Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر محمد‌خانی مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با حضور تیم‌های ملی‌مان در ادوار مختلف جام جهانی حرف می‌زند.

روزنامه ایران: نادر محمد‌خانی مدافع سابق پرسپولیس و تیم ملی در رابطه با حضور تیم‌های ملی‌مان در ادوار مختلف جام جهانی حرف می‌زند. او خاطراتی را ورق می‌زند که هنوز هم برای تک‌تک ما شنیدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاطراتی از شرایطی خاص که بی‌اختیار چشم را وادار به تماشا و گوش را وادار به شنیدن می‌کند.

به نظر شما این راحت‌ترین صعود ایران به جام جهانی است؟
من فکر می‌کنم زمان برانکو به‌دلیل تیم‌هایی که در آن مقطع پیش روی ما قرار داشتند، ما آسان‌ترین صعود را شاهد بودیم. چه بسا که این صعود حتی از دوره فعلی هم راحت‌تر بود که تیم ملی ما راحت می‌تواند به مسابقات جام جهانی راه پیدا کند.
سخت‌ترین صعودمان به جام جهانی کدام بود؟
سال 98 تیم ملی ما با شرایط استثنایی و بسیار دشواری به جام جهانی صعود کرد. به نسبت شرایط استثنایی و مسائلی که وجود داشت، تیم ما آبرو‌داری کرد و بعد از بیست سال مجدداً به جام جهانی راه پیدا کرد.
بهترین بازی تیم ملی در جام جهانی را کدام بازی می‌دانید؟
بازی ایران مقابل یوگسلاوی بهترین بازی تاریخ جام جهانی بود. در واقع با تیمی بازی کردیم که بهترین‌های اروپا و جمعی از بهترین بازیکنان بارسا و رئال در آن حضور داشتند. در بازی مقابل یوگسلاوی، پردراگ میاتوویچ و میهاییلویچ و جمعی از بهترین‌های دنیا که در آن مقطع در تیم یوگسلاوی بازی می‌کردند، حضور داشتند و تیم ما فقط روی یک ضربه کاشته نتیجه بازی را به حریف واگذار کرد.
گویا پردراگ میاتوویچ قبل از بازی، کری هم برای تیم ملی ایران خوانده بود؟
بله پردراگ میاتوویچ قبل از بازی گفته بود که 7،6 گل به ایران می‌زنم و آقای گل می‌شوم اما بعد از بازی درود به شرفش که احترام گذاشت و به‌دلیل مصاحبه‌ای که انجام داده بود، معذرت خواست و تأکید کرد که باید به تیم ایران احترام گذاشت. او از بازی تیم ملی ایران کلی تعریف و تمجید کرد.
فکر می‌کردید در آن جام جهانی بازی‌هایی با  آن قدرت و به نوعی بسیار آبرومندانه انجام بدهید؟
واقعاً وقتی به آن بازی‌ها در جام جهانی 1998 فکر می‌کنم، به این مسأله می‌رسم که مقابل چه تیم‌ها و چه بازیکنانی بازی کردیم. بازیکنانی مانند اولیور بیرهوف، یورگن کلینزمن و یا پردراگ میاتوویچ و بازیکنان دیگری که انصافاً بهترین‌های دنیای فوتبال بودند. ما مقابل آنها نمایشی خوب و قابل قبول و بسیار آبرومندانه داشتیم. واقعاً دست همه بچه‌های ما درد نکند که نمایش‌های استثنایی را رقم زدند و تحسین همه خصوصاً هموطنان عزیزمان را
برانگیختند.
بهترین نسل بازیکنان حاضر در جام جهانی‌مان را چه بازیکنانی و کدام نسل می‌دانید؟
هر نسلی را باید با نسل و زمان خودش بسنجید. به همین دلیل نمی‌توان از نسل و دوران خاصی به‌عنوان بهترین تیم یا نسل فوتبالی از آن یاد کرد.
شما بیشتر مخالف مربی خارجی هستید؛ آیا در جام جهانی هم نقش مربیان خارجی را انکار می‌کنید؟
من اعتقاد دارم حواشی که خودمان درست کردیم، خودمان را عقب می‌اندازد و گرنه هیچ تیمی در آسیا زورش به تیم ما نمی‌رسد. در واقع هر مربی با نظم و انضباطی که درست می‌کند، شرایط و بستر مناسبی را به وجود می‌آورد. از همین رو جدا از ایویچ که من اعتقاد خاصی به لحاظ فنی به ایشان دارم چون با آن مربی بزرگ که خداوند روحش را قرین رحمت کند، کار کردم، اگر کی‌روش یا برانکو یا حتی اسکوچیچ نبودند، ما می‌توانستیم با مربیانی مانند یحیی گل‌محمدی هم در جام جهانی حضور پیدا کنیم و بدرخشیم. تیم ملی که ما در اختیار داریم، تیم خیلی خوبی است. بازیکنان ما استعدادهای نابی دارند و بی‌نظیر کار می‌کنند. این در حالی است که باشگاه‌های ما به جای تیمداری بیشتر باشگاهداری می‌کنند و معایب زیادی در کارهای ریشه‌ای فوتبالی داریم که اگر برطرف شوند با بهره بردن از استعدادهای داخلی حتماً می‌توانیم شرایط خوبی پیدا کنیم.
از جام جهانی 98 خاطره‌ای مانده که تعریف نکرده باشید؟
بهترین و شیرین‌ترین خاطره من از جام جهانی 98 به بازی‌مان مقابل آمریکا و پیروزی‌مان مقابل این تیم باز می‌گردد و تلخ‌ترین خاطره‌ام نیز مربوط است به دیدار‌مان مقابل آلمان که با وجود نمایش خوب‌مان اگر تجربه بیشتری داشتیم و فردی مانند ایویچ را روی نیمکت‌مان، به احتمال زیاد می‌توانستیم از گروه‌مان بالا برویم. در واقع من ایویچ را رایکوف دوم فوتبال‌مان می‌دانم که خدمات زیادی به فوتبال ما کرد. خودم شاهد بودم که ایشان سه تاکتیک مختلف را برای سه دیدارمان با تیم‌های همگروه‌مان در نظر گرفته بود که بسیار دقیق بود به شکلی که وقتی با آن تیم‌ها بازی کردیم، انگار ما فیلم این بازی‌ها را قبلاً دیده بودیم اما شاید تیم ملی ما یک مقدار کم تجربه بود وگرنه شانس خوبی برای صعود داشتیم. خداوند روح ایویچ را شاد کند که به معنای واقعی مربی ایده‌آل و به نوعی سلطان تاکتیک بود. در کارهای دفاعی ایویچ تاکتیک‌های بی‌نظیری داشت که من هر چه فکر می‌کنم، تاکتیک‌هایی به آن دقت و درستی ندیده‌ام. همه اینها درس‌های فوتبالی است که من برای خودم یادداشت کرده‌ام. یادم هست در آن زمان خیلی‌ها به‌دنبال مصاحبه با ایویچ بودند اما ایشان مصاحبه نمی‌کرد یا بازی‌هایی که در پیش داشتیم در تمرینات با نفرات به گونه‌ای کار می‌کرد که بر اساس تاکتیک تیم‌های مقابل کار کنیم و به نفرات مدنظر خودشان و تیم‌های حریف برسیم.
در جام جهانی بعد از جدایی ایویچ ما با کادر ایرانی به جام جهانی رفتیم. در این رابطه چه صحبتی دارید؟
به هر حال آقای جلال طالبی بازیکنان را دور هم نگه داشت و به تیم انسجام خوبی بخشید و تیم را دوباره در مسیر موفقیت قرار داد که باید بابت زحماتشان از ایشان هم به نیکی یاد کنم.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: پردراگ میاتوویچ جام جهانی جام جهانی تیم ملی بازی ها ملی ما تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۵۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود

دیوید تیلور نتوانست به المپیک پاریس بیاید و آمریکا در وزن 86 کیلوی کشتی آزاد، آرون بروکس را به میدان خواهد فرستاد.

به گزارش طرفداری، خیلی ها می گویند با وجود درخشش فوق العاده آرون بروکس برابر تیلور، شکست قهرمان سابق جهان به خاطر وزن کردن زیاد او بوده و حتی مربی حسن یزدانی می گوید ممکن است این آمریکایی حتی نتواند به فینال مسابقات المپیک برسد و برابر سایر کشتی گیران بازنده خواهد شد.

در این اوضاع و احوال، حسن یزدانی فرصت تاریخ سازی خواهد داشت. یزدانی می تواند با کسب مدال طلا در این مسابقات، رکوردهای مختلف خود را بهتر کند. اگر او بیاید و قهرمان المپیک 2024 شود، به این رکوردها خواهد رسید:

کماکان با 10 مدال المپیک و جهانی، پرمدال ترین کشتی گیر تاریخ ما خواهد شد. با 2 طلا و یک نقره از هادی ساعی عبور کرده و بهترین المپین تاریخ ما خواهد شد. هادی ساعی 2 طلا و یک برنز در المپیک دارد. با 5 طلای جهانی و المپیک، بعد از سوریان و موحد بیشترین مدال طلا را در تاریخ کشتی ایران در این بخش خواهد داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • حمله به رکورد ۳ مربی بزرگ قرمز و آبی | او می خواهد بهترین مربی تاریخ باشگاه استقلال شود!
  • آرنه اسلوت یا روبن آموریم؛ آن‌ها به چه فوتبالی علاقه‌ دارند و چگونه فکر می‌کنند؟ / ایستگاه تاکتیک
  • (ویدئو) واکنش بغض‌آلود وزیر اسبق بهداشت به مهاجرت بهترین شاگردانش از ایران
  • روایت جالب مربی لهستانی تیم والیبال ایران از خوردن بهترین هندوانه و سخت بیدار شدن صبح
  • تصمیم ژاوی رختکن بارسلونا را لرزاند
  • تمدید قرار داد مربی دروازه‌بانان تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان
  • شمسایی: تفاوت کلیدی با ازبکستان داشتیم/ بهترین نمایش را خواهیم داشت
  • شایان مصلح: از استقلال امتیاز می‌گیریم؛ بهترین فصل فوتبالی‌ام را سپری می‌کنم
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود