Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@22:20:44 GMT

۲۰ درصد مبتلایان در موج امیکرون کودکان هستند

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۱۷۱۷۵

۲۰ درصد مبتلایان در موج امیکرون کودکان هستند

وزیر بهداشت با اعلام‌ اینکه در موج ششم کرونا، ۲۰ درصد از مبتلایان کودکان هستند، گفت: نمی‌شود جلوی پخش اومیکرون را گرفت.

به گزارش مشرق، بهرام عین‌اللهی، در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های بیمارستان امام حسین(ع) اظهار داشت: با توجه به شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا، آی‌سی‌یوی جدید بیمارستان امام حسین(ع) را افتتاح کردیم و این بیمارستان مجموعا حدود ۶۰ تخت آی‌سی‌یو دارد و تخت ICU مخصوص اطفال نیز در آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دوام امیکرون بر روی سطوح و پوست بدن

وی افزود: در موج ششم با اومیکرون، ۲۰ درصد از مبتلایان کودکان هستند بنابراین باید مراقب کودکان به خصوص کودکان زیر دو سال باشیم زیرا کرونا خطر زیادی برای آن‌ها دارد، اگر فردی در خانواده دارای علائم سرماخوردگی است باید از تماس با کودکان بپرهیزد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره میزان آمادگی مراکز درمانی کشور با شیوع اومیکرون افزود: در پنجم آذرماه اومیکرون در جهان کشف شد، از هشتم آذرماه به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، اعلام آماده‌باش کردیم و الان همه مراکز درمانی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

عین‌اللهی تصریح کرد: یکی از وظایف ما مقاوم‌سازی مردم بود که با واکسیناسیون انجام دادیم؛ اومیکرون در جهان فراگیر شده و نمی‌شود جلوی گسترش اومیکرون را گرفت اما تلاش ما این بوده که مردم را مقاوم کنیم. تا امروز ۱۳۵ میلیون دوز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و در کشور به طور کلی ۹۰ درصد جامعه هدف یک دوز، ۸۰ درصد دو دوز و ۲۷ درصد سه دوز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گفته وزیر بهداشت در شهر تهران ۹۳ درصد مردم یک دوز، ۸۵ درصد دو دوز و ۳۵ درصد سه دوز واکسن تزریق کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از مردم خواهش می‌کنیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، گفت: ما در دو تا سه هفته آینده به پیک کرونا می‌رسیم. در اومیکرون نیاز نیست که همه افراد که علائم سرماخوردگی دارند به پزشک مراجعه کنند زیرا ممکن است بسیاری از افراد علائم خفیف داشته باشند اما افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو جشنواره فجر بورس قیمت بهداشت و درمان وزارت بهداشت واکسن کرونا ویروس کرونا بهرام عین اللهی شهر تهران علوم پزشکی کشور اومیکرون بهداشت سلامت خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • کودکان و نوجوانان کدام کشور رکورددار سوء مصرف الکل هستند؟
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • مراکز دندانپزشکی دولتی در کشور افزایش می‌یابد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • وزیر بهداشت خبر داد؛ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی