Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@02:33:34 GMT

خدا را شکر در آغاز کرونا وزیر نبودید آقای نوری!

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۶۷۴۹

عصرایران؛ مصطفی داننده- باید خدا را شکر کرد که وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در آغاز کرونا، مسئولیتی در کشور نداشت. جناب‌شان در اظهار نظری که صدای کارشناسان بهداشت را درآورده، گفته است:« واقعیت این است که سویه اومیکرون خطر آنچنانی ندارد و به صورت سرماخوردگی است. در نتیجه انتظار ما این است که دوستان در حوزه های دیگر با توجه به ضرورت بازگشایی مدارس برای دانش آموزان این موضوع را بررسی و پی گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اگر یادتان باشد وقتی کرونا مثل لشگر مغول به جهان زد، می‌‎گفتند که این ویروس خطری برا کودکان ندارد. احتمالا اگر یوسف نوری، آن زمان وزیر بود به حضوری بودن مدارس اصرار می‌کرد چون اعتقاد داشت که برای کودکان خطری ندارد.

دکتر علیرضا ناجی رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در واکنش به این سخنان گفته است:« این اظهار نظر آقای وزیر بسیار غیر علمی، غیر حرفه‌ای است.»

لازم است چند نکته ساده را به جناب وزیر یادآور کنیم تا ببیند که اومیکرون بی خطر نیست، بلکه بسیار هم خطرناک است.

اول: علی رضا اولیایی منش" معاون بهداشت ستاد مقابله با کرونا در تهران: «کودکان به سرعت درحال درگیر شدن با سویه اومیکرون هستند، به این دلیل که ما در کودکان واکسیناسیون کمتری انجام داده‌ایم.» پس آقای وزیر؛ اومیکرون برای کودکان هم خطرناک است.  

دوم: کرونا یک ویروس است و می‌تواند به راحتی انتقال پیدا کند. بازگشایی مدارس یعنی انتقال آسان این ویروس در جامعه. یک دانش آموز می‌تواند اومیکرون را بین خانواده و  ساختمان محل زندگی خود  ببرد. به همین راحتی یک جامعه درگیر کرونا می‌شود.

سوم: رنگ آمیزی استان‌های کشور را ببیند. از حالت سبزبهاری و آبی آسمانی به قرمز جگری رسیده‌ایم. دوباره آمار مرگ و میر کرونایی در حال بالا رفتن است. گویی مرگ در بازی مار و پله به پله رسیده است و بالا می‌رود، بعد به همین راحتی یک وزیر می‌گوید اومیکرون خطر چندانی ندارد.

چهارم: هنوز بسیاری از مردم دوز سوم واکسن خود را نزده‌اند. طبق آماری که 15 بهمن منتشر شده است، ۱۹ میلیون و ۲۳ هزار و ۵۴۰ نفر دوز سوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند و این یعنی ما همچنان در معرض خطر کرونا هستیم.

پنجم: این همه اصرار برای بازگشایی مدارس برای چیست؟ نمره مثبتی در کارنامه شما ثبت خواهد شد؟ در تاریخ به خاطر این کار از شما به نیکی یاد می‌کنند؟ بهتر نیست حالا که مدارس به جبر کرونا تعطیل هستند، به فکر بازسازی آنها باشید تا وقتی بچه‌های مردم به مدارس بازگشتند، بدون مشکل سخت افزاری درس بخوانند. یا بهتر نیست به فکر اصلاح سیستم آموزشی کشور باشید تا این همه بی سواد به جامعه تزریق نشود؟

در انتهای این نوشتار بازهم خدا را شکر می‌کنم که شما در زمان آغاز کرونا وزیر نبودید آقای یوسف نوری!

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از امروز در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه آغاز شد.

زهرا آب سوران، در مراسم آغاز این جشنواره افزود: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایشی امروز و فردا نهم اردیبهشت با هم به رقابت می پردازند.

آب سوران اظهارکرد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی با هدف عمومی و مردمی سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار "این صحنه خانه ماست" برگزار خواهد شد.

وی گفت: آذربایجان‌غربی ماهها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت و در این راستا تلاش شد تا داورانی از جنس هنر و تجربه برای داوری این رقابتهای هنری انتخاب شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره؛ عباس پویان، فاطمه برمال و سمیه حسین نژاد را به عنوان داوران مرحله استانی جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی کرده است.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روزهای هشتم و نهم اردیبهشت ماه برگزار می شود.

 

 

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان