Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@23:46:24 GMT

بازگشت گلدکوئیست در قالب «کیونت»

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۴۸۰

بازگشت گلدکوئیست در قالب «کیونت»

بازپرس شعبه ۹۰۱ دادسرای انقلاب مشهد از فعالیت گسترده شرکت هرمی کیونت خبر داد که با شیوه و روش گلدکوئیست فعالیت می‌کند با این تفاوت که سرشبکه‌های آن برای رسیدن به نیت خود طعمه‌ها را چند روز زندانی می‌کنند!

بازپرس شعبه ۹۰۱ دادسرای انقلاب مشهد از فعالیت گسترده شرکت هرمی کیونت خبر داد که با شیوه و روش گلدکوئیست فعالیت می‌کند با این تفاوت که سرشبکه‌های آن برای رسیدن به نیت خود طعمه‌ها را چند روز زندانی می‌کنند!
قاضی محمودی در تشریح این ماجرا به قدس گفت: پس از آنکه سطح آگاهی مردم و همشهریان از نوع فعالیت و شیوه رفتار سرشاخه‌های شرکت هرمی گلدکوئیست بالا رفت و دیگر آن‌ها به راحتی در اقدام‌های خلاف قانون متخلفان گرفتار نمی‌شدند و به نوعی تا حد زیادی دست متخلفان از جیب مردم خارج شد؛ شرکتی دیگر با عنوان کیونت فعالیتش را در شهر مشهد و حتی سطح کشور آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 اگر بخواهیم در مورد این شرکت بیشتر صحبت کنیم باید بگوییم که همان گلدکوئیست در پوششی دیگر مجدد فعالیتش‌را آغاز کرد.

بازپرس شعبه ۹۰۱ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: بر اساس رسیدگی به پرونده‌هایی در این شعبه، تحقیق دقیق از سرشاخه‌های بازداشت شده آن و کارشناسی رفتار آن‌ها در جامعه معلوم شد سرشبکه‌هایی که دست‌کم در مشهد فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان اهل و یا ساکن این شهر نیستند و از شهرهایی مانند شیراز، زابل و... به مشهد می‌آیند.

چرا سرشبکه‌ها به شهر دیگر می‌روند!

بازپرس محمودی در ادامه عنوان کرد: دلیل این رفتار هم بررسی و معلوم شد سرشاخه‌های اصلی این شرکت هرمی از آن‌ها می‌خواهند برای آنکه تمامی فکر و ذهنشان درگیر جذب کردن عضو باشد و حتی بیشترین بازدهی را داشته باشند، نباید در شهر محل زندگی خود فعالیت کنند. از سوی دیگر اگر توسط دستگاه قضایی و انتظامی تحت تعقیب قرار گرفتند به راحتی مورد شناسایی قرار نگیرند که تصور دوم کاملاً شکست خورده است.
این مقام قضایی بیان کرد: اما آن‌ها برای حضور در مناطق شهری تعیین شده هم برنامه دارند؛ مکان‌های پرتردد و مسافرپذیر اولویت جذب زیرشاخه برای آن‌ها محسوب می‌شود. دلیل این اقدام این است که بیشتر طعمه‌ها ساکن آنجا نیستند و خیلی راحت‌تر و با وعده‌های پوشالی خام و جذب شبکه هرمی کیونت می‌شوند.

وی افزود: با این اوصاف حوالی خیابان امام رضا(ع)، خسروی و دیگر مراکز پرتردد محل حضور احتمالی سرشاخه‌های این شرکت هرمی است. این افراد که زبان چرب و نرمی دارند و برخی از آن‌ها به اصول روان‌شناسی هم مسلط هستند وقتی طعمه‌ای را با نشان دادن تصاویر ساختگی خودشان در کنار خودروهای لوکس و یا خانه‌های مجلل وارد بازی می‌کنند یعنی در باغ سبز نشان می‌دهند. به طعمه‌ها القا می‌کنند با ورود به این شرکت تا دو سال دیگر می‌توانند مانند آن‌ها لوکس‌ترین خانه و خودرو را در ایران خریداری‌کنند. حتی مدعی می شوند به ازای جذب هر نفر می‌توانند ماهیانه ۲۰۰ دلار درآمد کسب کنند و هر چه زیرشاخه آن‌ها گسترده‌تر شود سود بیشتری نصیبشان خواهد شد.

همچنین سرشاخه‌های این شبکه هرمی هدف از فعالیت را سرمایه‌گذاری در ساخت هتل‌های بین‌المللی در کشورهایی نظیر ترکیه، بهترین جزایر دنیا و... بیان می‌کنند. هر چند اصل فعالیت این شرکت متعلق به کشور مالزی است اما سودهای کلان حاصل از جذب افراد به جیب سرشاخه سرازیر می‌شود و پایین‌دستی‌ها چون پول و سرمایه‌شان را از دست داده‌اند به تصور جبران آن افراد زیادی را وارد بازی می‌کنند و باز هم سودش به جیب دیگران می‌رود.

۴۰ سرشاخه تحت تعقیب

بازپرس شعبه ۹۰۱ دادسرای انقلاب مشهد بیان کرد: در موارد متعددی که پرونده‌های آن‌ها در این شعبه رسیدگی شده است، سرشاخه‌های این شرکت هرمی پس از جذب افراد آن‌ها را به خانه‌های مخفی برده و روی تفکرات آن‌ها کار می‌کنند، به آن‌ها جزوات و فیلم‌های آموزشی نشان می‌دهند و وادارشان می‌کنند از خانواده‌های خود پول بگیرند و تحویل سرشاخه‌ها دهند. در ادامه آن‌ها در خانه‌ها زندانی و اجازه خروج هم به آن‌ها داده نمی‌شده است. در یکی از پرونده‌ها ۱۰نفر را در یکی از همین خانه‌ها زندانی کرده بودند.

شهروندان بدانند فعالیت شرکت مذکور غیرقانونی است و سرشاخه‌های آن‌ها و افرادی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تحت تعقیب دادستانی مرکز استان خراسان رضوی و پلیس قرار خواهند گرفت.
همان طور که گفته شد خانه‌های تیمی این افراد در حاشیه شهر مشهد است و در صورتی که مردم اطلاعی از فعالیت این افراد دارند موضوع را به اطلاع پلیس برسانند.
وی تصریح کرد: تاکنون تعدادی از سرشاخه‌های اصلی شرکت کیونت در مشهد شناسایی و بازداشت شده و هویت بیش از ۴۰ نفر هم مشخص و تحت تعقیب قضایی قرار دارند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انقلاب مشهد شرکت هرمی سرشبکه ها تحت تعقیب سرشاخه ها طعمه ها خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • پرواز مشهد به تهران به فرودگاه هاشمی نژاد بازگشت
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • طرح ساخت هواپیمای مسافربری مورد تاکید رئیس‌جمهور در قالب کنسرسیومی بین‌المللی در حال پیگیری است
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • ۲۲ نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا