Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - یدالله حقیقی در بازدید از کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد گفت: برق فارس هم اکنون تامین کننده ۲۵ مگاوات کارخانجات صنعتی و کارخانه کربنات سدیم در غرب فیروز آباد است.

او گفت: برق فارس در راستای خدمت به تولید و صنعت برق مورد نیاز این کارخانه را تامین کرده است. در سال‌های آتی هم با احداث کارخانه کربنات سدیم ۲ و کارخانه سیمان برق مصرفی این واحد‌های صنعتی به ۷۰ مگاوات افزایش خواهد یافت و با توسعه صنعتی به ۱۵۰ مگاوات خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی گفت: کارخانه کربنات سدیم از مشترکان اصلی برق فارس است و در شهرستان فیروز آباد یک هزار و ۳۰۰ نفر نیرو دارد.

او گفت: شرکت برق فارس تلاش کرده که به بهترین نحو و با قابلیت اطمینان بالا برق صنعتی این کارخانه و صنایع پیرامون را تامین کند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس گفت: شرکت برق فارس مطالعات اولیه برای تامین واحد‌های صنعتی در آینده نزدیک را انجام داده و با همکاری متخصصین و مهندسان شرکت برق منطقه‌ای استان، تامین برق و انرژی در کوتاهترین زمان ممکن برای این واحد‌های صنعتی انجام خواهد شد.

او گفت: این سه مجموعه صنعتی در مجموع ۴۹۰۰ نفر نیروی شاغل خواهد داشت و با این سطح کارآفرینی و اشتغال می‌توان امید داشت که بیکاری در سطوح بسیار قابل توجهی در غرب شهرستان فیروز آباد و روستا‌ها و بخش‌های اطراف مرتفع خواهد شد. همه این اقدامات در راستای هدف صنعتی شدن استان فارس برداشته می‌شود و رویکردی فرخنده و ارزنده در پی خواهد داشت.

حامد مرام، مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد نیز در حاشیه این بازدید با تقدیر از همراهی شرکت برق فارس در تامین و انتقال برق مورد نیاز این واحد صنعتی به نقش این کارخانه در توسعه منطقه اشاره کرد.

او گفت: در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد حدود هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.

مرام گفت: تعداد رانندگان کامیون شهرستان فیروزآباد قبل از راه‌اندازی کارخانه کربنات سدیم کاوه کم بود، اما با راه‌اندازی این کارخانه ۵۰ کامیون توسط مردم این شهرستان خریداری شده چرا که روزانه ۸۰ محموله از کارخانه کربنات سدیم خارج می‌شود.

مدیرعامل شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد همچنین در خصوص زمان تکمیل فاز‌های تکمیلی این کارخانه، گفت: تا ۲ سال آینده فاز‌های بعدی کارخانه تکمیل می‌شود.

ابراهیم عسگریان، رییس هیات مدیره شرکت کربنات سدیم کاوه فیروزآباد هم بر لزوم تامین و انتقال برق مورد نیاز برای توسعه فعالیت‌های صنعتی در غرب شهرستان فیروز آباد تاکید کرد.

او گفت: ظرفیت عملیاتی کارخانه کربنات سدیم واقع در فیروزآباد استان فارس با توجه به تجارب و توانمندی‌های اجرایی و فنی گروه صنعتی حدود یک میلیون تن در سال است.

عسگریان گفت: این کارخانه در سال ۱۳۸۴ تأسیس شده که با بهره‌برداری از آن همه نیاز داخل کشور مرتفع و امکان صادرات بخش اعظمی از محصول مورد نیاز در صنایع شیشه و بلور، صنایع شوینده و پاک کننده، تصفیه آب، پتروشیمی‌ها و … به کشور‌هایی نظیر ترکیه، عراق، هند، اوکراین، یونان، امارات، ارمنستان، ناجیکستان و … فراهم شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افزایش ظرفیت شرکت برق منطقه یا فارس شهرستان فیروزآباد کارخانه کربنات سدیم کربنات سدیم کاوه شهرستان فیروز فیروز آباد مورد نیاز برق فارس شرکت برق او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۴۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس

علی جان صادق‌پور با اشاره به عملکرد این شرکت در توسعه طرح‌های فاضلاب طی دو سال اخیر گفت: بالغ بر ۲۸ هزار متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌ها و بیش از ۸۰ هزارمتر به خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب اضافه شده است.

او با بیان اینکه وزارت نیرو برنامه‌های خود در بخش فاضلاب را مبتنی بر افزایش سرانه بهره‌مندی از سامانه‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب شهری و روستایی تدوین کرده است، افزود: بر همین اساس در دو سال گذشته گام‌های بسیار بلندی در حوزه بهره‌مندی مردم استان از خدمات زیست محیطی فاضلاب برداشته شده است.

صادق‌پور تصریح کرد: یکی از سیاست‌های کلان شرکت آبفا استان فارس، افزایش سرانه بهره‌مندی جوامع شهری و روستایی استان از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بود که در این راستا اقدامات مطلوبی نیز صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس علاوه بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای، مرمت و نگهداری تأسیسات و همچنین ارتقای بهره‌وری آنها را از دیگر اهداف شرکت آبفا فارس در دو سال گذشته عنوان کرد و افزود: با کار کارشناسی مداوم در تأسیسات فاضلاب، بهره‌وری در بخش‌های مختلف ارتقا داده شد.

او ادامه داد: علاوه بر ارتقای کیفیت تصفیه‌خانه‌های موجود، تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام فاضلاب از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت طی دو سال گذشته بوده است. همچنین جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم نامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع محلی در شهرستان‌های فارس به منظور اجرای طرح‌های جدید فاضلاب و همینطور فروش پساب تصفیه خانه‌های فاضلاب را نیز می‌توان به عنوان گام‌های قابل توجهی در راستای گسترش سطح بهره‌مندی مردم فارس از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای بهداشت عمومی شهر‌ها و روستا‌های منتفع نام برد.

صادق‌پور اضافه کرد: طی دوسال گذشته تعداد ۵ تصفیه‌خانه فاضلاب، شامل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر‌های کازرون و آباده و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستا‌های امیر آباد کافتر و شهر میان در شهرستان اقلید و همچنین پکیج تصفیه فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم‌بید در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا استان فارس اضافه کرد: با گشایش این تصفیه‌خانه‌ها ۲۷هزار و ۱۰۰ متر مکعب به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری و ۹۱۰ متر مکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب روستایی اضافه شده است.

او با بیان اینکه در همین بازه زمانی افزون بر ۸۰ هزار متر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب نیز در شهر‌ها و روستا‌های استان اجرا شده است، افزود: تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر داراب نیز در آینده‌ای نزدیک گشایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انقلاب صنعتی (قرن هجده و نوزدهم) و پیشرفت‌های فناورانه
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • میمند همچون نگینی در فیروزآباد، فارس و در سطح کشور می‌درخشد
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس