Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از مدیران این استان خواست همه تلاش خود را به کار گیرند که هیچ اعتباری برگشت نخورد.

سیدمحمد رضا هاشمی، در جلسه ستاد تنظیم بازار استان،با بیان اینکه نظارت بر بازار استان یک وظیفه همگانی و امری حائز اهمیت است و با توجه به نزدیکی پایان سال، نقش این مهم باید دوچندان شود اظهار کرد: کالاهای اساسی به مقدار کافی و لازم در استان وجود دارد، اما با توجه به نزدیکی پایان سال و رویکرد مردم برای مراجعه به بازار، لازم است تا اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد تا دغدغه ای برای مردم در این خصوص وجود نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ضمن بیان اینکه ذخیره گندم در استان مطلوب است، تاکید کرد: اداره کل غله استان در خصوص ذخیره و تامین گندم مورد نیاز برای مصارف استان با توجه به نزدیکی به ایام پایان سال، اقدامات مورد نیاز و لازم را به انجام برساند.
هاشمی بر لزوم نظارت بیشتر بر بازارهای استان تاکید و خاطرنشان کرد: از کسبه و اصناف به واسطه همراهی های صورت گرفته تقدیر کرده و لازم است تا تشدید نظارت و بازرسی ها بر بازار استان اعمال شود.
وی تصریح کرد: ظرفیت بسیار مطلوب تردد مسافران در راه های مواصلاتی استان وجود دارد که باید با معرفی جاذبه های گردشگری شهرها، نسبت به ورود مسافران به داخل شهرها ترغیب و تشویق انجام شود تا شاهد ارتقاء شاخص های اقتصادی و گردشگری باشیم.
این مقام ارشد اجرایی گفت: همه ما مکلف به نظارت بر بازار استان هستیم و ضرورت دارد تا اقدامات مناسب و مطلوب نظارتی از سوی تمامی دستگاه های متولی امر بازار به صورت مستمر در دستور کار قرار گیرد.

 استاندار سمنان در جلسه کمیته استانی تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز با بیان اینکه پیگیری و اقدامات لازم به منظور جذب تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰، در دستور کار مدیران اجرایی استان قرار گیرد، تصریح کرد: تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ فرصت بسیار خوبی برای حوزه های صنعت، کشاورزی، صنعت و معدن استان است که باید به بهترین نحو ممکن از این ظرفیت استفاده شود.
وی افزود: اعتبارات در حوزه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ نباید برگشت بخورد و مدیران باید در این راستا تلاش جدی و ویژه داشته باشند.
هاشمی تاکید کرد: بحث تحقق توسعه متوازن در استان امر بسیار مهم و حائز اهمیت است و در عمل به دنبال این‌ موضوع خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد در حوزه عمرانی، اقتصادی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی و توزیع اعتبارات، توزیع متوازن مَد نظر قرار داشته باشد.
استاندار سمنان گفت: توسعه متوازن از غرب استان تا شرق استان در تمامی مباحث، حتی نیروی انسانی باید به معنای کامل محقق شود و در این راستا گام برمی داریم.

استاندار سمنان گفت: روند پرداخت تسهیلات مرتبط با اشتغال در استان مطلوب است اما ضرورت دارد تا این روند در راستای ارتقاء شاخص های شغلی استان، تقویت شده و تسریع یابد.

هاشمی، گفت: خروجی تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در شورای اشتغال استان از جمله پرداخت تسهیلات، باید به صورت ملموس برای مردم قابل مشاهده باشد.
وی ضمن تشکر از تمامی مسئولین و دست اندرکاران پرداخت تسهیلات اشتغال در استان، افزود: مسئولان مرتبط با حوزه اشتغال، در خصوص پرداخت تسهیلات کرونا، اشتغالزایی و مشاغل خانگی در سطح استان تلاش بیشتری داشته باشند تا این مهم تقویت شده و رشد یابد.
هاشمی ادامه داد: تعهد دستگاه های اجرایی استان در خصوص اشتغال، باید علاوه بر میزان تعهد شده، از طریق اقدامات و تلاش های مضاعف از سقف تعیین شده نیز بالاتر برود.
وی تصریح کرد: تثبیت اشتغال فعلی موجود در استان، امری بسیار حائز اهمیت است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و اقدامات در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سمنان اظهار کرد: تاکنون با اقدامات صورت گرفته، ۲۸ واحد صنعتی راکد با بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال، به چرخه تولید بازگشته و احیاء شدند که این مهم تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: بانک های عامل استان در راستای تقویت اشتغال، نیاز است تا نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اهتمام ویژه داشته و جذب اعتبارات را از مرکز پیگیری کنند.
هاشمی بیان کرد: فرمانداران شهرستان های استان نیز در خصوص پرداخت تسهیلات مرتبط با حوزه اشتغال در راستای گره گشایی از مشکلات مردم پای کار باشند.
استاندار سمنان گفت: تعاونی ها می توانند در سطح روستاها به صورت ویژه در بحث اشتغال فعال شده و با تحقق ایجاد فرصت های شغلی، به تولید ثروت در روستاها کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استاندار سمنان تبصره ۱۸ قانون بودجه استاندار سمنان پرداخت تسهیلات دستور کار بازار استان قرار گیرد پایان سال بر بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره بهزیستی نیشابور گفت: تاکنون تعداد ۳۴۱ نفر از جامعه هدف سازمان به تفکیک به تعداد ۲۷۵ نفر افراد دارای معلولیت، ۱۲ نفر زنان سرپرست خانوار و ۵۴ نفر از ببهبودیافتگان در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور مشغول به کار شدند.
علی صدر  افزود: فرایند معرفی، مشاوره شغلی و حمایت مستمر توان‌یابان از این پس از طریق مرکز پشتیبانی شغلی بهیاب تحت نظارت این شهرستان و تسهیلگران شغلی پیگیری خواهد شد. 
 وی گفت: در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق اداره بهزیستی جذب و برای اشتغالزایی تعداد ۳۵۲ نفر از جامعه هدف سازمان پرداخت شد.
صدر افزود: تسهیلات کارفرمایی به کارفرمایانی که برای مددجویان اشتغال ایجاد کنند، برای هر مددجو ۱۵۰ میلیون تومان وام و تا سقف ۴ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود که در سال ۱۴۰۲ برای ایجاد اشتغال به تعداد ۱۷ نفر به ۳ کارفرما به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است. 
وی گفت: به منظور فراهم اوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای افراد تحت پوشش و ترغیب کارفرمایان برای جذب این افراد و نیز فراهم سازی اشتغال پایدار، فرایند هزینه کرد اعتبارات بیمه سهم کارفرما تاسقف ۲۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می‌شود، که در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۳۴۱ نفر طی سه مرحله به مبلغ ۳ میلیارد تومان پرداخت شد.

دیگر خبرها

  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • هدف‌گذاری شورای ششم برای توسعه متوازن شهر مشهد
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • افزایش اعتبارات مسئولیت اجتماعی در حوزه فرهنگی استان بوشهر