Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سالهاست پرسه سگ‌های ولگرد در پارک‌ها و اماکن عمومی  شهر اهواز به عنوان معضلی خطرناک جزئی از روزمرگی‌های شهروندان اهوای شده است که تا کنون هیچ‌گونه برنامه‌ریزی اصولی و منطقی برای جمع‌آوری از سوی دستگاه‌های مسؤول به ویژه شهرداری به عنوان متولی ساماندهی آن‌ها ارائه نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پای دردو دل شهروندان اهوازی که بنشینیم هر کدام خاطره‌ای ترسناک از مواجهه با سگ‌های ولگرد دارند و این ترس و اضطراب مخصوصاً در مناطقی که از روشنایی لازم و کافی برخوردار نیستند بیشتر است؛ سگ‌ها یا تعداد زیادی از شهروندان را راهی بیمارستان کرده یا دستکم وحشت زده کرده‌اند.

افزایش این سگ‌ها که گاهی به صورت گله‌ای در مناطق مختلف شهری دیده می‌شوند این سوال را مطرح می‌کنند که چرا شهرداری‌ها این مشکل را بر طرف نمی‌کنند؟

 

سرقت مرکز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب

در گذشته ماموران شهرداری برای رفع این مشکل در داخل شهر گشت می‌زدند و سگ‌های بلاصاحب را با استفاده از تفنگ معدوم می‌کردند که این امر با مخالفت برخی فعالان محیط زیست و دوستداران حیوانات مواجه شد.

به همین دلیل شهرداری‌ها راهکار دومی را انتخاب کرده و بزرگترین مرکز نگهداری و عقیم سازی سگ‌های ولگرد در جنوب غرب کشور را در اهواز  راه‌اندازی کرد.

این مرکز با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال شامل؛ کانکس‌ها و اتاقکها، کولر تجهیزات پزشکی عقیم سازی و دیگ مخصوص معدوم کردن سگ‌های بیمار خطرناک در کنار سقف و سایبان و تمام تجهیزات، مخازن آب و... فعالیت خود را در در مجاورت سایت صفیره آغاز کرد اما چند ماهی از فعالیت این سایت نگذشته بود که در سال جاری این سایت با تمام تجهیزات به سرقت رفت و از سایت فقط یک زمین خالی باقی ماند.

سرقت در اهواز به جریان عادی تبدیل شده است

سید محمدعلی پورموسوی عضو شورای شهر اهواز در واکنش به سرقت سایت عقیم سازی سگ‌های ولگرد، گفته بود: با توجه به سرقت‌هایی که  از اموال عمومی از شهرداری اهواز انجام می‌شود باید مشخص شود شهرداری امکانات لازم برای حفاظت از تجهیزات خود را دارد یا خیر؟ اگر این امکانات را ندارد باید فراهم شود اما گاهاً شاهد بی‌توجهی، ترک فعل یا بی‌اهمیتی مدیران شهرداری هستیم.


وی در ادامه با بیان اینکه سرقت  سرقت تکه تکه یک ساختمان و در نهایت سرقت تمام آن در اهواز به جریان عادی تبدیل شده است، افزود: باید در مورد تمام مدیرانی که اموال حوزه‌هایشان این چنین به سرقت رفته است، تفحص شود تا در صورتی که مقصر هستند معرفی شوند و به این مساله رسیدگی شود.

این عضو شورای شهر گفت: در سازمان‌های دولتی اگر یک خودرویی به سرقت برود، ضمن اطلاع به پلیس، این مسأله در تخلفات اداری مطرح می‌شود تا در صورت سهل‌انگاری در حفاظت از خودرو، جریمه از کسر حقوق تا اخراج در نظر گرفته می‌شود اما در شهرداری اهواز چنین روندی طی نمی‌شود.

 

 

محرمانه کردن سرقت سایت عقیم سازی سگ‌ها

اگر چه راه‌‌اندازی این سایت بدون نصب دوربین‌های مدار بسته توسط حراست شهرداری و مدیریت سازمان پسماند این سوال را مطرح می‌کند که چگونه بدون تامین امنیت سایت، فعالیت آن آغاز شده است؟

اما آنچه بیش از این موضوع اهمیت دارد این است که در سومین جلسه علنی شورای شهر (در مردادماه امسال) که به منظور بررسی علت سرقت سایت عقیم سازی سگ‌های ولگرد برگزار شد، عدم توضیح مدیر کل حراست شهرداری در خصوص سرقت سایت عقیم سازی سگ‌های ولگرد در این جلسه است تا آنجایی که وی  درخواست کرد مسائل مربوط به این سرقت را به صورت محرمانه مطرح کند.

و از آن جلسه تا کنون هیچ گونه پیگیری از سوی نمایندگان مردم در شورای شهر اهواز و حتی سازمان پسماند در خصوص این قضیه مشاهده نشده و طرح محرمانه کردن این سرقت از سوی حراست شهرداری بیش از پیش یافتن پاسخ آن را در بدنه شهرداری تقویت می‌کند.

فرار رو به جلوی رئیس شورای شهر

اکنون نیز پس از تعرض سگ‌های ولگرد به یک استاد دانشگاه که منجر به مرگ آن خانم شد، رئیس شورای شهر با پاک کردن صورت مسأله خود را در جایگاه شاکی قرار داد و اظهار می‌کند: دوستداران حیوانات بدانند که راه حمایت این نیست که سگ‌ها در شهر باشند؛ آنها باید جوابگوی مرگ وی باشند.

وی در ادامه اظهارات خود مسؤولیت ساماندهی سگ‌های بدون صاحب را فرمانداری اهواز عنوان می‌کند و می‌افزاید: دستگاه های مختلف برای ساماندهی به سگ‌های بدون صاحب در اهواز تکلیف قانونی دارند که باید با ایجاد هماهنگی، این موضوع یک بار برای همیشه با اقدامی قاطع برطرف کرد.

شهرداری متولی ساماندهی سگ‌های ولگرد

اظهارات محمودی در حالی است که در سال 87 سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با ورود به  موضوع سگ‌های ولگرد و تعیین دستورالعمل نهادهای مختلفی چون وزارت بهداشت، نیروی انتظامی، دادستانی‌ها، سازمان دامپزشکی، پلیس پیشگیری ناجا، و... مسؤولیت ساماندهی سگ‌های ولگرد را متوجه شهرداری‌ها کرده است.

 

ضمن اینکه طبق بند 15 ماده 55 قانون شهرداری‌ها مکلف هستند به منظور جلوگیری از شیوع امراض ساریه انسانی و حیوانی، ارتقاء سلامت و بهداشت شهروندان همچنین رعایت اصول حقوقی در برخورد با حیوانات بدون صاحب موطف به ساماندهی آن‌ها هستند.

با توجه با جمعیت بسیار بالای سگ‌های ولگرد در اهواز و عدم ساماندهی آن‌ها از سوی شهرداری همچنین خطرات جانی که این سگ‌ها برای مردم ایجاد می‌کنند به ویژه با توجه به مرگ چند روز گذشته استاد دانشگاه، انتظار می‌رود دستگاه قضا پیگرد قانونی شهرداری اهواز باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سگهای ولگرد ساماندهی سگها رئیس شورای شهر اهواز عقیم سازی سگ های ولگرد ساماندهی سگ سگ های ولگرد شهرداری ها شهر اهواز شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۶۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از طرح‌های شورا و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

فاطمه اشدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: اعضای شورا طبق وظایف و تکالیفی که بر عهده دارند به لوایح واصله از سوی شهرداری به طور جدی، بی‌وقفه و به موقع رسیدگی و پیرامون آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند و در برخی موارد هم با خرد جمعی و رأی حداکثری طرح‌هایی را برای اجرا و لایحه شدن آن به شهرداری ارائه می‌کنند.

وی افزود: شهرداری باید این طرح‌ها را که برخی ممکن است مانند لوایح دوفوریتی ضرورت داشته باشد را مورد توجه قرار دهد و تدابیری برای کارسازی آن‌ها داشته باشد تا شرمنده شهر و مردم نباشیم.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر قزوین با بیان اینکه هیچکدام از طرح‌های ارسالی شورا از سمت شهردار به‌صورت لایحه به شورا ارائه نشده، گفت: درست است که صرفه و صلاح شهر بر عهده شهردار است، بر این اساس شهرداری قزوین پیرامون هر کدام از این طرح‌ها و چگونگی اجرای آن لایحه ارائه کند، نه اینکه با نگاه سلیقه‌ای شهردار این طرح‌ها ابتر بماند.

اشدری ادامه داد: چون قبل از تعهد شهردار شورای شهر مجدانه رعایت صرفه و صلاح شهر را دارد و بر همین ضرورت منجر به ارائه طرح‌های پیشنهادی شورا می‌شود که خوشبختانه بر وفق سیاست‌های بودجه شهرداری قزوین است.

وی خواستار ارائه تمامی طرح‌ها و پیشنهادات که با عناوین خاص مطرح شده، ولی اجرایی نشده از سوی مدیریت شهری شد و گفت: با ارائه این موارد مردم می‌توانند مدیریت شهری را ارزیابی و قضاوت کنند که مدیریت شهری چقدر متعهد به انجام سیاست گذاری‌ها، طرح‌های مردمی و شهری از سوی شورای منتخب مردم است؟ شورایی که شهردار خود را منتخب آن می‌داند.

عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: بررسی شود چه طرح‌هایی بر زمین مانده است تا در سال آخر شورای ششم بتوانیم با سرعت آنها را پیگیری کنیم و یا اینکه بدانیم چه کارهایی انجام شده است.

کد خبر 750278

دیگر خبرها

  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • شهرداری قزوین نگاه سلیقه‌ای نداشته باشد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی