Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود اعتبار، برخی مشکلات آزادسازی اراضی و... که بر سر راه پروژه ۴خطه شهرکرد-شلمزار قرار دارد مشخص نیست چه زمانی حل شوند، مشکلاتی که نیازمند پیگیری ویژه مسئولان استانی در سطح ملی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد ، جاده‌های پرحادثه و پرتصادف همواره یکی از پربحث‌ترین مباحث بین مردم هستند، مردمی که روزانه از جاده‌ها عبور می‌کنند، منتظر برطرف‌سازی مشکلات و تسهیل در رفت و آمد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده شهرکرد-شلمزار یکی از پرحادثه‌ترین و به نوعی پرتصادف‌ترین جاده استان چهارمحال و بختیاری است، جاده‌ای که ترددهای زیادی در آن اتفاق می‌افتد و به علت نا ایمن بودن، جان بسیاری از هم‌استانی‌های عزیز را می‌گیرد.

این جاده که به "جاده مرگ" در میان اهالی محلی شهرستان کیار معروف است در روز شنبه هفته گذشته در حادثه‌ای دلخراش موجب از فوت 3 نفر بر اثر تصادف و مصدومیت سایر نفرات تصادف شد، اتفاقی که بار دیگر تیتر یک در میان صحبت‌های اهالی محلی و رسانه‌های محلی و خبری شد.

جاده شهرکرد-شلمزار پرتصادف‌ترین جاده

غلامعلی نوربخش، رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، اظهارداشت: محور مواصلاتی شهرکرد-بروجن-لردگان که یک جاده ترانزیتی است پرترددترین محور در استان چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به اینکه در همه محورهای مواصلاتی تصادف رانندگی رخ می‌دهد، عنوان کرد: محور شهرکرد به شلمزار پرتصادف‌ترین محور استان است و پس از آن محور یاسوج و محور لردگان پرتصادف‌ترین محورهای استان هستند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه علت اصلی تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توجه به جلو است، عنوان کرد: طبق آمار 30 درصد تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی استان در محور شهرکرد به شلمزار رخ می‌دهد.

نوربخش خاطر نشان کرد: جاده شهرکرد به شلمزار به صورت رفت و برگشت است و اکثر تصادفات در این محور به صورت رخ به رخ اتفاق می‌افتد بنابراین می‌توان جاده را هم یکی از علل تصادفات این محور دانست اما تا تبدیل شدن این جاده به چهارخطه باید از ظرفیت این جاده استفاده کرد.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اگر این جاده چهار خطه شود ممکن است تعداد تصادفات منجر به فوت و جرح کاهش یابد زیرا ممکن است تصادف فقط با گارد باشد یا خودرو واژگون شود که تعداد فوتی کمتری دارد اما در تصادفات رخ به رخ تعداد فوت و در درجه دوم جرح بیشتر است.

تشکیل تیم ویژه برای جاده شهرکرد-شلمزار و حادثه اخیر

جعفر مردانی، معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هفته گذشته با اشاره به حادثه اخیر جاده شهرکرد-شلمزار، اظهار داشت: تیم ویژه‌ای جهت پیگیری علل و بررسی قصور احتمالی این حادثه تشکیل شده است تا گزارش ویژه‌ای در این خصوص تهیه شود.

وی با اشاره به ماموریت استاندار نسبت به بررسی علل اصلی و قصور یا کوتاهی احتمالی این حادثه، گفت: یک تیم متشکل از کارشناسان فنی حوزه تصادفات رانندگی، پلیس راه، عوامل موثر در کنترل محورهای مواصلاتی و... ، این کار ویژه را انجام می‌دهد.

معاون سابق سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برخورد با خاطیان در صورت احراز قصور افراد متولی در این حادثه، ادامه داد: 4خطه شدن محور شهرکرد - شلمزار و رفع نقاط حادثه‌خیز به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار دارد.

به گزارش تسنیم، 4 خطه شدن جاده شهرکرد-شلمزار که پرتصادف‌ترین جاده استان و یکی از پرترددترین جاده‌های استان است، مسئله‌ای جدید نیست و سال‌ها این مسئله مطرح است اما همچنان به سرانجام نرسیده است.

حل مشکلات عدیده جاده نیازمند پیگیری مسئولان در سطح ملی

مشکلات عدیده‌ای از جمله نبود اعتبار، برخی مشکلات آزادسازی اراضی و... که بر سر راه این پروژه قرار دارد، مشخص نیست چه زمانی حل شوند، مشکلاتی که نیازمند پیگیری ویژه مسئولان استانی در سطح ملی است.

حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، پیش‌تر به خبرنگار تسنیم در شهرکرد ، با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکاران این پروژه حدود 50 میلیارد تومان مطالبه پرداخت نشده دارند، گفته بود: با توجه به اینکه با اعتبارات دولتی انجام این کار ممکن بود چند سال طول بکشد ما از سال گذشته در تلاش هستیم تا بر اساس ماده 56 از منابع بانکی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: این پروژه تقریباً 35 درصد پیشرفت داشته که با احتساب قطعات ساخته شده می‌توان گفت پیشرفت فیزیکی کار حدود 40 درصد است. اگر اعتبار پروژه تامین شود این پروژه در کمتر از یک سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسیدگی به پرونده‌های تصادفات رانندگی در کردستان اجرایی می‌شود رئیس‌کل دادگستری استان قزوین: خروجی جلسات پیشگیری از تصادفات جاده‌ای قابل قبول نیست ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز آزادراه کاشان - اصفهان زمینه‌ساز کاهش تصادفات است

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: آزاد سازی اراضی مشکل دیگری است که در این پروژه وجود داشت و 4تا 5 سال طول کشید تا اراضی شمس‌آباد آزاد شود در خراجی نیز این مشکل وجود دارد و حدود 2 کیلومتر از محور در خراجی هنوز آزاد نشده است.

انتهای پیام/7540/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: چهارمحال و بختیاری جاده شهرکرد شلمزار نیازمند پیگیری پرتصادف ترین سطح ملی ترین جاده پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم

در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:

 تجلیل از معلمان برتر استان

صحبت‌های مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در خصوص بیمه مادران باردار و پوشش بیمه رایگان زنان خانه دار روستایی و عشایری

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان استان

جمع آوری فرآورده روغن زیتون غیر قابل مصرف در مراکز عرضه استان

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر بر تقویت جست وجو‌ها برای پیداکردن کودک غرق شده در رودخانه خرسان

بیشتر بخوانید

تلاش چهار تیم امدادی برای یافتن پیکر بی جان کودک غرق شده فلاردی

تجلیل از مربیان بسیج و سپاه درشهرکرد

همایش همدلی و پیشرفت شهرستان اردل

همایش سفیران آبادنی و آموزش در دهستان مشایخ

جلسه شورای عشایر لردگان

آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در خانمیرزا

گردهمایی رابطان امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در فارسان

برپایی میز خدمت در خانمیرزا

ورود سامانه بارشی جدید به استان

درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در مسابقات انتخابی تیمی ملی

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است