Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@15:35:05 GMT

آغاز پرحاشیه جشنواره فیلم فجر در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۴۸۱۲

آغاز پرحاشیه جشنواره فیلم فجر در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه جمعه و در آغازین روز اکران فیلم‌های منتخب چهلمین جشنواره فجر در استان اردبیل قرار بود فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی از ساعت ۱۸ در سینما قدس اردبیل اکران شود که به دلایلی این فیلم آماده پخش نشد و بسیاری تماشاگران با اعتراض سالن سینما را ترک کردند.

در حالی که قرار بودن فیلم خائن‌کشی مسعود کیمیایی در آئین افتتاحیه هفتمین دوره پخش فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در سینما قدس اردبیل برگزار شود که بدون اطلاع قبلی اکران آن کنسل شد تا بسیاری از مخاطبان با اعتراض به نحوه مدیریت سالن سینما قدس اردبیل و عدم اطلاع‌رسانی قبلی این سینما را ترک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نقطه مقابل از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه فیلم خائن‌کشی در سینما انقلاب اردبیل به روی پرده سینما رفت تا بخشی از علاقه‌مندان از این فرصت استفاده کرده و از سینما انقلاب اردبیل به خاطر پخش به موقع این فیلم قدردانی کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در مراسم آغازین هفتمین دوره اکران فیلم‌های منتخب جشنواره فجر در اردبیل اظهار کرد: از بین فیلم‌های اکران شده در سینماهای تهران، ۱۶ فیلم از امروز در استان‌های مختلف به روی پرده سینماها می‌رود که در استان اردبیل نیز ۲ سینمای قدس و انقلاب اکران این فیلم‌ها را عهده‌دار شده‌اند.

عبدالله بحرالعلومی با تبریک ایام دهه فجر تصریح کرد: در حالی جشنواره چهلم در سطح ملی و استانی آغاز شده که در این دوره ۲۲ فیلم با هم رقابت می‌کنند که ۱۶ فیلم منتخب در سینماهای استان اردبیل نیز برای مردم اکران می‌شود.

وی استعداد هنرمندان استان اردبیل را در قالب هنر هفتم یادآور شد و گفت: چهلمین جشنواره فیلم فجر با فراز و نشیبی روبه‌روست که قطعاً در سال‌های آینده تلاش بر این است تا با موضوعات ارزشمند نظام اسلامی تولید آثار انجام و مخاطبان از این آثار فاخر استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: نباید فیلمسازان تنها به نیت حضور در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم بسازند بلکه بهتر است با تکیه بر داشته‌ها و سرمایه‌های فرهنگی، هنری، تاریخی و مفاخر و شخصیت‌های کشورمان بهترین آثار تولید و روانه بازار شوند.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: استان اردبیل نیز همواره در سینما با داشتن هنرمندانی ارزشمند و فیلمسازانی توانمند خوش درخشیده و امیدواریم با تکیه بر مضامین ادبی، فرهنگی، قومیت‌های مختلف و سرمایه‌هایی همچون شعرا، ادبا و هنرمندان فاخر آثار ارزشمندی در هنر هفتم به روی پرده سینما برود.

به گفته مدیر سینما انقلاب اردبیل در چهلمین جشنواره فیلم فجر که اکران آن از امروز تا ۲۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت، ۱۶ فیلم منتخب همزمان با سایر استان‌ها در سینماهای استان اردبیل به ویژه سینما انقلاب اکران می‌شود.

بهنام شهبازی اضافه کرد: ما در ۲ سانس از ساعت ۱۸ و ۲۰ و ۳۰ دقیقه اکران فیلم‌ها را آغاز می‌کنیم و بدون تخفیف علاقه‌مندان می‌توانند از طریق الکترونیکی بلیط ۲۰ هزار تومانی را برای تماشای هر فیلم تهیه کنند.

وی بیان کرد: با تصمیم ستاد کرونا قرار شد با ظرفیت ۵۰ درصد سینماها در این ایام فعالیت کنند تا شاهد گسترش سویه جدید کرونا نباشیم.

مدیر سینما انقلاب اردبیل در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ما بدون هیچ تخفیفی اکران فیلم‌ها را از امروز آغاز کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا در بهترین شرایط زمینه رضایتمندی مخاطبان را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این بین به نظر می‌رسد فرهنگ و ارشاد اسلامی در اکران فیلم‌ها با نوعی به هم ریختگی روبه‌رو شده به طوری که ظرفیت ۵۰ درصد سینماها و دریافت مبلغی از فروش فیلم‌ها که باید به ارشاد اسلامی پرداخت شود، عملاً نارضایتی سینماداران را به همراه داشته که ضروری است در حمایت از مدیران ۲ سینمای انقلاب و قدس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت‌های بیشتر را انجام دهد.

از ۱۵ تا ۲۲ بهمن فیلم‌های لایه‌های دروغ، خائن‌کشی، ماهان، ملاقات خصوصی، حناس، مرد بازنده، بیرو، بدون قرار قبلی، موقعیت مهدی، شب طلایی، برف آخر، شادروان، افسار، شهرک، ضد و دسته دختران در سینماهای انقلاب و قدس اردبیل روی پرده سینماها می‌رود تا علاقه‌مندان این فیلم‌ها را به تماشا بنشینند.

کد خبر 5416855

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر دهه فجر سینما انقلاب اردبیل مسعود کیمیایی اعتراضات مردمی فیلم خائن کشی نظام اسلامی دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف عکس استانها ایلام همدان تبریز شیراز فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما انقلاب اردبیل روی پرده سینما اکران فیلم ها استان اردبیل قدس اردبیل فیلم ها خائن کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • «مست عشق» ، زمانی برای مستی سالن های سینما / روایت مولانا و شمس ، پدیده ای فراتر از اکران
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • ایستادگی مردم غزه برآمده از ایثارگری‌های شهدای انقلاب اسلامی است