Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس یوفا ضمن تأکید دوباره بر مخالفتش با کاهش فواصل زمانی برگزاری جام جهانی، از آمادگی خود برای مصالحه با سران باشگاه‌های یوونتوس، بارسلونا و رئال مادرید خبر داد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، الکساندر چفرین رئیس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) بار دیگر مخالفت خود با دوسالانه شدن جام جهانی فوتبال را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری جام جهانی در فواصل زمانی دو ساله، طرح جنجالی جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برای جلب رضایت کشور‌های دارای شانس کمتر حضور در جام جهانی بعد از افزایش تعداد تیم‌های این تورنمنت از 32 به 48 تیم است که در اروپا و آمریکای جنوبی مخالفان زیادی دارد و حتی با تهدید سران این دو کنفدراسیون مواجه شده است. با این حال ظاهراً اینفانتینو همچنان رؤیای دوسالانه کردن جام جهانی را در سر می‌پروراند.

چفرین در این مورد به نشریه ژورنال دومانش فرانسه، اظهار داشت: من مطمئنم که جام جهانی هر دو سال یک بار برگزار نخواهد شد، چون این یک طرح کاملاً غیرمنطقی است. به نظر من این باورنکردنی است که یک سازمان فوتبال می‌تواند چنین پیشنهادی دهد در حالی که فوتبالیست همین الان هم به خاطر تقویم سنگین بازی‌ها تحت فشار هستند. جام جهانی که دوسالانه شود، آن وقت بازیکنان هر سال تابستان درگیر یک جام جهانی یا یک تورنمنتی قاره‌ای خواهند بود و این داستان همیشه ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، دوسالانه شدن جام جهانی، فوتبال بانوان را نابود می‌کند.

چفرین در بخشی دیگر از مصاحبه خود درباره پروژه نافرجام سوپرلیگ اروپا که از 12 بنیان‌گذار آن هنوز سه تیم یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا بر اجرایی شدن آن پافشاری می‌کنند توضیح داد و گفت: فکر می‌کنم که جرقه این طرح سال 2019 زده شد، همان موقعی که بحث درباره شیوه جدید برگزاری لیگ قهرمانان آغاز شد. آنها در حالی که به ظاهر خودشان را موافق شیوه جدید برگزاری لیگ قهرمانان معرفی می‌کردند، مقدمات تشکیل سوپرلیگ را فراهم آورده بودند. یادم هست که دو روز پراسترس داشتم که در آنها از 7 صبح تا 2 بامداد پای تلفن بودم. برای من 12 باشگاه را نام بردند که می‌خواهند از لیگ قهرمانان بروند و می‌گفتند که مابقی تیم‌ها هم به آنها ملحق خواهند شد، اما تمام این داستان تنها 48 ساعت طول کشید.

طعنه چفرین به فیفا و اینفانتینو: اصلاً چرا هر ماه جام جهانی برگزار نکنیم؟چفرین: یوفا و «کنمبل» نمی‌گذارند جام جهانی دو سالانه شود/ آن‌قدر با فیفا می‌جنگیم تا عقل سلیم پیروز شود

 

رئیس اسلوونیایی یوفا درباره آمادگی‌اش برای مذاکره با تیم‌های باقیمانده در پروژه سوپرلیگ هم گفت: من هنوز از این سه باشگاه چیزی مبنی بر آمادگی‌شان برای مذاکره نشنیده‌ام، اما خودم شخصاً مشکلی برای انجام این کار ندارم. این سه باشگاه دارای قدمت فراوانی هستند و من برای‌شان احترام فراوانی قائل هستم. پس اگر آنها خواهان برگزاری جلسه باشند، حاضرم بیایم تا با هم به نفع فوتبال صحبت کنیم. در عوض چنین درخواست‌هایی اما من مدام دارم پرونده‌های حقوقی دریافت می‌کنم. دیوان عالی اروپا هنوز حکم نهایی را صادر نکرده است. علاوه بر این دولت‌های اروپایی همگی حامی ما هستند، همینطور کمیسیون اروپا، پارلمان اروپا و دولت انگلیس. من نمی‌توانم بگویم که در 20، 30 یا 40 سال آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد، اما مطمئنم که در 10 سال آینده چیزی به‌عنوان سوپرلیگ اروپا شکل نخواهند گرفت، چون هیچکس آن را نمی‌خواهد جز آنهایی که فکر می‌کنند فوتبال فقط در پول خلاصه می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوپرلیگ اروپا الکساندر چفرین اتحادیه فوتبال اروپا یوفا سوپرلیگ اروپا الکساندر چفرین اتحادیه فوتبال اروپا یوفا جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۱۷۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • ده روسی: شکست‌ناپذیری بایرلورکوزن؟ هیچ تیمی نیست که نتوان آن را شکست داد
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • بوکایو ساکا: کریستیانو رونالدو الگوی من و بسیاری از بازیکنان دنیای فوتبال است
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • پیام قلعه‌نویی به تیم ملی فوتسال: مطمئنم با جام برمی‌گردید
  • نمایش اثر منتخب شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در دوسالانه هنر ونیز ۲۰۲۴
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران