Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@12:27:58 GMT

رشد ۷۰ درصدی برگزاری دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۵۵۷۲

رشد ۷۰ درصدی برگزاری دادگاه آنلاین در خراسان جنوبی

عباس اسماعیلی روز یکشنبه در نشست خبری به همراه دادستان بیرجند و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی اولین استان در کشور بود که توانست دادگاه آنلاین را راه‌اندازی کند یعنی افراد داخل منزل، محل کار و جاهای دیگر و قاضی در دادگاه به‌صورت آنلاین در ارتباط هستند و اظهارات ثبت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی ایجاب می‌کند که از فناوری روز بهره‌وری بیشتری داشته باشیم که امروز در استان کم‌برخوردار خراسان جنوبی به همت دستگاه قضایی، سقف امکانات ارایه می‌شود و سال گذشته ۱۰ دادگاه آنلاین با افراد در کشورهایی از جمله آلمان، نروژ، ترکیه، آمریکا، سوییس، سوئد و فرانسه برگزار شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی اظهار داشت: دادگاه آنلاین نقش مهمی در کاهش شیوع ویروس کرونا دارد و ۹۹ درصد از مراجعان و مخاطبان ما موافق برگزاری دادگاه‌های آنلاین و خواستار ادامه برگزاری این نوع از رسیدگی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه به‌طور متوسط روزانه ۱۶۰ دادگاه آنلاین در استان برگزار می‌شود افزود: همچنین دادگستری خراسان جنوبی، اولین استانی است که "پرونده بدون کاغذ قضایی" را در کشور شروع کرد و تا امروز ۳۹ هزار و ۵۶۶ پرونده قضایی تمام الکترونیک بدون صرف یک برگ کاغذ را انجام دادیم.

اسماعیلی گفت: ۲ حوزه قضایی درح و سده در خراسان جنوبی دادگاه تمام الکترونیک هستند و در این دادگاه‌ها کاغذ استفاده نمی‌شود.

وی بیان کرد: در مجموع ۳۱ درصد پرونده‌ها به‌صورت کاملا الکترونیک رسیدگی می‌‎شود که نقش مهمی در کاهش اطاله دادرسی، نظارت الکترونیک همچنین افزایش مصالحه داشته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری خراسان جنوبی افزود: در ۱۰ ماه سال جاری ۱۴۰ هزار پرونده وارد دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان شده و ۱۳۵ هزار از پرونده‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی گفت: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای استان ۴۷ روز بوده که در کشور رتبه اول مدت زمان رسیدگی را داریم و دادگستری خراسان جنوبی براساس آمار مرکز از پیشروترین دستگاه‌های قضایی کشور در ارایه خدمات الکترونیکی به شهروندان داخل و خارج کشور است.

اسماعیلی با بیان اینکه ۹۷ درصد ابلاغیه‌ها در استان کاملا الکترونیک ابلاغ می‌شود گفت: ۸۵ درصد ابلاغ واقعی و متوسط رویت ابلاغ نیز سه ساعت بوده است.

کلاهبرداری سودجویان با عنوان اخطار قضایی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی هم در این نشست خبری گفت: اخیرا برخی سودجویان با عنوان اخطار قضایی اقدام به ارسال پیامک و کلاهبرداری می‌کنند که مردم باید نسبت به صحت پیامک‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا افزود: هرگونه پیامک از سوی قوه قضاییه باید از طریق سامانه عدل ایران باشد و پیامک غیر از این سامانه جعلی و زمینه‌ساز کلاهبرداری است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب خط مشی‌هایی را ترسیم کردند که بر این اساس سند تحول قوه قضاییه مطرح شده و در حال اقدام است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: در پیشگیری از وقوع جرم نیز اقدامات پیشگیرانه علمی، فنی و فرا قوه‌ای مورد تاکید قرار دارد که همه دستگاه‌ها باید در کنار قوه قضاییه اقدام کنند و اگر دستگاه قضایی اهدافی را دنبال می‌کند جز با تعامل و همکاری سایر دستگاه‌ها اثربخشی نخواهد داشت.

وی افزود: در حوزه اطفال و نوجوانان قانون جدید داریم که وظایف و تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف تبیین کرده و نسبت به تکالیف دستگاه‌ها باید توجه بیشتری داشته باشند تا بی‌توجهی زمینه‌ساز آسیب اجتماعی نشود.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا تصریح کرد: در زمینه پیشگیری از وقوع جرم می‌طلبد که مردم هم وارد عمل شوند و امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین این موارد است.

وی گفت: در همین ارتباط بستر فضای مجازی و استفاده از بسترهای ایجاد شده‌ مثل سامانه سجام می‌تواند در کاهش جرم حوزه مردم به مردم و مردم به مسوولان نقش بسزایی داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی درباره تخلفات ساخت و ساز گفت: اگر طبق رویه قبل پیش برویم کمیسیون ماده ۱۰۰ بدون تعارف مساوی با کمیسیون تخلف‌ساز است و اگر تخلفاتی انجام می‌شود، شهرداری در ابتدای امر باید ورود کند.

وی تصریح کرد: نقیصه‌ای که وجود دارد این است که چرا در مرکز استان بعد از گذشت ۲ دهه طرح تفصیلی شهر ابلاغ نمی‌شود تا تراکم مشخص باشد.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا همچنین گفت: بخش قابل توجهی از کودک‌آزاری و همسرآزاری مربوط به مواد مخدر است و اگر بخواهیم کاری در حوزه اعتیاد انجام دهیم باید افراد بهبودیافته حمایت شوند و دستگاه‌های مسوول نسبت به حمایت از این قشر اقدام کنند.

وی درخصوص زباله‌گردی اظهار داشت: زباله‌گردی یک آسیب است که شهرداری باید تفکیک از مبدا در منازل را مورد توجه اساسی قرار دهد و شهروندان هم می‌توانند با تفکیک زباله‌های خشک و تر در رفع این مشکل، همکاری کنند.

برچسب‌ها دادگستری شکایت فضای آنلاین خراسان جنوبی خدمات الکترونیک قضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری شکایت فضای آنلاین دادگستری شکایت فضای آنلاین خراسان جنوبی خدمات الکترونیک قضایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی دادگاه آنلاین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی

 داوری استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه توسعه ارائه خدمات تخصصی چشم پزشکی، مورد نیاز استان است اعلام کرد و گفت: یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های حذف عینک و رفع عیوب انکساری چشم در مرکز فوق تخصصی و چشم پزشکی نور بیرجند نصب و راه اندازی می‌شود. 

وی افزود: برای اولین بار در بیرجند، این کلینیک بخش خصوصی با یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های لیزر دنیا ( لیزر تکنولاس آلمان  NEW 317 TENE O2 ) در رفع عیوب انکساری چشم آماده خدمت رسانی به همشهری‌ها و هم استانی‌ها است.

داوری بیان کرد: با خرید این دستگاه پیشرفته و دستگاهای جانبی تشخیصی دیگر از جمله دستگاه توپوگرافی ارب اسکن (orb scan)  و تومی (Tommy)  و دستگاه ابرومتری ( Z WAVE)  مجموعه تجهیزات چشم پزشکی استان تکمیل شده است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: تا قبل از این بیماران به استان‌های مجاور خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان مراجعه می‌کردند که با نصب و راه‌اندازی این دستگاه بیماران نیاز به عزیمت به خارج  استان و تحمل رنج سفر و هزینه‌های اضافی نخواهند داشت.

وی اظهار کرد: لیزیک و یا PRK  به معنی لیزر در ضخامت قرنیه بوده (Laser Assisted in Situ Keratomileusis LASIK) و این عمل در افرادی که نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم دارند، موثر بوده و باعث کاهش وابستگی فرد به عینک و لنز تماسی می‌شود.

داوری با بیان اینکه بهبودی بینایی در لیزیک چشمگیر و سریع است، گفت: بیشتر افراد روز بعد از عمل، بدون نیاز به عینک یا لنز تماسی قادر به رانندگی هستند که با این حال تا رسیدن به بینائی نهایی و کامل، حدود دو تا سه هفته و در بعضی موارد چند ماه زمان لازم است.

استاد گروه چشم‌پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خاطرنشان کرد: اخیرا یکی از مباحث مهمی که در عرصه چشم پزشکی مطرح است بحث جراحی روی قرنیه بری رفع عیوب انکساری است که با ابداع دستگاه اگزایمر یک انقلاب در این زمینه در جهان رخ داده است و با دستگاه اگزایمر با کنترل رایانه‌ای، در ضخامت قرنیه بیمار با لیزر تغییراتی داده می‌شود و عیوب انکساری چشم بیمار برطرف می‌شود.

 وی بیان کرد: برای مطلوب بودن عمل لیزیک  و یا PRK «مهارت جراح» و «دقت دستگاه» حائز اهمیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • برخورد جدی با هنجارشکنان مهم‌ترین اولویت دستگاه قضایی است
  • افتتاح دادگاه عمومی بخش برزک در جهت تسهیل‌گری مشکلات قضایی مردم
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • برگزاری دادگاه‌های علنی بر خط در دادگستری استان کرمانشاه
  • برگزاری دادگاه‌های علنی برخط در استان کرمانشاه
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی