Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی شهر ساری گفت: بودجه به عنوان مهمترین ابزار برنامه‌ریزی، مشروط بر واقعی و هدفمندبودن، نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرویز شعبانی امروز _شنبه شانزدهم بهمن‌ماه‌_ در جمع اعضای شورای اسلامی شهر ساری و مدیران این شهرداری با اشاره به بررسی لوایح تعرفه عوارض و بهای خدمات و بودجه سال آینده شهرداری، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر طبق قانون تصویب تعرفه عوارض و بودجه شهرداری را انجام می‌دهد و وظیفه نظارتی آن ایجاب می‌کند که لوایح پیشنهادی شهرداری برای تعیین تعرفه عوارض و بودجه سالانه را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با تشکیل تیم‌های کارشناسی از شورای اسلامی شهر و شهرداری و در نظر گرفتن نیازمندی‌ها و اولویت‌ها، با دقت هرچه تمام‌تر بررسی بودجه سال آینده در حال انجام است.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری با بیان اینکه بودجه به عنوان مهمترین ابزار برنامه‌ریزی، مشروط بر واقعی و هدفمند بودن، نقش تعیین کننده‌ای در پیشبرد اهداف مدیریت شهری دارد، تصریح کرد: برنامه محوری در تدوین بودجه امری ضروری است زیرا علاوه بر نیاز به انجام کارشناسی، به یک برنامه جامع پیوستی نیاز دارد که منطبق بر نیازها و اولویت‌های شهر باشد و منطق درآمدها و هزینه‌ها در فعالیت‌های شهری رعایت شود.

وی کارایی و اثربخشی را دو ویژگی بودجه برنامه محور برشمرد و افزود: برنامه‌ها باید با استفاده درست از منابع و طبق زمان‌بندی اجرا شود، لذا امیدواریم با اهتمام مدیران و کارشناسان شهرداری و دقت نظر اعضای شورای اسلامی شهر، بودجه‌ای تدوین شود که به توسعه و سازندگی شهر کمک کرده و رضایت شهروندان را جلب کند.

شعبانی گفت: در مسیر قانون با توجه به ظرفیت‌های سازمان عمران برای ساخت مسکن محرومان، در کنار بسیج سازندگی و خیران مسکن‌ساز و گروه‌های جهادی، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد و امیدواریم با تصویب این موضوع در شورای اسلامی شهر بتوانیم گامی کوچک در مسیر محرومیت‌زدایی برداریم.

کد خبر 553605

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مازندران شهرداري ساري ساری شورای شهر ساری شهردار ساری بودجه و اعتبارات شهر مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم هم افزایی شوراهای شهر و مجلس شورای اسلامی، گفت: انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پیگیری مجلس اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی چمران امروز _ پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در سفر به خراسان شمالی و جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین نیازمندی‌های مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی، ۱۸ سال دیرتر از موعد مقرر آغاز به کار کردند، افزود: عقب ماندگی‌ها به واسطه عقب بودن در آغاز به کار همچنان جبران نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهرها در امتداد هم فعالیت دارند، گفت: این دو شورا اگر در کنار هم باشند، راحت تر و بهتر می‌توان برای حل مسائل و مشکلات گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی شهرها پارلمان محلی محسوب می‌شوند و نقش اساسی در برطرف کردن مشکلات دارند اما در این باره مدیریت شهری به پشتیبانی خانه ملت نیاز دارد.

رئیس مجمع مشورتی شورای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌ها بیان کرد: شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مدیریت شهری به خانه ملت راه یافته اند بر این اساس تأثیر زیادی در حل شدن مشکلات شهرها دارند.

چمران بیان کرد: مجلس شورای اسلامی دور گذشته، قانون درآمد پایدار برای شهرداری‌ها را پیگیری کرد اما مشکلات هنوز وجود دارد، به طور مثال انتظار داریم قانون مدیریت یکپارچه شهری با پشتیبانی خانه ملت اجرایی شود.

کد خبر 750085

دیگر خبرها

  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • گرگان گران اداره می‌شود/ ناتوانی در جذب سرمایه گذار برای توسعه
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم اجرا شد
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • وحدت اعضای شورا با شهرداران باعث رونق امور شهری می‌شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار