Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۹۵ واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۲۸ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و وارد مدار تولید شده‌اند. - اخبار استانها -

غلامرضا بابایی در گفت‌ و گو با خبرنگار تسنیم درارومیه، اظهار داشت: طی 10 ماهه نخست سال جاری 195 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از 28 هزار و 889 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و وارد مدار تولید شده‌اند که با بهره‌برداری از این واحدهای تولیدی صنعتی زمینه اشتغال مستقیم برای 2 هزار و 871 نفر فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در حوزه صنایع به لحاظ صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی و یا توسعه واحدهای صنعتی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از 24 درصد افزایش داشتیم و از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به 120 درصد و در حوزه اشتغال‌زایی نیز بیش از 14 درصد افزایش را شاهد بودیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، دو هزار 91 فقره جواز تاسیس و توسعه با حجم سرمایه‌گذاری 770 هزار و 161 میلیارد ریال و با پیش‌بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای 46 هزار و 33 نفر صادر شده است.

وی با بیان اینکه، 88 واحد صنعتی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال در این شهرستان در حال فعالیت است، گفت: در واحدهای صنعتی زمینه اشتغال مستقیم را برای یک هزار و 230 نفر فراهم ساخته است.

بابایی افزود: همچنین پنج طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد و حجم سرمایه گذاری بیش از 248 میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای 410 نفر در حال تکمیل است که با ورود به چرخه تولید سبب افزایش تولید صنعتی شهرستان خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان تکاب 74 معدن دارای پروانه بهره‌برداری معتبر با ذخیره قطعی 20 میلیون تن انواع مواد معدنی و اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از یک هزار و 500 نفر وجود دارد که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این معادن بیش از هشت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

بابایی ابراز داشت: در راستای ایجاد ارزش افزوده در حوزه معادن و ثروت آفرینی در شهرستان چندین واحد فرآوری بخصوص 3 واحد استحصال و شمش ریزی طلا  و واحدهای سنگبری پای معادن و یک واحد سنگبری بزرگ مقایس نیز در دست بررسی و احداث است.

وی تصریح کرد: معدن‌کاران تکاب با اجرای مسئولیت‌های اجتماعی خود نسبت به منطقه فعالیتی در زمینه های اجتماعی بخصوص احداث مسجد، مدرسه سازی، راهسازی، آسفالت راه های روستایی، تجهیز بیمارستان تکاب، امور خیریه، مصلی تکاب و تأمین و توزیع اقلام مورد نیاز بهداشتی و ضدعفونی برای مقابله با کرونا ویروس کمک حال مردم شهرستان بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌غربی: حل مشکلات معیشتی و کنترل تورم نیازمند اهتمام جدی مدیران استاستاندار آذربایجان‌غربی: مدیران برای حل مشکلات روستاها بهانه‌تراشی نکنند

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، بیان داشت: در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی،  غیرصنفی و عملکرد بازار در سطح عرضه از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی ماه سه هزار و 47 مورد بازرسی انجام و 52 فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از یک میلیارد و 315 میلیون ریال تشکیل و جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به سازمان تعزیرات حکومت ارجاع شده است.

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان غربی آذربایجان غربی حجم سرمایه گذاری بیش حجم سرمایه گذاری آذربایجان غربی اشتغال مستقیم واحد صنعتی میلیارد ریال بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۷۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: برای دریافت تسهیلات خود اشتغالی، یک هزار و ۱۲۲ نفر معرفی شده بود که تعدادی از آنها نیز در نوبت دریافت قرار دارند.

وی اضافه کرد: برای یک هزار و ۹۹۰ نفر از ایثارگران سال گذشته حدود پنج هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال وام خرید مسکن پرداخت و مسکن ۱۰۲ نفر از ایثارگران مناسب سازی شد.

وی اظهارکرد: ۴۳۹ نفر نیز سال گذشته به مراکز آموزش فنی وحرفه ای جهت حرفه آموزی معرفی شدند و ۲ هزار و ۷۵۲ نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حق پرستاری دریافت کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی راه اندازی موکب رهروان شهدا توسط تشکل های ایثارگری در مرز تمرچین، شهر نقده و ارومیه، برگزاری همایش تجلیل از خیّران ایثارگر و غیر ایثارگر استان، تولیدات مستند، نماهنگ، موسیقی، برگزاری نمایشگاه های هنرهای تجسمی، نمایشگاه های کتاب و اجرای تئاتر را از برنامه های صورت گرفته در حوزه ایثارگران استان در سال گذشته عنوان کرد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: «طرح سپاس» دیدار با نزدیک به ۲۳ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگر در منزل با مشارکت تمام دستگاه های دولتی، دیدار مدیر کل در میز خدمت ارتباطات و مراجعه ۷۳۴ نفر، ملاقات عمومی و برگزاری یادواره های شهری و روستایی از دیگر برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی درسال گذشته بود.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  •  کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان‌غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • انعقاد ۱۸۲ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی فیروزآباد