Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-29@06:08:15 GMT

غلبه بر گرگ درون حوالی برف آخر

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۱۹۸۰

غلبه بر گرگ درون حوالی برف آخر

رحمت امینی استاد دانشگاه و عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینما یادداشتی در خصوص فیلم «برف آخر» نوشت.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ یادداشت رحمت امینی عضو انجمن منتقدان و نویسندگان در خصوص فیلم «برف آخر» به شرح زیر است.

اینکه در یک اثر بشود داستانی تعریف کرد و طی روندی باورپذیر ، استعاره و تمثیل را هم پایاپای و به نحوی که اصطلاحا بیرون نزند گنجاند، کاری است که از دست کاظم دانشی برآمده و در این مسیر ، هماهنگی و توان بالای سایر عوامل و بویژه بازیگران به تکمیل و تکامل این روند کمک کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امین حیایی در ادامه روند انتخاب فیلمنامه و گروه درست ، برگ دیگری از باری هنرمندانه خود را رو کرده و در این مسیر ،مجید صالحی و لادن مستوفی با او همراهی درستی کرده اند .

یکی از بازیگر ها و بهتر است بگوییم کاراکترهای این اثر ، طبیعت بوده است ؛ طبیعتی که شامل کوهستان ، برف و دام‌های اهلی و وحشی می شود ؛ گاو و گرگ 

چفت و بست های فیلمنامه هم از نکات قوت فیلم است؛ دامپزشک تنها شده (برای نجات گاوها از سوختن به میان آتش رفته ، بدنش به طرزی چندش آور سوخته و همسرش به این بهانه او را ترک کرده)  که نقشش را امین حیایی بازی می کند ، از گرگ ها کینه به دل دارد و چون می داند روستاییان هم در از میان بردن گرگها با خلیل ، دوست این سال‌های او هم داستان هستند ، شبانه و مخفیانه به شکار گرگ ها می رود . در این اثنا گم شدن و در واقع فرار دختر خلیل ، گناه کشتن گرگها را به گردن این روستایی متعصب می اندازد .

گرگها ، که نسلشان رو به انقراض است ، با حمایت زنی نترس و حامی طبیعت ، در این روستای کوهستانی و برفی رها شده اند تا هارمونی طبیعت حفظ شود.

در این بین رگه های عشق بین دامپزشک دوستدار گاو و دشمن گرگ مشهود می شود و زن حامی طبیعت نمی داند که شکارچی واقعی گرگها نه خلیل متعصب بلکه دکتر دامپزشک است؛

عشقی که می خواهد به تکامل برسد ، با برملا شدن این حقیقت و رفتن ناگهانی زن ، می رود تا در نطفه خفه شود اما دکتر با رها سازی گرگها در طبیعت ، در واقع بر گرگ درون خود غلبه می کند و در بدترین شرایط برفی و بسته شدن راهها ،مسیر عشق را دنبال می کند؛ چراغ راه این مسیر چیست؟ همان گرگی که پیشتر هدف شکارش بوده.

تمام فیلم در زمستانی سرد و برفی می گذرد و از شواهد و قرائن برمی آید که فرایند تولید اثر سخت و طاقت فرسا بوده است و قطعا همدلی تک به تک اعضا در ساخت چنین اثری موثر بوده .

این فیلم هم رگه های نقد اجتماعی دارد و دیدگاه‌های مردسالارانه را زیر سوال می برد اما نقطه قوت فیلم بارقه ی عاشقانه پایانی آن است که بلوغ یک فیلمساز جوان و خوش آتیه را نشان می دهد.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر طبیعت کوهستان بازی عشق خانه سینما طبیعت عشق فرهنگ و هنر برنا رحمت امینی برف آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد

ایسنا/زنجان رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان گفت: رغبت مردم به استفاده از موتورسیکلت بیش از گذشته افزایش یافته و همین مساله موجب بروز تصادفات در جاده‌ها به ویژه شهرها شده است و طبق آمارها ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می دهد.

سرهنگ مهدی میناخانی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: استفاده از موتورسیکلت به دلیل مزیت‌ به ویژه سهولت دسترسی آن بیش از گذشته است و کارخانه‌های تولیدکننده موتورسیکلت نیز موتورسیکلت‌های متنوعی را تولید می‌کنند که در مقایسه با خودرو قیمت پایین‌تری دارد.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای پلیس راه زنجان با بیان اینکه در بررسی پرونده‌های پزشکی قانونی نیز صدمات وارده به سر در فوتی‌های تصادفات موتورسیکلت بیش از گذشته است، گفت: باید برنامه‌های پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه جمعیت راکبان در روستاها بیشتر است و به همین دلیل فرهنگ‌سازی برای گروه‌های هدف انجام می‌شود، گفت: کلاه ایمنی در حدود ۷۵ درصد از صدمات سنگین در تصادفات پیشگیری می‌کند و امیدواریم شاهد رعایت نکات ایمنی از سوی کاربران جاده‌ای باشیم.

میناخانی با اشاره به اینکه طی سال گذشته چهار درصد از مجموع تصادفات کل استان در جاده‌ها مربوط به موتوسواران بود که اغلب این تصادفات نسبت به داخل شهر به فوت راکبان منجر شد، افزود: یکی از وسائلی که در کاهش صدماتهنگام تصادفات نقش اساسی دارد، استفاده از کلاه ایمنی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • اتلتیکو مادرید ۳-۱ اتلتیک بیلبائو؛ تثبیت رتبه چهارم با غلبه بر رقیب مستقیم
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات 
  • سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری (فیلم)
  • ۲۰ درصد تصادفات موتورسیکلت سواران در معابر درون شهری رخ می‌دهد
  • (ویدئو) سقوط وحشتناک یک زن از اتوبوس درون شهری
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • سپاهان بر استقلال آبی پوشان ملاثانی غلبه کرد