Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، رئیس کل و اعضای شورای عالی در بیست و دومین مکاتبه با رئیس جمهوری طی نامه‌ای به ابراهیم رئیسی 8 مطالبه اساسی جامعه پرستاری را از دولت مطرح کردند.

متن این نامه که به امضای محمد میرزابیگی، رئیس کل، شمس الدین شمس، رئیس شورای عالی و اعضای شورای عالی نظام پرستاری رسیده به این شرح است:
احتراما پیرو نامه‌های متعدد (۲۱ مکاتبه)  با دفتر حضرت عالی، به استحضار می‌رساند:اینک در حالی از ۱۹ آذر ماه  روز پرستار امسال؛ نزدیک به  دو ماه می‌گذرد و شور و شعف ناشی از عنایات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و دستورات صریح حضرت عالی، اگرچه هنوز در بین جامعه پرستاری و مدافعین سلامت در غلیان است، لیکن عملکرد مسئولان محترم در این زمینه، جز چند مورد مصوبه اولیه و زیر ساختی، بسیار بطئی و کند بوده و آن طور که مدافعین عزیز سلامت و پرستاران جان برکف؛ انتظار داشتند هنوز نتیجه عملی قانع کننده‌ای نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

با این حال مجددا سویه جدید کرونا (اُمیکرون) بی رحمانه و گستاخانه در حال پیک زدن است و مجددا مدافعان سلامت با انگیزه های نسبتا ضعیف و با تعداد بسیار کم به لحاظ تعداد نیروی انسانی باید با کرونای منحوس مبارزه کنند. از طرفی چون نتیجه عملی دستورات حضرت عالی و منویات حضرت آقا، عملا شامل پرستاران عزیز نشده؛ ما ؛ جز ابراز شرمندگی در مقابل این از جان گذشتگان؛ فعلا حرف دیگری نداریم. 

  علت اصلی عدم حصول نتیجه شایسته ‌و مناسب هم ، رفتارهای برخی از مدیران و کارشناسانی است که بدون اولویت دادن به موضوعات به این مهمی با مواضع  چندگانه ناشی از اجتهادات شخصی و سلیقه ای به همراه برخی وعده‌های کسل کننده برای ۶ ماه آینده و ... باعث عدم اعتماد پرستاران و سایر مدافعان سلامت به قول ها و افعال مسئولان گرانقدر و بلند پایه کشور می شوند و حتی در بعضی از نقاط کشور اعتراضات ‌و تجمعات آنها را بر انگیخته است. ‌اما این گونه مسئولان ومدیران میانی، گویی نه احساس نگرانی دارند و نه اضطراری احساس می کنند.

بنابراین خیلی نگرانیم که مبادا فرمایش هشدار برانگیز مولا و مقتدایمان مقام معظم رهبری که درهمین دیدار اخیر در روز پرستار فرمودند: اگر پرستاران را تقویت نکنیم ؛ ممکن است در بزنگاهها ‌درمواقع نیاز و ضرورت  شکست یا ضربه بخوریم. - خدای نخواسته به واقعیت بپیوندد.  

بنابراین و بدون طول و تفسیر  و با اعلام اضطرار کامل؛ همان طور که در مکاتبات متعدد قبلی (۲۱ مکاتبه) توضیحات مفصلی ارائه شده بود، اهم درخواست‌ها و مطالبات عزیزان مدافع سلامت و پرستاران عزیز؛ مجددا تقدیم و مصرانه پیگیری می شود و درخواست می شود که هرچه سریعتر، در جلسه با اعضای شورای عالی نظام پرستاری نیز گزارشی از کم و کیف وضعیت پرستاری و مدافعین سلامت؛ کرونا؛ نظام سلامت ‌و تهدیدات موجود تقدیم محضر مبارک شود:
1. تعلق سریع فوق العاده خاص به پرستاران و مدافعان سلامت واجد شرایط

2. تسریع در فراهم آوری زیر ساخت‌های کامل قانون تعرفه گذاری

3- تحقق استخدام ها، متناسب با سرانه مورد نیاز جمعیت ایران اسلامی که الان شدیداً کمبود داریم واعمال تغییر وضعیت نیروهای شرکتی؛ ۸۹ روزه؛ طرحی، تمدید طرح و همه نیروهای غیر رسمی فعال درایام کرونا

4. تحقق امتیازات ایثارگری به پرستاران و مدافعین عزیز آسیب دیده از کرونا و رفع نگرانی‌های متعدد خانواده های معظم شهدای سلامت

5. اعمال بخشودگی‌های مالیاتی برای حقوق و مزایای مدافعین سلامت و رسیدگی بیشتر به وضعیت بانوان پرستار در تمام بخشهای دولتی وغیردولتی
6. رسیدگی عاجل به وضعیت پرستاران و مدافعان محترم سلامت  به ویژه در سازمان تامین اجتماعی، بخش خصوصی و نیروهای مسلح برای برخورداری متناسب از قوانین پرستاری و برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور که اخیرا ملاحظه می شود که اجحاف بسیار زیادی در حق این عزیزان صورت گرفته و می‌گیرد.

   همچنین دو درخواست دیگر نیز که در روز پرستار در شهر خرم آباد با آنها موافقت فرمودید لیکن هنوز عملیاتی نشده است، شامل:
الف: عضویت سازمان نظام پرستاری در ستاد ملی کرونا (همان گونه که سازمان نظام پزشکی بدون مشکل عضو شد اما بنا بود قبل از آن، سازمان نظام پرستاری عضو شود)
ب: عضویت سازمان نظام پرستاری در شورای عالی بیمه و سلامت.   
پیشاپیش از حسن عنایت و بزرگواری حضرت عالی سپاسگزاریم.
 
انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پرستاران مطالبات رئیس جمهور نظام پرستاری سازمان نظام پرستاری شورای عالی حضرت عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز در دانشگاه امیرکبیر ضمن بازدید از شرایط و نحوه سازماندهی آزمون سراسری در رشته تجربی اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر تصویب اسناد و ترسیم ساختار مصوبات، برای بررسی از نحوه اجرای آن نیز ورود می‌کند، در همین راستا امروز برای بازدید شرایط برگزاری آزمون سراسری در حوزه دانشگاه امیرکبیر حضور پیدا کردیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: سازمان سنجش در سال‌های اخیر در خصوص نحوه برگزاری آزمون رشد چشمگیری داشته و با نظارت و بازدیدی که از این سازمان و نحوه برگزاری آزمون در حوزه‌های مختلف داشتیم، می توان به جرات گفت که احتمال تقلب در این آزمون صفر است و هیچکس نمی تواند سوالات رو لو دهد و سوءاستفاده کنند.

وی گفت: در این شرایط هر داوطلبی هر نتیجه‌ای کسب کند، کاملا نتیجه فعالیت خود اوست و باید گفت که عدالت آزمونی در این سازمان تحقق پیدا کرده است.

انتهای میام

دیگر خبرها

  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • راه مبارزه با روانشناس‌نماها ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه است
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • ارتقاء سواد سلامت روانی جامعه، راهی برای مبارزه با روانشناس‌نماها
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است