Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: دروغ نمی‌گوییم و قول هم نمی‌دهیم؛ انحلال شرکت توسعه را نشنیده‌ام و خبری ندارم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌رضا عاصم‌یوسفی، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست خبری‌اش که امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: در این مسیر، دولت و وزارت ورزش‌وجوانان عزم و اراده خود را به میدان آوردند تا فرصت مسئولیت تبدیل به نقطه شکوفایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۱۱ پروژه آماده افتتاح از محل اعتبارات ملی و استانی با تفکیک ۵۹ پروژه شهری، ۱۵۲ پروژه روستایی، ۳۴ سالن ورزشی، ۲ زمین فوتبال چمن طبیعی، ۱۲ زمین فوتبال چمن مصنوعی، ۱۴۰ زمین مینی‌فوتبال، ۵ استخر سرپوشیده، ۱۸ مورد اماکن باستانی و یک مورد خانه جوان در دست داریم. ۱۵ پروژه با مساحت ۲۰۱۰۰۰ متر مربع فضای روباز و با صرف هزینه ۶۲۲ میلیارد تومان به اماکن ورزشی اضافه خواهد شد. در پایان سال پروژه‌ها به تعداد ۶۲۱ پروژه خواهد رسید.

وی درباره بدهی فدراسیون های ورزشی و باشگاه ها به این شرکت افزود: بدهی فدراسیون‌ها به وزارت‌خانه و شرکت، طی سال‌های گذشته انباشته شده و به رقمی در حدود ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده. شرکت توسعه، کاملا دولتی و تحت نظارت دستگاه‌های نظارتی هست و باید پاسخ‌گوی اعداد و ارقام بدهی‌ها باشد. این‌که فدراسیون‌ها بدهی‌شان را پرداخت نکنند، همه در یک کشتی و از یک خانواده هستیم اما تعیین‌تکلیف ارقام به نفع طرفین خواهد بود. طی ۲ سال گذشته از سوی شرکت بابت این بدهی‌ها، مالیات پرداخت شده و این برای فدراسیون‌ها هم بوده. همچنین باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای وزارت‌خانه هستند و بدهی‌های‌شان طی سال جاری یا سال آتیط حتما پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد پروژه‌های شرکت ۲۸۸ تاست و پروژه‌ها را طبقه‌بندی کردیم. تعدادی از آن‌ها به افتتاحیه رسیده و تعدادی دیگر را تا شهریور ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسانیم. این پروژه‌ها به ترتیب اولویت وارد مدار می‌شوند. زمین فدراسیون‌ها در مجموعه آزادی هم بررسی شده و این پهنه ساختمان‌ها که بی‌هماهنگی هم هست، شاید شکل مناسبی نداشته باشد. نامه‌ای را دادیم که همه زمین‌ها به نفع شرکت بازگردانده شود و دیگر هیچ فدراسیونی در مجموعه آزادی زمین ندارد. در حال طراحی برج فدراسیون‌ها هستیم.

عاصم یوسفی درباره وضعیت استادیوم ها جدید التاسیس گفت: جانمایی با اداره کل استان‌هاست و بر اساس نیازسنجی‌ها، شرکت توسعه ساخت استادیوم‌ها یا اماکن را برعهده می‌گیرد. پروژه‌های اعلامی در ۴ ماه گذشته حدود ۶۵ تا ۷۵ درصد طی ۱۰ یا ۱۵ سال اخیر پیش‌رفت داشته. میراث‌دار دوره‌های قبل هستیم و هیچ پروژه‌ای ۴ ماهه تمام نمی‌شود. با تلاش‌های دوستان، این تعداد پروژه به بهره‌برداری رسید.

رئیس شرکت توسعه و تجهیز درباره اشکالات مجموعه ورزشی آزادی بیان کرد: هنوز از AFC چیزی را مبنی بر ایرادات ورزشگاه آزادی مکتوب دریافت نکرده‌ایم اما مجموعه ورزشی آزادی فرسوده شده و ۵۰ و اندی سال از بهره‌برداری‌اش می گذرد که ناگزیر، ایراداتی هم پیدا کرده. البته بسیاری از آن‌ها طی ۴ ماه اخیر به سمت اصلاح رفته. حدود ۱۵ ماه سقف تالار ۱۲ هزار نفری آب می‌داد اما برآورد ۶۰ میلیارد تومانی را به شکل رایگان ظرف ۲۵ روز برطرف کردیم. استخر قهرمانی هم در دستورکار ترمیم قرار گرفته. درصدد اوورهای کردن ورزشگاه هستیم.

وی افزود: ورزشگاه آزادی برای اوورهال شدن، ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. تیمی قرار نیست پول به ما بدهد؛ استقلال و پرسپولیس برای هر بازی قرار نیست یک میلیارد و اندی پول بدهند. هزینه هر تیم حدود ۲۰۰ میلیون تومان برای هر بازی‌ست و این رقم میلیاردی بر اساس توافق بین سازمان لیگ، شرکت و باشگاه‌ها بوده. تبلیغات محیطی حدودا ۱۰ میلیارد تومان بوده. امسال برای ۳۰ بازی سرخابی‌ها ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده. سازمان لیگ هم متضرر نشده، قبل از ۱۳۵ میلیارد محیطی یک درصدی برمی‌داشت و الان آن درصد بیش‌تر هم شده. شرکت توسعه هم به این مجموعه‌ها سرویس می‌دهد و این ۱۰ درصد دریافتی هم صرف تعمیر و نگهداری مجموعه آزادی خواهد شد. هزینه بازسازی ورزشگاه آزادی را از درآمدهای شرکت یعنی تبلیغات، سرمایه‌گذارها و امثالهم کسب می‌کنیم.

عاصم یوسفی درباره ورزشگاه اختصاصی نیمه کاره بانوان در مجموعه آزادی تصریح کرد: استادیوم ۴۰ هزار نفری بانوان حدود ۱۳ سال پیش شروع به ساخت کرد و بعد از ۳ سال، مشکلات پیمان‌کار پروژه را به تعطیلی کشاند و ماشین‌آلات آن هم ضبط شد. طی ۱۰ سال اخیر هم ضرر و زیان‌هایی از سوی پیمان‌کار دریافت شد. امسال هم ۷.۵ میلیارد حکم گرفت که طی جلساتی، یک ریال هم پرداخت نشد و پروژه از پیمان‌کار گرفته شد. برنامه‌ریزی می‌کنیم تا این پروژه را به اتمام برسانیم. سال آتی این پروژه را به سمت بهره‌برداری می‌بریم.

وی با اشاره به وضعیت ورزشگاه های موجود تاکید کرد: طرح آمایش سرزمینی توسط وزارت‌خانه آماده شده اما نقشه‌ها باید بازبینی شود و به‌روز کنیم. آسیب زدن به پروژه‌ها منطقی نیست اما برخی از پروژه‌ها اجرایی شدن‌شان منطقی نداشته. نگهداری از پروژه‌های استانی با ادارات کل هست. وقتی نقشه را نداشته باشیم، مسیر را اشتباه می‌رویم. به اتاق فکر قائل هستم و بدون آن حتی یک قدم هم برنمی‌دارم. برخی استادیوم‌ها از قبل بوده و شاید حتی نیاز به آن‌ هم نیست. برای برون‌رفت از این میراث‌ها و رفتن به سمت شرایط مطلوب، پروژه‌های نیمه‌تمام را برای جلوگیری از مستهلک شدن باید به بهره‌برداری رساند. ورزشگاه تختی انزلی مجددا به مدار آمده و طی هفته‌های آتی، به بهره‌برداری کامل خواهد رسید. در سال ۱۳۹۴ بودجه عمرانی شرکت ۳۰۴ میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۰، بودجه ۳۵۰ میلیاردی اوراقی به ما رسیده. ۴۵ درصد این رقم اصلا وجود ندارد. تورم ۲۰ برابری طی این ۶ سال، می‌گوید حداقل باید ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه داشته باشیم اما این‌گونه نیست. اصلا دروغ نمی‌گوییم و قول هم نمی‌دهیم اما تمام تلاش‌مان را خواهیم داشت تا کاری انجام نشده، اعلام نکنیم.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در پاسخ به سئوالی درباره انتقادات گل محمدی از وضعیت زمین تمرین این باشگاه گفت: گل‌محمدی اگر نکته‌ای گفته، من نمی‌دانم اما هم استقلال و هم پرسپولیس زمین تمرینی دارند. آقای درویش هم در نشست اخیرمان گفت که مشکلی بابت زمین تمرینی ندارند. این که استقلال و پرسپولیس زمین اجاره‌ای دارند، در همه‌جای دنیا همین است. دوستان خارجی فکر می‌کنند هر کاری ما می‌کنیم، اشتباه است و کار خودشان درست. سرخابی‌ها دولتی هستند و تا روزی که باشند، در خدمت‌شان هستیم و هیچ مشکلی نداریم. سرخابی‌ها هم می‌توانند زمین تمرین بسازند؛ همان‌طور که مالکیت زمین سپاهان برای ماست.

وی درباره مشکلات مجموعه سوارکاری گنبد بیان کرد: مجموعه سوارکاری گنبد در ملکیت شرکت قرار دارد و بهره‌بردار سرویس‌دهنده به مجموعه سوارکاران، هیأت استانی‌ست. مسئولیت رسیدگی به مجموعه سوارکاری با هیأت و فدراسیون است و ما فقط مالک هستیم.

عاصم یوسفی درباره وضعیت تعامل با فدراسیون ها برای ساخت و ساز اماکن ورزشی گفت: برای احداث و ایجاد یک ساختمان، نیاز به زیرساخت داریم. عرصه ورزشگاه انقلاب برای آستان قدس است و اعیانی آن برای وزارت‌خانه است. ساخت‌وساز در این ورزشگاه نیاز به مجوز لازم از صاحب عرصه دارد. شاید وعده‌های قبلی براساس بی‌شناختی بوده اما مجموعه آزادی کاملا در اختیار شرکت و وزارت‌ ورزش‌وجوانان است. شرکت توسعه، برج فدراسیون‌ها را با هزینه خودش احداث نمی‌کند که بحث مستاجری پیش بیاید. همه فدراسیون‌ها را وارد این چرخه می‌کنیم. برای احداث ۱۰۰۰ متر زمینی که هر فدراسیون بگیرد، بالغ بر ۱۵ میلیارد هزینه نیاز دارد. در این برج هر فدراسیون نهایتا با ۸ میلیارد تومان وارد خواهد شد که فضاهای مشاعی و تمرینی و رفاهی هم خواهیم داشت.

رئیس شرکت توسعه و نگهداری در پاسخ به سئوالی درباره مشکلات فدراسیون تنیس و نداشتن زمین اختصاصی برای تمرین تیم ملی بیان کرد: فدراسیون تنیس الان ۶ زمین دارد و در باشگاه انقلاب هم هست. باز هم پیشنهاد دادیم مجموعه‌های آزادی و شیرودی هم در اختیار فدراسیون قرار بگیرد. مجموعه بین‌المللی انقلاب را هم اوورهال می‌کنیم.

وی درباره مشکلات شرکت گفت: شرکت توسعه در روز اول طراحی‌اش قرار بود که حامی ورزش و ورزش‌کاران باشد. در مسیر اقدامات خوبی هم رخ داده اما دیکته نانوشته، غلط ندارد. شرکت توسعه با همه طول و عرضش، ۶ ماه معوقه حقوق پرسنل داشت و ۵۰ میلیون تومان تنها دارایی در سپرده داشت. از سال ۱۳۹۷ مالیات و بیمه پرسنل معوق بود و ۱۴۰ میلیارد تومان بدهی به‌روز جاری داشتیم. در ۲۷امین روز کاری‌مان اما ۶۰ درصدش برطرف شد. شرکت امروز قطاری روی ریل است و در وضعیت مطلوبی قرار دارد. زمزمه انحلال شرکت توسعه را نشنیده‌ام و خبری ندارم.

عاصم یوسفی در پاسخ به سئوالی درباره واردات برای حوزه ورزش گفت: به واقع به واردات در هیچ حوزه‌ای نداریم و همه چیزمان برای ساخت و پرداخت اماکن ورزشی در داخل کشور هست و هیچ تاثیری از سوی تحریم‌ها وجود نداشته.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت توسعه و نگهداری بهره برداری میلیارد تومان عاصم یوسفی مجموعه آزادی فدراسیون ها اماکن ورزشی وزارت خانه پروژه ها خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی

فرشاد جامع با اشاره به تسهیل مشارکت صنایع و بخش خصوصی در توسعه میادین مشترک اظهار کرد:با تکیه بر ماده 15 برنامه هفتم توسعه، از این پس، فرصت توسعه میادین مشترک نفتی به صنایع بزرگ برای هدایت منابع و توانمندی خود در این حوزه امکان پذیر خواهد شد و مجوز توسعه میادین مشترک در بستری رقابتی و با شفافیت کامل و رابطه مالی جذاب بین دولت و بخش غیردولتی اقتصاد فراهم خواهد شد. همچنین توسعه میادین مشترک نفت و گاز نیز می تواند منجر به افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) در کشور شود. با جذب شرکت‌های بین‌المللی نفت و گاز برای مشارکت در این پروژه‌ها، کشور می‌تواند از تخصص، فناوری و سرمایه آنها بهره‌مند شود و رشد و توسعه این بخش را بیش از پیش افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی از فرصت‌های مهم برای سرمایه‌گذاری عمومی در صنعت نفت، شرکت در استخراج منابع نفتی و گازی مشترک است. بهره‌برداری بهینه از این منابع بسیار حیاتی است، چرا که در صورت عدم فعالیت کافی از سوی یک کشور، کشورهای همسایه قادر به استخراج این منابع خواهند بود، که این مسئله می‌تواند به ضرر منافع ملی باشد.

وی ادامه داد: بنابراین، فعالیت پویا در این حوزه نه تنها به حفظ سهم کشور از این منابع کمک می‌کند، بلکه فرصت‌هایی برای ایجاد ارزش افزوده و رشد اقتصادی را نیز فراهم می‌آورد. توجه و سرمایه‌گذاری در استفاده از این منابع، زمینه‌ساز کسب درآمدهای پایدار و تقویت جایگاه رقابتی کشور در سطح بین‌المللی خواهد بود.

این کارشناس انرژی در رابطه با زیرساخت و بستر اصلی مشارکت سرمایه های خرد مردمی در مدل جدید قراردادی بین دولت و بخش خصوصی گفت: راهبردهای توسعه‌یافته‌ای مانند «شرکت سهام پروژه» و استفاده از «سهام ممتاز» با دقت و نکته‌بینی طراحی شده‌اند تا فرصت‌های جدید و قابل توجهی را برای سرمایه‌گذاری مستقیم شهروندان در پروژه‌های عظیم نفتی فراهم آورند.

وی گفت: این استراتژی، نه تنها به افزایش مشارکت عمومی منجر می‌شود بلکه در راستای توزیع عادلانه‌تر ثروت نیز نقش مؤثری ایفا می‌کند. در این چارچوب، مدل «شرکت سهام پروژه با تضمین کف سود»، امنیت و اطمینان سرمایه‌گذاران را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: این مدل تضمین می‌کند که سرمایه‌گذاران، حداقل سود مورد انتظار خود را دریافت دارند، که این امر به کاهش ریسک و جذب سرمایه‌های بیشتر کمک می‌کند. از طرفی، استفاده از «سهام ممتاز» امکانات ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران می‌دهد که فراتر از سود معمول است؛ به این صورت که سهامداران ممتاز، نقش مهمی در تصمیم‌گیری‌های کلیدی پروژه داشته و از مزایای اداری و مالی خاصی برخوردار می‌شوند، که این خود بستری را برای تعامل پویا و مؤثر بین مدیریت شرکت و سهامداران فراهم می‌آورد.

جامع ادامه داد: با تکیه بر مدل جدید عقد قراردادهای توسعه میادین مشترک با استفاده از توان بخش خصوصی در کنار مدل شرکت سهام عام پروژه که زیرساخت و بستر اصلی مشارکت سرمایه های خرد مردمی در مدل جدید قراردادی بین دولت و بخش خصوصی است؛ این امکان را خواهیم یافت که به طور مشخص در توسعه بالادست صنعت نفت و گاز از مشارکت مردم و حضور توان بخش خصوصی بهره ببریم و مردمی‌سازی توسعه صنعت نفت و گاز به وقوع بپیوندد.

وی در پایان گفت: توسعه میادین مشترک نفت و گاز پتانسیل بسیار زیادی برای تحقق رشد اقتصادی پایدار در کشور دارد. با استفاده از قدرت سرمایه های کوچک مردم و بخش خصوصی، کشور می تواند فرصت های جدیدی را برای رشد، ایجاد شغل، نوآوری و توسعه باز کند. کشور با رویکرد استراتژیک و فراگیر می تواند اطمینان حاصل کند که این پروژه ها نه تنها به نفع اقتصاد است بلکه به رفاه مردم و حفاظت از محیط زیست نیز کمک می کند. از طریق همکاری و تعهد، کشور می تواند راه را برای آینده ای روشن تر و مرفه تر برای همه شهروندانش هموار کند.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • لزوم حمایت فدراسیون فوتبال از پروژه ساخت فیلم «شهدای تیم فوتبال آزادی سمنان»
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند
  • هنوز تشریفات گمرکی برای قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه از خاک ایران انجام نشده است