Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سخنگوی دولت: اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است، ریزش دوباره بورس آغاز شد، فرهاد دژپسند: به عملکردم در بورس افتخار می‌کنم، سود ۵۵۰ هزار تومانی سهام عدالت برای چه کسانی است؟، برنج ۹۲ هزار تومانی شایعه است و هشدار اتاق اصناف نسبت به تعطیلی کرونایی در شب عید را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت: اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل اقتصادی مردم است

بهادری جهرمی سخنگوی دولت با تاکید بر ضرورت اعتماد به قدرت مردم در کشور گفت: بدون توجه و برنامه ریزی روی حمایت مردم اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم قطعا راه به جایی نخواهیم برد زیرا اصلی ترین سرمایه جمهوری اسلامی ایران، مردم است. طبیعتا اولویت امروز حاکمیت، حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم است زیرا دشمن، اقتصاد کشور را مورد هدف قرار داده است.

ریزش دوباره بورس آغاز شد

پس از چند روز روند صعودی نماگر بورس، امروز دوباره روند نزولی بر بازار حاکم شده است به گونه ای که در لحظه انتشار این پیمانه، شاخص کل بورس با کاهش بیش از 14 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 200 هزار واحدی سقوط کرده است.

فرهاد دژپسند: به عملکردم در بورس افتخار می‌کنم

وزیر اقتصاد دولت روحانی می‌گوید: برای من تنها چیزی که حیثیتی شده بود توسعه بازار بود که موفق هم شدم. در سال ۹۹ درفروردین ماه بازارگردان ۱۷۵ تا داشتند، در ادامه با اجرای آن به ۵۳۰ افزایش یافت و این افتخار من است. عرضه اولی‌ها که در سال ۹۷ که شروع کار من بود چقدر بود و بعد به ۵ و نیم میلیون نفر رسید. /جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۴۴۲ هزار و ۳۴۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۶ درصد معادل ۶۴ هزار و ۶۳۱ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۴۰۴ تومان رسیده است.

سود ۵۵۰ هزار تومانی سهام عدالت برای چه کسانی است؟

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با تصویب شورای عالی بورس مصوب شد چنانچه دارندگان سهام عدالت در روش غیرمستقیم، در تاریخ یک اسفند ۱۴۰۰ همچنان سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بوده و سهام خود را نفروخته باشند، سود ۵۵۰ هزار تومانی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. سهامداران روش مستقیم سهامداری عدالت نیز سود سهام خود را از طریق سجام دریافت خواهند کرد.

سبد معیشت کارگری حدود 9 میلیون تومان تعیین شد

در نشست شورای عالی کار دیروز (شانزدهم بهمن ماه) نرخ سبد معیشت خانوارهای کارگری به عنوان یکی از معیارهای تعیین دستمزد، نهایی شد و هر سه گروه کارگری، کارفرمایی و دولت پای این رقم را امضا کردند. این سبد برای خانوار متوسط شهری با بعد ۳.۳ نفر انجام شده است. بر اساس محاسبات انجام شده، سبد معیشت حداقلی خانوارهای کارگری برای مذاکرات مزدی، ۸۹,۷۹۸,۲۰۵ ریال نرخ‌گذاری شد. با این حساب، حداقل هزینه‌های ماهانه زندگی، حدود ۸ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان تعیین شده است. در محاسبات سبد معیشت، سهم اقلام خوراکی، ۳۶.۶ درصد و سهم اقلام غیرخوراکی، ۶۴.۴ درصد در نظر گرفته شده است. سبد خوراکی‌ها ۳۲,۸۶۶,۱۴۳ ریال نرخ‌گذاری شده است که این محاسبه بر اساس متوسط قیمت اقلام خوراکی اعلامی از سوی مرکز آمار ایران برای دی ماه ۱۴۰۰، صورت گرفته است. سبد خوراکی‌های محاسبه شده، نسبت به سبد خوراکی‌های دی ماه سال قبل، ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. در این محاسبات، برای مشخص کردن سهم خوراکی‌ها در سبد معیشت کلی، دهک چهارم هزینه‌ای در نظر گرفته شده که دهک درآمدی خانوارهای کارگری کشور است.

برنج ۳۲ هزار تومانی در راه است

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: از امروز عرضه دو قلم برنج شیرودی ممتاز با قیمت ۴۲ هزار تومان و فجر با قیمت ۳۲ هزار تومان در سامانه بازرگام آغاز می‌شود.

پشت‌پرده گرانی برنج، دلالان هستند/ برنج ۹۲ هزار تومانی شایعه است

قاسمعلی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی درخصوص شایعاتی مبنی بر افزایش مجدد قیمت برنج داخلی تا سقف ۹۲ هزارتومان، افزود: افزایش قیمت برنج تا سقف ۹۲ هزار تومان شایعه ای بیش نیست و سودجویان به دنبال منافع خودشان هستند. وی اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم برنج داخلی از ۴۷ هزار تا ۷۷ هزار تومان (درجه یک لوکس - برنج کشت دوم) و برنج خارجی تایلندی شرکت بازرگانی دولتی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان،  برنج آزاد هندی و پاکستانی از ۲۳ تا ۲۹ هزار تومان است. وی با تاکید براینکه هیچ کمبود و محدودیتی در عرضه برنج به بازار نداریم، تصریح کرد: هر کسی به هر میزان و هر مقدار که بخواهد برنج در بازار به وفور موجود است و محدودیتی در عرضه این محصول نداریم. دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه عده ای به دنبال سودجویی و گران فروشی برنج هستند، گفت: عده ای دلال، سودجو و عمده فروش در شمال کشور اقدام به گران‌فروشی و انتشار شایعاتی مبنی بر گرانی این محصول می کنند که باید این موضوع توسط مسوولان امر پیگیری شود. وی افزود: در واقع تهران و شهرهای دیگر چون خریدارند، تعیین کننده نرخ برنج نیستند و دخالتی در این خصوص ندارند اما فروشنده ( سه استان شمالی کشور) تعیین کننده نرخ برنج داخلی هستند. دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی براین باور است که هر کاسبی در شهرهای دیگر به دنبال خرید محصول برنج با قیمت های کمتر است تا بتواند محصول بیشتری را تامین کند، بنابراین افزایش قیمت برنج به ضرر است، اما عده ای سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به گران فروشی می کنند.  

رشد ۴ برابری درآمد شرکت «شل» از افزایش قیمت نفت و گاز

شرکت شل نیز به دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی ملحق شده و سودهای بسیاری زیادی را از افزایش قیمت و نفت و گاز در سراسر جهان از آن خود کرده است به طوری که درآمد خالص این شرکت در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۶.۴ میلیارد دلار برآورد شده است. این شرکت اعلام کرده که درآمد کل سال گذشته اش به ۱۹.۲۹ میلیارد دلار افزایش یافته، این در حالی است که در سال ۲۰۲۰ درآمد این شرکت تنها ۴.۸ میلیارد دلار افزایش یافته بود. همچنین شرکت شل کاهش بدهی خالص خود را از ۲۳ میلیارد دلار به ۵۲.۶ میلیارد دلار در طول دوره گذشته رسانده است. داده‌های اولیه شرکت شل در ماه گذشته نشان می‌دهد که تجارت نفت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ کند شده است، با این حال تجارت گاز در بحبوحه افزایش تقاضا و عرضه محدود این کالا در برخی از نقاط جهان رونق گرفت. بن ون بوردن، مدیر اجرایی شرکت شل می‌گوید: سال گذشته میلادی، سال مهمی برای شرکت بود به طوری که در آن سال ما ساختار و سازمان سهام خود را ساده سازی کردیم به همین دلیل پیشرفت در سال گذشته ما را جسورتر و سریع‌تر کرده است؛ در حال حاضر نیز یک استراتژی قانع کننده برای مشتری‌های خود اتخاذ کرده ایم. به برنامه‌های بلندپروازانه برای افزایش سهم سهامداران چشم دوخته ایم و از طرف دیگر سعی خواهیم کرد تا با کربن زدایی احترام بیشتری برای طبیعت و حفظ محیط زیست داشته باشیم. به لطف افزایش سود، شل اعلام کرد که ۸.۵ میلیارد دلار سهام دیگر را در نیمه اول سال بازخرید خواهد کرد و سود سهام را دوباره به میزان ۴ درصد برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد داد. از طرف دیگر شل دارایی‌های خود را در حوضه پرمین فروخت و ۵.۵ میلیارد دلار از آن کسب کرد

بزرگترین کشورهای تولیدکننده طلا در سال ۲۰۲۱ کدامند؟

اطلاعات اولیه سازمان زمین شناسی آمریکا نشان داد تولید جهانی طلا در سال ۲۰۲۱ به ۳۰۰۰ تن رسید که یک درصد کمتر از تولید ۳۰۳۰ تن در سال ۲۰۲۰ بود. در سال میلادی گذشته کاهش تولید معدنی طلا در پاپوا گینه نو، روسیه و آمریکا رشد تولید در کشورهای چین، غنا، اندونزی، آفریقای جنوبی و تانزانیا را تحت الشعاع قرار داد. چین در سال ۲۰۲۱ به میزان ۳۷۰ تن طلا تولید کرد که اندکی بیشتر از ۳۶۵ تن در سال ۲۰۲۰ بود و این کشور را در صدر فهرست بزرگترین کشورهای تولیدکننده طلا قرار داد. استرالیا با تولید ۳۳۰ تن طلا، در رتبه دوم، روسیه با تولید ۳۰۰ تن در رتبه سوم و آمریکا با تولید ۱۸۰ تن در رتبه چهارم قرار گرفت. کانادا با تولید ۱۷۰ تن، پنجمین تولیدکننده بزرگ طلا در جهان در سال میلادی گذشته بود. بر اساس گزارش کیتکونیوز، غنا (۱۳۰ تن)، آفریقای جنوبی (۱۰۰ تن)، ازبکستان (۱۰۰ تن)، مکزیک (۱۰۰ تن)، اندونزی (۹۰ تن)، پرو( ۹۰ تن) و سودان (۹۰ تن) پنج کشوری بودند که فهرست ۱۰ تولیدکننده معدنی طلای بزرگ جهان در سال ۲۰۲۱ را کامل کردند.

بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم

محمد مسیحی معاون درآمد‌های سازمان امور مالیاتی  گفت: تاکنون ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه کارت خوان درخواست اتصال به پرونده مالیاتی را داشتند و ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دستگاه کارت خوان درخواست غیرفعال شدن را داشتند. همچنین، ۱۴۴ هزار مودی، به هیچ عنوان پرونده مالیاتی نداشتند که شناسایی شده اند. مسیحی همچنین گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی داریم. در کل میزان فرار مالیاتی کشور ما قطعا از متوسط دنیا بیشتر است.

شوک کاهشی به بازار آزاد ارز تهران

دیروز شنبه 16بهمن ماه بازار آزاد ارز تهران با شوک کاهشی کار خود را آغاز کرد. نرخ شاخص بازار ارز که در سه هفته گذشته بار‌ها تلاش‌هایی در جهت عبور از هسته سخت کانال 27هزار تومانی کرده بود با شروع اولین ساعات کاری روز شنبه نه تنها از مرز حمایت 27هزار و 500تومانی خود عبور کرد، بلکه با 600تومان کاهش قیمت نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه 14بهمن ماه در سطح قیمتی 26هزار و 900تومان معامله شد. معامله‌گران بازار ارز تهران نیز که در دی ماه سال جاری با تجربه‌ای مشابه دچار ضرر های نسبتا هنگفتی شده بودند، از روند کاهشی دیروز جلوگیری نکرده و با عرضه منابع دلاری خود در بازار سعی در همراهی با روند کاهشی مذکور داشتند. اما مشاهدات به‌عمل‌آمده از هسته مرکزی بازار ارز خبر از عدم وجود خریدار برای سطوح قیمتی کانال 26هزار تومانی می‌دهد. طبق گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» اندک خریداران موجود در بازار روز شنبه، قیمت‌هایی حوالی کانال 25هزار تومانی را با چاشنی شیطنت برای خرید اسکناس آمریکایی پیشنهاد می‌دادند که خب به تبع فروشندگان حداقل فعلا از پاسخگویی به این پیشنهادها خودداری می‌کردند. برخی از تحلیلگران بازار ارز نیز با بررسی فضای مرکزی بازار بر این باورند که انتظارات جامعه و معامله‌گران از آینده نزدیک بازار ارز تهران شدیدا کاهشی است. درنهایت قیمت اسکناس آمریکایی در پایان ساعات کاری روز شنبه با 900 تومان کاهش نسبت به نرخ روز پنج‌شنبه به سطح قیمتی 26هزار و 600تومان رسید. اما معاملات فردایی، سطوح پایین‌تر را نیز هدف‌گذاری کرده بود. /دنیای اقتصاد

قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد

انجمن اتومبیل آمریکا اعلام کرد از آنجایی که قیمت نفت خام در جهان به بالای 92 دلار رسیده است، قیمت بنزین آمریکا همچنان در حال افزایش است و در روز جمعه به بالاترین رقم از سپتامبر 2014 برابر با 3.423 دلار در هر گالن رسید. قیمت بنزین در آمریکا برای ششمین هفته متوالی افزایش یافته است. متوسط­ قیمت داخلی در 31 ژانویه به 3.366 دلار در هر گالن رسیده بود. بنا بر اعلام این انجمن، متوسط قیمت بنزین در تمامی ایالت های آمریکا در روز گذشته حتی در ایالت هایی مانند تگزاس، می ‌سی ‌سی‌ پی، آرکانزاس و آلاباما که پایین ترین قیمت در سراسر این کشور را دارند، بالاتر از 3 دلار به ازای هر گالن بود. متوسط قیمت بنزین در ایالت کالیفرنیا نیز 4.663 دلار بود. به نوشته اویل پرایس، متوسط قیمت داخلی بنزین در آمریکا در ماه گذشته 3.288 دلار به ازای هر گالن و این رقم در مدت مشابه سال گذشته برابر با 2.443 دلار در هر گالن بوده است.

تولید خودرو با قارچ و کاکتوس؟! در محصولات آینده بنز از قارچ، کاکتوس و خیزران (بامبو) و سایر مواد اولیه قابل بازگشت به طبیعت استفاده خواهد شد. مدل آینده‌گرا و برقی VISION EQXX مرسدس بنز به سمت استفاده از مواد تجدیدپذیر می‌رود. مرسدس بنز در وب‌سایت خود نوشته است: امکانات جدید در این خودرو نشان می‌دهد که امکان رسیدن به حداکثر تجمل بدون استفاده از حیوانات وجود دارد. ضمن آنکه ذره‌ای از حس ممتاز بودن و راحتی آن کاسته نخواهد شد. سفری که مرسدس بنز آغاز کرده است ردپای کربنی را فقط در بخش چرم به نصف می‌رساند. هشدار اتاق اصناف نسبت به تعطیلی کرونایی در شب عید

اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای از کاهش سطح میزان رعایت پروتکل‌ها در کسب‌وکارها به زیر ۵۰ درصد خبر داده که در صورت ادامه این شرایط، دولت مجبور به اعمال محدودیت‌های شدید خواهد بود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر پیمانه اقتصادی سبد معیشت کارگری اتاق اصناف شب عید بازار ارز فرار مالیاتی مذاکرات وین پیک ششم کرونا دهه فجر چهلمین جشنواره فیلم فجر قیمت بنزین ۳۲ هزار تومان فرار مالیاتی میلیارد دلار افزایش قیمت هزار تومانی سال ۲۰۲۱ متوسط قیمت سهام عدالت سبد معیشت خوراکی ها ارز تهران بازار ارز سال گذشته روز شنبه شرکت شل ۹۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی یک هفته گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو با کاهش ۴ میلیون تومانی با قیمت ۳۴۶ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز با کاهش یک میلیون تومانی به قیمت ۳۲۲ میلیون تومان به فروش می‌رود.

بیشتر بخوانید: چه کسی پاسخگوی افزایش ناگهانی قیمت خودرو است؟

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان ارزان شد و ۶۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۱۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۴۰ میلیون تومانی یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.

پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۸ میلیون تومانی، ۷۲۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژو پارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش یافت و ۸۴۵ میلیون تومان شد. پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار ۲۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و به قیمت ۹۹۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ در حدود ۱۵ میلیون تومان ارزان شده و ۸۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳، در حدود ۳۰ میلیون تومان کاهش قیمت داشت و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان قیمت خورد. دنا پلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲، اما ۲۰ میلیون تومان گران شده و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

رانا پلاس مدل ۱۴۰۳ با کاهش ۵ میلیون تومانی در حدود ۶۴۵ میلیون تومان و راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۵ میلیون تومانی، ۶۱۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۵۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۲۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۲۰ میلیون تومان فروخته شد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم با کاهش ۱۵ میلیون تومانی، ۸۶۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۲ در بازار با کاهش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ با افزایش ۱۰ میلیون تومانی به قیمت ۴۵۰ میلیون تومان به فروش رفت. کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۲ هم با کاهش ۵ میلیون تومانی به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان رسید.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

کد خبر: 1228536 برچسب‌ها خودرو

دیگر خبرها

  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • روند کاهشی نرخ ارز درپی شکست بازار از مرکز مبادله
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار
  • بازار دلار سرد‌تر می‌شود؟
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳