Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس راهبردهای اجرایی در راستای برنامه ریشه کنی بیسوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، پنج هزار و ۴۳۱ نفر امسال در طرح های آموزشی مرتبط با سوادآموزی استان ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۱۶ و ۳۳ صدم درصد آقایان و ۸۳ و ۶۴ صدم درصد را بانوان هستند گفت: همچنین از این تعداد ۳۵ و ۱۶ صدم درصد در مناطق شهری و ۶۴ و ۸۴ صدم درصد در مناطق روستایی ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: تاکنون در دوره تحکیم و انتقال بیش از ۱۰۰ درصد و دوره سوادآموزی ۵۱ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۶۰۰ آموزش دهنده در دوره های سواد آموزی همکاری می کنند گفت: به طور میانگین هرآموزش دهنده آموزش  ۱۰نفر سوادآموز برعهده دارد.

وی افزود: در مجموع ۵۸ و نیم درصد سوادآموزان در گروه سنی ۴۰ سال، ۴۴ درصد ۳۰ تا ۳۹ سال، ۲۳ درصد ۲۰ تا ۲۹ سال و ۹ صدم درصد زیر ۲۰ سال است.

ثبت نام ۹۳ زندانی در طرح های سوادآموزی 

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۹۳ زندانی خانم و آقا در کلاس های سوادآموزی ثبت نام کردند که از این تعداد به تفکیک در شهرستان بجنورد ۵۸ نفر، شیروان ۲۱ و اسفراین ۱۴ نفر هستند.

صالحی با اشاره به اینکه ثبت نام برای این افراد تا پایان سال ادامه دارد گفت: ثبت نام در طرح های سواد آموزی فقط در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است اما زندانیان بیش از ۶۰ سال نیز می توانند شرکت کنند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی بجنورد سواد آموزی خراسان شمالی سازمان نهضت سواد آموزی خراسان شمالی سواد آموزی صدم درصد ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مجید الهی راد گفت: : ۴۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش فعالیت دارند .
وی همچنین با بیان اینکه خرید به قیمت روز از مددجویان خریداری می شود، .افزود: ۷۰ بافنده فرش زیر پوشش این نهاد حمایتی بیمه هستند.
به گفنه الهی راد درآمد ناخالص حاصل از هر مترمربع فرش برای بافندگان بین ۳ تا 5 میلیون تومان است.
رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در آماری اعلام کرد: در خراسان شمالی ۲۶ هزار بافنده فرش فعالیت دارند که به‌نوعی سه درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند.
از این تعداد بافنده پنج هزار بافنده فرش ترکمن هستند.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • آبراهه‌های چند صدساله خراسان‌شمالی تشنه برف و باران
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی