Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - در ایام‌الله دهه فجر ۱۲۳ طرح عمران شهری در ۴۰ شهرداری استان بوشهر افتتاح شد که در اجرا این طرح‌ها ۱۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، در ایام‌الله دهه فجر طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در شهرها و روستاها در افتتاح است که اجرا این طرح‌ها در شرایط نامطلوب اقتصادی در راستای تحقق مطالبات مردم در روستاها و شهرها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرا طرح‌های عمران شهری در توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی یکی از رویکردهای مهم شهرداری‌ها است که در این راستا طرح‌های اجرایی مدیریت شهری بر اساس توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی است.

مدیریت شهری می‌تواند با ایجاد و ارائه مجموعه‌ای از امکانات به رونق فضای کسب و کار در شهرها کمک کند که ایجاد بازارچه‌های محلی اشتغالزایی از آن جمله است.

74 درصد جمعیت استان بوشهر در شهرها ساکن هستند

استان ساحلی بوشهر دارای 40 شهرداری است که بیش از 80 درصد این شهرداری‌ها از درآمد مکفی و پایدار برخوردار نیستند و این مهم مشکلاتی در اجرا طرح‌های عمران و خدمات شهری ایجاد کرده است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری این استان 74 درصد آنها در شهرها ساکن هستند و از شهرداری‌ها خدمات دریافت می‌کنند.

به گفته مدیرکل شهری و شوراهای استانداری بوشهر بودجه شهرداری‌های این استان امسال 63 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 2 هزار میلیارد تومان رسیده و این درحالی است که سرانه هر شهروند 2.4 میلیون تومان است.

هوشنگ رستم‌پور شهیدی با بیان اینکه استان بوشهر و شهرداری‌های آن الحمدلله فقیر نیستند اظهار داشت: خداوند کریم نعمات زیادی در حوزه‌های نفت و گاز و کشاورزی و غیره به این استان و مردم داده است ولی نحوه اداره در سال‌های گذشته به‌گونه‌ای بوده که امروز دچار مشکلاتی هستیم.

123 طرح عمران شهری در 40 شهرداری استان بوشهر افتتاح شد

وی با اشاره به طرح‌های عمران شهری در ایام‌الله دهه فجر که مورد بهره‌برداری قرار گرفت تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر 123 طرح عمران شهری در 40 شهرداری استان بوشهر افتتاح شد که در اجرا این طرح‌ها 175 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی بیان کرد: بدون تردید باید همه تلاش کنیم که وضعیت را به نفع تغییر دهیم و هر کس در هر شورای شهر و شهرداری و در هر جایگاهی که قرار دارد باید تلاش کند تا مشکلات از دوش و پیش روی مردم بردارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان بوشهر با بیان اینکه متوسط درآمد شهرداری‌ها در استان پایین نیست و این میزان در سطح شهر‌ها نیز مناسب است، افزود: با هر شهردار و رئیس شورای شهر که نشست داریم و هر کجا که می‌رویم می‌گویند پول نیست درحالی که پول و ثروت وجود دارد ولی مشکل چیز دیگری است.

هوشنگ رستم‌پور شهیدی با بیان اینکه در شهرها و شهرداری‌های استان جوانان باسواد در زمینه‌های مختلف زیاد است و این از ظرفیت‌های شهرداری‌های استان محسوب می‌شود که باید مورد استفاده قرار بگیرد تصریح کرد: باید تلاش کنیم ثبات به شهرداری‌ها برگردد و یکی از مشکلات این است که بستر فراهم نشده و زمینه‌ای که مردم اعتماد کنند تا سرمایه‌گذاری شود ایجاد نشده که این مهم باید محقق شود و اعتمادسازی سرلوحه برنامه‌های حوزه معاونت عمرانی استانداری است و زمینه‌ساز اعتبار و خدمتگزاری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حال اعتمادسازی و بازآفرینی امید و مردمی کردن امور است، افزود: تلاش می‌‌شود که توسعه متوازن در همه سطوح شهری ایجاد شود.

23 طرح در حوزه کشاورزی استان بوشهر با اعتبار 131 میلیارد تومان افتتاح می‌شود استاندار بوشهر: 500 پروژه در ایام دهه فجر در استان بوشهر افتتاح می‌شود طرح‌‌های عمرانی با حضور استاندار بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد + تصویر

مدیرکل امور شهری و شوراهای استان بوشهر از تهیه و تدوین سند چشم‌انداز شهری و اطلس سرمایه‌گذاری برای شهرها و شهرداری‌های استان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حال انجام طرح آمایش سرزمینی شهرها و تهیه سند چشم‌انداز شهری و اطلس سرمایه‌گذاری برای شهرها و شهرداری‌ها هستیم که بر اساس نیازهای هر شهر و شهرستان و در سطح محلی باید انجام شود که در صورت انجام درست این طرح، تحولات و ساختار جدید و رونق اقتصاد شهری ایجاد خواهد شد.

رستم‌پور شهیدی افزود: باید از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده شود تا کارها به نفع مردم شکل گیرد و مشکلات مردم کاهش یابد و در این مسیر اقداماتی با همکاری دستگاه‌ها، ادارات و سازمان‌های مسئول اجرا شده است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایام الله دهه فجر استان بوشهر افتتاح شهرداری های استان میلیارد تومان عمران شهری سرمایه گذاری شهرداری ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام یوسف جمالی ظهر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر اظهار داشت: از نیروی انتظامی برای اجرای طرح موفق «نور» تقدیر و تشکر می‌شود و باید مکمل‌های این طرح در مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: اقناع سازی نسل جوان و نوجوان در مباحث فرهنگی ضروری است و باید جوان ما از لحاظ فکری اقناع شود.

وی با اشاره به برنامه‌های ستاد دهه کرامت گفت: دهه کرامت باید همه پای کار باشند و برنامه‌های خود را به ستاد استانی ارسال کنند.

در اولین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بوشهر با حضور رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان و فرماندار بوشهر از فرمانده نیروی انتظامی شهرستان با اهدای لوحی از فعالیت مجموعه فراجا و اجرای طرح نور تقدیر شد.

کد خبر 6091288

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • نمود موفقیت دولت در چهره شهرها مشخص است
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است