌آفرینی دارند.

او گفت: در حال حاضر در این کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت نامی حدود ۸۰۰ هزار تن تولید می‌شود که با در نظر گرفتن طرح توسعه‌ای فولاد این مجتمع صنعتی که در دست احداث است با سرمایه‌گذاری نزدیک به شصت هزار میلیارد ریال نیز فرصت شغلی برای حدود ۹۰۰ نفر فراهم شده است.

ایزدی در رابطه با این پروژه گفت: پروژه فولاد این مجتمع صنعتی در دست احداث است که در بخش‌های مختلف عمرانی و زیربنایی، تجهیزات، ساختمانی و ... به ویژه در سال جاری پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است که در مجموع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی ارزیابی می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان فارس در رابطه با ضرورت توانمندسازی اقتصاد استان فارس، گفت: خط قرمز ما در سازمان صمت طولانی شدن زمان رسیدگی به درخواست‌های تولیدکنندگان و مراجعه‌کنندگان است که انتظار داریم بخش عمده‌ای از نیاز مصرفی و خدمات لازم در اجرای طرح‌های توسعه نیز از درون استان تامین شود.

ایزدی گفت: تکمیل زنجیره ارزش فولاد در این مجتمع صنعتی بنا بر سیاست‌های محرومیت‌زدایی استانی دولت و منطبق بر برنامه ملی تولید فولاد در سال ۱۴۰۱ است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: اخیرا مطالعات و اکتشافات معدنی استان فارس در دست انجام است که نقش مهمی در تامین خوراک صنایع معدنی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت فارس تامین مواد اولیه صنایع فولاد فولاد غدیر نی ریز تامین مواد اولیه واحد های تولیدی سرمایه گذاری رئیس سازمان مجتمع صنعتی استان فارس فارس گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری

به گزارش «تابناک» به نقل از سایپانیوز، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به همراه تنی چند از اعضای هیات مدیره،‌ معاونان و مدیران عامل شرکت های گروه سایپا ضمن حضور در شرکت فولاد مبارکه و بازدید از خطوط تولید، در نشستی با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این شرکت در راستای انجام تعاملات بیشتر به گفتگو پرداخت.

جواد توسلی مهر در این نشست مشترک گفت: صنعت فولاد صنعت مادر و یکی از زیرساخت‌های مهم تولید کشور است و از سوی دیگر نیز صنعت خودرو نیز پیشران است.

او با بیان اینکه بحث تولید می‌تواند حال مردم را خوب کند و با پرداختن به تولید و تأمین معیشت مردم سایر مشکلات نیز حل خواهد شد و راهکار آن اعتماد به توانمندی های داخلی و ظرفیت خوبی است که در کشور وجود دارد، افزود: شرکت‌های خودروسازی با حدود ۵۵ میلیون نفر سهامدار در بازار سرمایه رو به رو هستند، علاوه بر این ۶۰۰ هزار خانواده در زنجیره تأمین خودروسازی ارتزاق می‌کنند و گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو حدود ۱۰۰ هزار خانواده را شامل می‌شوند که قسمت بزرگی از اجتماع هستند و اگر روند این دو خودروساز در تولید مناسب باشد حال طیف بزرگی از مردم خوب خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه در کشور و در دهه ۹۰ ایران خودرو دیزل زیانی ۱۳ برابر سرمایه داشت، افزود: در این شرایط سهامداران برای انحلال شرکت شکایت کرده بودند، سهامداران عمده از جمله ایران خودرو حال خوبی نداشت اما وقتی روند معکوس شد و افزایش و جهش تولید را در دستور کار قرار دادیم، در سال ۹۹ به چهار برابر میزان تولید رسیدیم و سال 1400 به سود خالص سنگین و سال ۱۴۰۱ به ۷ هزار میلیارد سود خالص رسیدیم و به نسبت همین مبلغ، پول به دولت دادیم و می‌توان گفت ۲ همت برای تولید سرمایه‌گذاری شد که حجم زیادی از اشتغال زایی را به همراه داشت.

او با بیان اینکه امسال در سایپا برنامه‌ای در دستور کار داریم که  ۱۰۰ درصد قابل انجام است، گفت: تولید حدود ۶۷۱ هزار دستگاه خودرو را در دستور کار داریم و این آمار در سال گذشته 480 هزار خودرو بوده است که می‌توان گفت در سال جاری ما ۴۰ درصد افزایش تولید را خواهیم داشت.

توسلی با بیان اینکه اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است، ابراز کرد: ما مواد اولیه را از بورس تهیه می‌کنیم و اگر این قیمت توسط دولت مدیریت و نگهداری شود دیگر هر روز نیاز به قیمت‌گذاری خودرو نداریم و بخش عمده مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه برای انجام روند اصلاحی، رفتارهای خوبی را شاهد بوده‌ایم، ابراز کرد: امیدواریم تا چند روز آینده نتایج خوبی را از دولت در اصلاح قیمت مواد اولیه دریافت کنیم که بر این اساس تعاملاتمان با زنجیره تأمین از جمله فولادمبارکه بهتر و باعث مناسب تر شدن وضعیت تولید خواهد شد.

او تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین،‌ صنایع دانش بنیان، صنایع های‌تک، ایجاد تنوع محصول و افزایش کیفیت مستلزم جهش تولید و اصلاح ساختارهای مالی است که با انجام این امور یقینا سال متفاوتی در صنعت خودرو کشور خواهیم داشت و رکورد دهه 90 شکسته خواهد شد.

توسلی مهر افزود: تعاملات ما با فولادمبارکه در راستای افزایش 40 درصدی تولید خودرو است که افزایش ۴۰ درصدی اعلام نیاز به ورق خودرو در این راستا است.

دیگر خبرها

  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟+بخشنامه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • ضرورت ساماندهی شرکت‌های تابعه و مولدسازی اموال صندوق بازنشستگی مس/دغدغه‌های‌ بازنشستگان عزیز باید رفع شود
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • سردار هداوند خبرداد: کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد در اشتهارد