Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، توسط کانون اندیشه جوان در ادامه سلسله نشست‌های نظریات انقلاب نشست «نظریات انقلاب و تطبیق آن با انقلاب اسلامی» برگزار می‌شود.

سخنران این نشست محمد شفیعی‌فر، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است.

کانون اندیشه جوان در توضیح ضرورت برگزاری این نشست ها آورده است: تا پیش از وقوع انقلاب اسلامی، نظریه‌پردازان با بررسی نمونه‌های متعددی از انقلاب‌ها و با انتزاع وجوه مشترک آنها، کوشیدند نظریه‌ای جهان‌شمول عرضه کنند که در پرتو آن بتوانند هر انقلاب اجتماعی دیگری را تفسیر کنند و آیندۀ جوامعی را که شرایط عینی و ذهنی آنها برای وقوع تحولات سیاسی آماده است، پیش‌بینی نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما انقلاب اسلامی ایران به عنوان پدیده‌ای جدید، متغیرهای مختلف موجود در رویکردهای جامعه‌شناسانه و روان‌شناختی انقلاب را متحول کرد؛ چرا که این انقلاب از نظر پیدایش و چگونگی استمرار نهضت، مشارکت مردم، بسیج عمومی و جایگاه روحانیت در رهبری آن از مرتبۀ بالایی برخوردار بوده است. یکی از نتایج آشکار انقلاب اسلامی ایران ابطال نظریه‌های تک‌علتی در عرصۀ مطالعات انقلاب‌شناسی است.

نشست «نظریات انقلاب و تطبیق آن با انقلاب اسلامی» روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه ساعت ۲۱ در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی @canoon_org_ برگزار می‌شود.

کد خبر 5417563

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران نشست علمی کانون اندیشه جوان انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب ترجمه ادبیات جهان مهر انقلاب جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی گام دوم انقلاب چهاردهمین جایزه جلال آل احمد دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران کتاب و کتابخوانی جایزه کتاب سال مرکز فرهنگی شهر کتاب تجدید چاپ انقلاب اسلامی نظریات انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم افتتاحیه کانون «نگاره و سینما» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور کُردی معاون فرهنگی دانشجویی، عباس ساکی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی و مسئولان، استادان و اعضای انجمن سینمای جوان بروجرد برگزار شد.

کُردی در این جلسه درباره جایگاه هنر عکاسی و فیلم‌سازی در جامعه امروزی مطالبی بیان کرد.

ساکی با تأکید بر حمایت هنرمندان و فیلمساز جوان بروجردی پیشنهاداتی مطرح کرد.

هومن هوشمند دبیر کانون نگاره و سینما به تشریح و معرفی حیطه فعالیتی کانون پرداخت، همچنین فیلم کوتاه داغی به کارگردانی فاطمه محمدی برنده جوایز متعدد داخلی و بین‌المللی اکران شد و کارگاه آموزشی آشنایی با مبانی فیلم کوتاه توسط فاطمه محمدی از استادان سینمای جوان و کارگردان فیلم برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای برگزار شد
  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • نشست منتخبان مجلس توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برگزار شد
  • کانون «نگاره و سینما» در دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • کانون «نگاره و سینمای» دانشگاه آزاد بروجرد گشایش یافت
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی