Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها – هادی کریمی راد* در این راستا فیلم‌های سینمایی «ضد، هناس، شادروان و دسته دختران» آثار هنری هستند که طی سال جاری به همت سازمان سینمایی حوزه هنری تولید شده و تا ۲۲ بهمن در «سینماهای انقلاب و ایران ارومیه»؛ هر کدام در دو سانس اکران عمومی می‌شوند.

فیلم سینمایی «ضد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی درامی سیاسی است که در آن وقایع روزهای ملتهب در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در کنار فیلم سینمایی «هناس» به کارگردانی حسین دارابی یک درام اجتماعی با زاویه دید زنانه به مقطعی ملتهب از دهه نود و جامعه ایران است که در سینماهای ارومیه اکران می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان سینمایی حوزه هنری در راستای سیاست‌های خود در خصوص وقایع دوران دفاع مقدس این بار با همکاری بنیاد فارابی فیلم سینمایی «دسته دختران» به کارگردانی منیر قیدی با موضوع حماسه سازی های دختران و زنان ایرانی و حضور قهرمانانه آنان در روزهای ابتدای جنگ تحمیلی را که در سایر آثار سینمایی کشور در این حوزه کمتر به آن پرداخته شده است را تولید و اکران کرده است.

همچنین «شادروان» از دیگر تولیدات سازمان سینمایی حوزه هنری طی سال جاری است که در آن حسین نمازی با درام اجتماعی و خلق لحظات شیرین خانوادگی با بیان موضوع همبستگی خانواده ایرانی در زمان مشکلات به مصاف رقیبان خود بر روی پرده‌های سینماهای کشور رفته است.

۱۲ الی ۲۲ بهمن همه ساله سینماهای منتخب کشور میزبان فیلم‌هایی می‌شوند که قرار است سرنوشت یکسال آتی سینماهای ایران را رقم بزنند، آثاری که توسط هیئت انتخاب و در بخش سودای سیمرغ انتخاب شده اند تا به رقابت برای دریافت سیمرغ‌های بلورین جشنواره‌ی فجر بپردازند.

در این میان اما چند سالی هست که نگاه مرکز نشینان و متولیان فرهنگ و هنر هفتم از تهران به سمت شهرستان‌ها گسترده شده و مراکز استان‌ها میزبان فیلم‌های منتخب بخش سودای سیمرغ جشنواره فجری گشته اند که فرصتی مناسب برای دلدادگان سینما است برای تماشای فیلم‌هایی که ممکن است به دلایل مختلف از توقیف تا کرونا به اکران عموم نرسند یا این اکران به درازا بیانجامد.

برگزاری استانی جشنواره‌ی فجر در اقصی نقاط کشور بهره مندی عموم شهروندان ایرانی را از هنری فراهم می‌آورد که می‌تواند آنها را برای لحظاتی هر چند کوتاه از همه ی آنچه که در زندگی روزمره بدان دچارند را جدا سازد و این همان هنری ست که سینما در آن تبحر خاصی دارد.

اکران آثار رقابتی جشنواره‌ی فجر چهلم در مراکز استان‌ها و سینماهای منتخب کشور می‌تواند تمرکز گرایی از مرکز را زدوده و نگاه تهیه کنندگان و کارگردانان را از کارگاه‌های آموزشی فیلمسازی و بازیگری به شهرستان‌هایی معطوف کند که استعدادهای بسیاری را در خود نهفته دارد، چرا که شور ایجاد شده در جو همین جشنواره است که جوانان و نوجوانان را به سمت هنر هفتم و سالن‌های تاریک سینما می‌کشاند و ایشان را هرچه بیشتر در قالب یک جشنواره‌ی ملی با آثاری آشنا می‌سازد که دغدغه شأن فقط گیشه و فروش بلیط نبوده است و این موضوعی بس مهم برای ادامه‌ی کار سینمایی است که مدتی است از روزهای روشن خود فاصله گرفته است.

فراموش نکنیم که اکثر ستارگان بازیگر فعلی سینمای ایران یا فیلمسازان امروز این سینما روزگاری نه چندان دور در همین شهرستان‌ها و با حداقل امکانات خود را به جایگاه فعلی شأن رسانده اند. امید است اعضای استانی ستاد برگزاری جشنواره‌ی فجر این شور را با بهره گیری از ابزارهای تبلیغاتی در سطح شهر و فضای مجازی و سایر رسانه‌ها تقویت نموده و چراغ سینماها را روشن‌نگاه دارند.

*هادی کریمی راد عضو انجمن منتقدان سینمای ایران

کد خبر 5417524

منبع: مهر

کلیدواژه: یادداشت دهه فجر اکران عمومی جشنواره فیلم فجر دهه فجر ویروس کرونا بوشهر انقلاب اسلامی ایران کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف شیوع کرونا عکس استانها ایلام تبریز جشنواره فیلم فجر همدان جشنواره ی فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان با حضور نویسندگان و مؤلفان بومی گفت: آثار ارسالی باید برای نخستین بار در محدوده زمانی اول فروردین ‏۱۴۰۱ تا ۲۹  اسفند ‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

علیرضا نوروزی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد وکتابهایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتابهای که توسط نویسندگان و مؤلفان بومی و غیربومی در آذربایجان‌غربی تألیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی اظهارکرد: از هر عنوان کتاب باید دو نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتابهای ارسالی باید در یکی از گروههای تألیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

وی، با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی وجود ندارد،گفت: کتابهای کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاقمندان تا ۳۱ ام مردادماه امسال فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی ، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی در آذربایجان غربی
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت