Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، اکبر فتحی در جلسه قرارگاه امنیت غذایی مراغه اظهار کرد: ۲۰ هزار تن سیب‌زمینی مازاد در سردخانه‌ها و انبارهای استان موجود است. 

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی افزود: کل سیب‌زمینی موجود در استان ۶۰ هزار تن است و تا فصل برداشت در سال آینده مشکلی در خصوص تامین سیب زمینی در استان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با سودجویانی که سیب‌زمینی را به قصد افزایش قیمت ذخیره کرده‌اند برخورد خواهد شد.

فتحی اضافه کرد: در صورت تداوم قیمت‌ها با هدف ایجاد ثبات در بازار داخلی صادرات سیب زمینی متوقف خواهد شد.

وی در ادامه از ورود وزارت جهادکشاورزی برای صادرات سیب در سه استان کشور خبر داد و افزود: در کنار صادرات سیب درختی استان تامین میوه شب عید در اولویت است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از تجار و تولید کنندگان سیب خواست از تعیین قیمت‌های حبابی و غیرواقعی به محصولات کشاورزی خود پرهیز کنند.

به گفته فتحی، در کنار تولید و حمایت از آن نظارت دقیق هم به توزیع عادلانه کالا های اساسی در بازار کمک اساسی می‌کند. 

وی افزود: هوشمندسازی نظارت بر توزیع کالاهای اساسی، مراغه از قطب‌های تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت
قرمز در استان است.

واحدهای آردسازی آذربایجان شرقی ۴۰ درصد ظرفیت خالی دارند

مدیرکل غله آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ظرفیت تولید آرد و کارخانه‌ها آرد سازی ۳ برابر بیشتر از نیاز استان است.

ابوالحسن‌زاده افزود: باتوجه به اینکه واحدهای آرد سازی استان با ۴۰ درصد ظرفیت کار می کنند افزود : این واحدها  برای ادامه کار باید به دنبال کیفی سازی تولید آرد باشند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: در راستای تنظیم بازار  ۲۴۰ تن برنج و ۸۱ تن گوشت مرغ و ۵ تن گوشت قرمز در مراغه توزیع شده است.

سیدعلی موسوی افزود: برای نظارت در بازار ۲۲۰ مورد بازرسی از بازار صورت گرفته است.

فرماندار مراغه در ادامه، از راه‌اندازی ۲۲  واحد مرغداری راکد خبر داد و افزود: رفع مشکل دیگر واحد های راکد مرغداری شهرستان برای تولید و اشتغال شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/60007

منبع: فارس

کلیدواژه: آغاز صادرات سیب سیب سیب زمینی مراغه خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی امین غذایی میوه شب عید آذربایجان شرقی صادرات سیب سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به بازارهای بین‌المللی مرغ مورد تاکید قرار داده است.

وی ادامه داد: بازار دائمی صادرات با پویا ساختن تولید داخل، عاملی قطعی در توسعه زنجیره تولید و تأمین مرغ برای کشورهای همسایه خواهد بود.

ابراهیمی وظیفه شرکت پشتیبانی امور دام کشور در خرید مرغ داخل را مقطعی و برای تکمیل ذخایر راهبردی عنوان کرد و نقش اصلی تنظیم و تثبیت بازار را گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازار بین‌المللی دانست.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی در تشریح همکاری وزارت جهاد کشاورزی برای تحقق برنامه صادرات مرغ توسط بخش خصوصی گفت: برنامه سالانه اتحادیه‌ها به وزیر جهاد کشاورزی ارائه شده است و با حمایت ستاد وزارت در حال انجام است.

به گفته وی، تولید محصول با کیفیت، ایفای به موقع تعهدات و پایداری حضور از عوامل حفظ بازار صادراتی است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا؛ صادرات مورد حمایت دولت‌ها است و به شکل‌گیری اولیه آن یارانه تعلق می‌گیرد، این اتحادیه هم در سایه حمایت در یک بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه می‌تواند حضور خود را در بازار کشورهای همسایه تثبیت کند.

کد خبر 6089221 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • هشت هزار و ۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی افتتاح شد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • افتتاح ۸۴۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز اعزام کاروان‌های حج عمره آذربایجان شرقی