Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ قیمت محصولات فصلی به ویژه قیمت شلغم در کاشان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و در این شرایط هیچ مسئولی پاسخگو نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان، میوه‌های فصلی در زمستان در این ایام به وفور کاشت و برداشت می‌شود و این موضوع این چنین استنباط می‌شود این محصولات باید با قیمت معقول به مصرف کنندگان عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شلغم یکی از اقلامی است که برای بهبود سرماخوردگی موثر است و از این رو در ایام زمستان که سرماخوردگی نسبت به دیگر ایام سال بیشتر است، مصرف بالاتری دارد.

شیوع کرونا به ویژه پیک ششم این ویروس که با گسترش سویه امیکرون آن همراه است، مورد توجه بیشتری قرار گرفته است و از این رو مصرف این محصول نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

همین موضوع باعث شده است تا قیمت شلغم از کیلویی هشت هزار تومان به حدود 20هزار تومان رسیده است که نشان از رشد بیشتر از دو برابری قیمت است و به نوعی این میزان افزایش قیمت غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

یکی از واحدهای صنفی فروش میوه در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه خرید من به ازای هر کیلو شلغم در میدان میوه و تره بار 16هزار تومان است، اظهار داشت: بنده خودم خجالت می‌کِشم به مشتری قیمت 18هزار تومان برای شلغمی بدهم در حالی که هفته گذشته هشت هزار تومان خریده کرده بود.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت با وجود تقاضای بالای شهروندان قابل پذیرش نیست، افزود: نقش دستگاه‌های نظارتی در این زمینه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چراکه برخورد قانونی با متخلفان در این حوزه می‌تواند نقش بسزایی در کنترل بازار داشته باشد.

این دارنده واحد صنفی در کاشان با بیان اینکه مسئولان باید در زمینه کنترل بر عرضه و تقاضای بازار قیمت اقلام و محصولات خوراکی را کنترل کنند، ابراز داشت: اگرچه شلغم در تمامی میوه‌فروشی‌ها وجود دارد اما قیمت بالای آن توان خرید را از مردم گرفته است.

یکی دیگر از دارندگان واحدهای صنفی در کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه دلالان در این شرایط سودهای قابل توجهی را به جیب می‌زنند، اظهار داشت: با افزایش میزان تقاضا در خرید شلغم دلالان با واسطه‌گری و بدون در نظر گرفتن هیچ گونه ضابطه‌ای قیمت این محصول را افزایش دادند.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت در حالی بوده است که شلغم در میدان میوه و تره بار به میزان کافی وجود دارد، افزود: این موضوع نشان از آن است که در این میان دلالان قیمت را بالا و پایین می‌کنند و سود این اتفاقات به جیب آنان می‌رود.

این دارنده واحد صنفی با بیان اینکه مردم جدای از این گرانی درد و رنج ناشی از بیماری را نیز تحمل می‌کنند، ابراز داشت: پیش از این نیز برای بیماران کرونایی آب هویج توصیه می‌شد تا استفاده شود و همین موضوع باعث شد تا هویج به کیلویی حدود 40هزار تومان برسد.

علی یکی از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه در عرض پنج روز قیمت شلغم 120 درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: پدرم به بیماری امیکرون مبتلا شده و از این رو برای بهبود روند درمانی وی لیموشیرین و شلغم خرید می‌کردم.

وی با بیان اینکه این افزایش قیمت به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، افزود: دلالان در این میان بیشترین منفعت را به جیب می‌زنند و تنها گروهی که متضرر می شود مردم هستند که باید قیمت یک کالا را با 120 درصد افزایش قیمت طی پنج روز خرید کنند.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه از مسئولان انتظار داریم‌ تا بیش از پیش بر واحدهای صنفی نظارت داشته باشند، ابراز داشت: در این میان بخش نظارتی بیش از پیش نیاز است تا با نظارت بر واحدهای صنفی از بروز تخلفات جلوگیری کند.

حسین یکی دیگر از شهروندان کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان با بیان اینکه از دولت سیزدهم انتظار کنترل بازار و مهار تورم را داریم، اظهار داشت: برای آنکه چند درصد مصرف شلغم افزایش پیدا کرده است شایسته نیست قیمت آن ظرف مدت کمتر از هفته بیش از دو برابر افزایش پیدا کند.

سیب‌زمینی صدرنشین قیمت‌ها در بازار میوه و تره‌بار/ طرح تنظیم بازار برای تعادل قیمت در اصفهان راه‌اندازی شداستفاده از کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه‌وتره‌بار ممنوع می‌شودتامین میوه شب عید استان کرمان در گیر و دار برگزاری جلسات است

وی با بیان اینکه این رویدادها تنها نشان از ضعف در بُعد نظارتی را نشان می‌دهد، افزود: پیش از این نیز این رخدادها را در محصولاتی نظیر هویج شاهد بودیم و در حال حاضر نوبت به شلغم رسیده است و این شرایط زیبنده نیست.

این شهروند کاشانی با بیان اینکه از مسئولان در دولت سیزدهم انتظار برخورد قاطع و قانونی با مسببان این نابسامانی‌ها وجود دارد، ابراز داشت: بیماران به غیر از تحمل درد و رنج بیماری باید این شرایط را نیز تجربه کنند که دور از انصاف است.

به گزارش تسنیم؛ پیگیری خبرنگار ما از مسئولان مربوطه راه به جایی نداشت و هیچ کدام حاضر به پاسخگویی نشدند‌ و نتیجه در این زمینه در بر نداشت.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واحدهای صنفی افزایش قیمت قیمت شلغم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمیدرضا محمدی فشارکی بعد ظهر امروز _یکشنبه، نهم اردیبشهت_ در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان اظهار کرد: امپراطوری رسانه‌ای دشمن همه تلاشش را انجام می‌دهد تا بی‌عفتی و لاابالی‌گری را در جامعه ترویج دهد.

وی افزود: اگر وحدت، همدلی و انسجام نباشد بسیاری از مشکلات رفع نمی‌شود، تصمیماتی که در کاشان گرفته می‌شود همه منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: اگر وحدت و همدلی و انسجام باشد اقدام و عمل رخ می‌دهد، باید بتوانیم بن‌بست‌ها را بشکنیم، با اجرای قوانین و هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی و کار کارشناسی می‌توانیم از کار مردم گره گشایی کنیم.

محمدی فشارکی افزود: توجه نکردن دستگاه‌های دولتی به موضوع اطلاع‌رسانی موجب فاصله بین مسئول و مردم، بروز بخشی از بی‌اعتمادی‌ها در جامعه و آسیب به سرمایه‌های اجتماعی و نوعی خود تخریبی است.

وی اظهار کرد: عدم توجه مدیر به مقوله اطلاع رسانی در خصوص دستاوردها توسط دستگاه‌های اجرایی نوعی خود تخریبی و خود تضعیفی است.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان بیان کرد: رسانه‌ها از مسئولان شهرستان کاشان گلایه مند هستند، چراکه برخی از مسئولان خدمات انجام شده در دستگاه خود را به موقع اطلاع‌رسانی نمی‌کنند.

محمدی افزود: تاکنون اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده، اما وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست، مدیران ما با وجود اینکه تلاش می‌کنند اما اطلاع‌رسانی از خدماتشان نمی‌کنند و شبکه‌های مجازی شهرستان در دست افرادی قرار می‌گیرد که به جای تقویت روحیه و امیدآفرینی در جامعه تخریب، یاس و ناامیدی را تبلیغ می‌کنند و مردم هم ناامید می‌شوند.

وی اضافه کرد: مردم باید متوجه عملکرد مسئولان شوند و این مهم از طریق بیان دستاوردها و خدمات از طریق رسانه‌ها محقق می‌شود.

هادی کاشانی مدیر بحران کاشان هم در جلسه شورای اداری اظهار کرد: بارش‌های چهارم اردیبهشت باعث بروز بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال به جاده‌ها، خطوط ریلی، خانه‌های سازمانی و بخش کشاورزی در مناطق سیل‌زده بخش مرکزی این شهرستان وارد کرد.

وی افزود: خسارت برآورد شده شامل ۲۱۳ هکتار از باغات و مزارع صیفی و سبزی بود که شامل ارزش‌گذاری نابودی حدود ۸۷۰ تن انواع محصولات باغی و زراعی، ۴۵ رأس گوسفند، تخریب چهار رشته قنات و چند کیلومتر جاده بین مزارع است.

کاشانی با اشاره به اهمیت گزارش‌های هواشناسی تأکید کرد: از بهره‌برداران در بخش‌های مختلف زراعی، باغی و دامداری و گلخانه‌ای، درخواست داریم موارد ایمنی را رعایت کرده و خسارت‌های احتمالی را به واحدهای مربوط در مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع‌رسانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم توجه به حفاظت سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، واحدهای دام و طیور، شبکه‌های آب، برق، گاز و مخابرات از جمله ضرورت‌هایی است که کشاورزان باید در برابر سیل و بارش رگبار باران مورد توجه جدی قرار دهند.

کد خبر 748920

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • رفع نگرانی کشاورزان با مصرف کود یارانه ای
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • قیمت پیاز ، اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۳