Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:12:27 GMT

تشیع در دوران امام هادی(ع) قوی‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۰۸۶۸۷

تشیع در دوران امام هادی(ع) قوی‌تر شد

موسی مستقیمان گفت: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد و قویتر شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام موسی مستقیمان در گفت و گو با بلاغ اظهار کرد: حضرت امام هادی (ع) در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره، از این بزرگوار است، افزود: زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر نیز که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه است، از این امام معصوم است.    مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران یادآور شد: در نبرد بین امام هادی(ع) و خلفایی که در زمان ایشان بودند، آن کس که بالاخره ظاهراً و باطناً پیروز شد، حضرت هادی(ع) بود.    وی ادامه داد: در زمان امامت آن بزرگوار، شش خلیفه، یکی پس از دیگری، آمدند و به درک واصل شدند. آخرین نفر آنها، معتز بود که حضرت را شهید کرد و خودش هم به فاصله کوتاهی مُرد. 
مستقیمان با اشاره به اینکه این خلفا غالباً با ذلت به هلاکت رسیدند، تصریح کرد: یکی به‌دست پسرش کشته شد، دیگری به دست برادرزاده‌اش و به همین ترتیب بنی عباس تارومار شدند؛ به عکسِ شیعه.    وی اذعان داشت: شیعه در دوران حضرت هادی(ع) و حضرت عسگری(ع) و در آن شدتِ عمل روزبه‌روز وسعت پیدا کرد و قویتر شد.    وی بیان کرد: حضرت هادی(ع) چهل و دو سال عمر کردند که بیست سالش را در سامرا بودند، آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر کار و زندگی می‌کردند.    مستقیمان تاکید کرد: سامرا در واقع مانند یک پادگان بود و آن را معتصم ساخت.    مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران گفت: امام هادی علیه‌السلام با دیدِ یک انسان مبارز  به دربارِ متوکّل رفت و مجلسِ شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد، یعنی او را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخرِ حرف‌هایش، متوکّل برای حضرت عطر آورد و او را با احترام بدرقه کرد.    وی در پایان گفت: در مبارزه‌ای که شروع کننده آن، خلیفه‌ای تندخو و قدرتمند بود، امام هادی(ع) دست به یک جنگ روانی زد، مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربُرد ندارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حضرت هادی ع امام هادی ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، اسحاق معبود مژدهی عصر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه کرامت در گیلان در رشت اظهار کرد: این سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت وارد گیلان می‌شوند و تا یکم خرداد در این استان حضور می‌یابند.

وی افزود: این خادمان در طول مدت حضور خود در هر ۱۷ شهرستان و در مجموع در ۸۰۰ نقطه گیلان حاضر خواهند شد که یکی از کاروان‌ها در مناطق محروم و سخت‌گذر استان حضور خواهد یافت.

وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان، حضور در گلزار شهدا، دیدار با برخی از خانواده‌های شهدا، دیدار با بیماران و سرکشی از زندانیان و همچنین حضور در مدارس گیلان و نواختن زنگ دهه کرامت از مهمترین برنامه های کاروان های خادم حضرت امام رضا (ع) در این استان است.

مسئول کانون جوانان رضوی گیلان بیان کرد: همچنین آیین استقبال از خادمان حضرت امام رضا(ع ) عصر پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت انجام می‌شود که این استقبال در میدان صیقلان رشت آغاز و سپس به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه اخری(س) خواهر گرامی حضرت امام رضا(ع) انجام می‌شود.

معبودمژدهی خاطرنشان کرد: همچنین برنامه ویژه دیگر این دهه, جشن بزرگ میلاد حضرت امام رضا(ع) است که ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه در پیاده راه فرهنگی میدان شهدای ذهاب رشت برپا می شود که سال گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در این مراسم حضور یافته بودند.

وی در خاتمه گفت: جشن زیر سایه خورشید, ویژه دهه کرامت, مردمی است و هیچ بودجه دولتی دریافت نمی کنیم البته برخی از نهادها همچون شهرداری به این مراسم ها کمک می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • حب به اهل بیت موجب تقریب است
  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)