Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:31:28 GMT

محدودیت‌های هوشمند کرونایی در بجنورد اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۴۴۷۰

محدودیت‌های هوشمند کرونایی در بجنورد اجرا می شود

به گزارش ایرنا، باقر باقرپور روز یکشنبه در ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای شهرستان بجنورد اظهار داشت: به عقیده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛ این استان همواره ۲ هفته دیرتر از سایر استان‌ها وارد پیک می شود و پیش بینی می شود در هفته های آتی شاهد رنگ قرمز کرونایی در شهرستان بجنورد باشیم.

وی تصریح کرد: این سویه جدید جوانان و کودکان را بیشتر درگیر می کند و از آنجایی که زیرساخت های بهداشتی برای کودکان در خراسان شمالی مناسب نیست، لازم است تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی همچنان به عنوان مهمترین راهکار مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری بجنورد افزود: هم اکنون تمامی دستگاه های عضو ستاد پیشگیری از کرونای شهرستان بجنورد در آماده باش به سر می برند و در صورت قرمز شدن رنگ کرونایی این شهرستان با فراهم کردن زیرساخت ها، محدودیت های کرونایی هوشمند اعمال می شود.

 وی درباره مراحل اجرایی طرح هوشمند کرونا تحت عنوان سامانه امید گفت: دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، واحدها و فعالیت‌های صنفی، حمل و نقل برون شهری و تردد خودروهای شهری، علمی و تحقیقاتی و آموزشی پنج مرحله اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری در بستر سامانه امید را تشکیل می دهند.

باقرپور اضافه کرد: زمانی افراد می‌توانند با ماشین شخصی تردد کنند که در صورت قرمز یا نارنجی بودن یک شهر، واکسیناسیون را انجام داده باشند و رصد خودروها از طریق پلاک آن‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهری قرمز باشد و فردی قصد سفر به آن شهر را داشته باشد باید وارد سامانه الکترونیک پلیس راهور شود و با ثبت کد ملی و در صورت تزریق واکسن، اجازه سفر خواهد داشت در غیر این صورت جریمه خواهد شد.

سرپرست فرمانداری بجنورد ادامه داد: بازرسی از اصناف بیشترین دغدغه ما را تشکیل می دهد و بازدیدهای دوره ای و روزانه باید همچنان در سطح شهر انجام شود.

برگزاری مراسم ۲۲ بهمن منوط به تصمیمات ملی

وی در ادامه عنوان کرد: برگزاری حضوری مراسم ۲۲ بهمن منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است و هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

باقرپور خاطرنشان کرد: مبنای تصمیم گیری در این پیک از کرونا بر حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است و دستگاه های اجرایی شهرستان در این زمینه برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

 تاکنون یک میلیون و  ۳۵۵ هزار و ۲۲۵ دُز واکسن کرونا تاکنون در این استان تزریق شده است که از این میزان ۵۵۶ هزار و ۸۰۲ دُز در نوبت اول، ۴۹۲ هزار و ۸۷۴ دُز در نوبت دوم و ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر نیز در مرحله سوم واکسیناسیون تزریق شده است.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

براساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، پنج شهرستان بجنورد، شیروان، فاروج، اسفراین و مانه و سملقان در وضعیت نارنجی و شهرستان های رازوجرگلان، گرمه و جاجرم نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا ستاد پیشگیری بجنورد ویروس کرونا ستاد پیشگیری خراسان شمالی شهرستان بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نتایج یک پژوهش‌ جدید در بریتانیا نشان می‌دهد که ۲ میلیون نفر در سراسر این کشور همچنان از علایم کووید طولانی رنج می‌برند که ۳۸۱ هزار نفر از این افراد، فعالیت‌های روزانه خود را محدود کرده‌اند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد که ۳.۳ درصد از افرادی که داده‌هایشان در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفته است، بین ۶ فوریه تا ۷ مارس اعلام کردند که پس از ۴ هفته همچنان دارای علایم کووید هستند.

نتایج این پژوهش که روز پنج‌شنبه ۲۵ آوریل منتشر شده، نشان می‌دهد که ۰.۴ درصد به تعداد افرادی که در ماه مارس ۲۰۲۳ از علایم کووید طولانی رنج می‌بردند افزوده شده است.

کووید طولانی یکی از عوامل افزایش جمعیت غیرفعال در بریتانیا بوده که از زمان همه‌گیری کرونا حدود ۷۰۰ هزار نفر به آن افزوده شده است.

داده‌های این پژوهش نشان می‌دهد ۹.۱ درصد افرادی که بیکار بودند یا به دنبال شغل هم نمی‌گشتند، علائم کووید طولانی را گزارش کرده‌اند که تقریباً سه برابر نرخ آن نسبت به کل جمعیت بریتانیا است.

بر اساس نتایج این پژوهش، پنج درصد از افرادی که در گروه سنی ۴۵ تا ۵۴ سال به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، از علایم کووید طولانی رنج برده‌اند که بیشترین رقم در بین گروه‌های سنی است.

این پژوهش همچنین نشان می‌دهد که نرخ زنانی که علایم بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند ۲۰ درصد بیشتر از مردان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!