Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@16:22:21 GMT

آغاز ساماندهی تابلوهای صنوف در منطقه آزادشهر مشهد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۳۱۶

آغاز ساماندهی تابلوهای صنوف در منطقه آزادشهر مشهد

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد گفت: کار ساماندهی و یکسان‌سازی تابلوهای شناسایی صنوف در حوزه شهرداری منطقه ۱۱ ، بلوار امامت، این کلانشهر آغاز شده است.

محمدرضا حسین‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این طرح با مشارکت صاحبان صنوف به صورت پایلوت در بلوار امامت حدفاصل امامت هشت و ۱۰ اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طرح ساماندهی تابلوهای شناسایی صنوف با هدف آراستگی، زیبایی منظر شهری، باز پیرایی تابلوهای فرسوده، حذف آلودگی و نازیبایی‌های بصری و تابلوهای غیر استاندارد انجام می‌شود.

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد ادامه داد: یکی از دلایل برهم خوردن منظر شهری در مناطق مختلف به ویژه شریان اصلی مشهد وجود سایبان‌ها فرسوده صنوف، نصب تابلو برحسب سلیقه وجود رنگ‌های متنوع در تابلوهای شناسایی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی تابلوهای شناسایی صنوف رضایت مالکان و صاحبان حرف مختلف را به دنبال داشته است، گفت: بر اساس مواد ۵۵ و ۹۲ قانون شهرداری‌ها موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز در دستور کار قرار دارد،

حسین‌زاده با بیان اینکه واحدهای صنفی صرفاً مجاز به نصب یک تابلوی شناسایی هستند، گفت: تمام افراد حقیقی و حقوقی متقاضی نصب تابلو، باید نسبت‌به دریافت مجوز اقدام کنند.

وی ادامه داد: تغییر غیراصولی و کارشناسی نشده در سیما و منظر شهری نگرانی کارشناسان را به دنبال داشته است که در این زمینه رعایت اصول و ضوابط شهرسازی اعم از چیدمان فضاهای شهری، معابر، میادین و فضاهای سبز امری ضروری است.

رئیس اداره ساماندهی تبلیغات صنوف سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد اظهار کرد: اعمال سلیقه‌های مختلف شخصی در ساخت و سازها، بی‌توجهی به نمای ساختمان‌ها، بناهای رها شده و بهره نبردن از نظرات کارشناسان از جمله مولفه‌هایی است که سیما و منظر شهری را دستخوش تغییر و دگرگونی کرد.

وی با بیان اینکه حذف کامل تابلوهای نامناسب شهری نیازمند زمان، پیوست فرهنگی و فرهنگ‌سازی است، گفت: تابلوهای تبلیغاتی و بنرها لازمه ارکان شهری است که در استفاده از آنها باید تناسب تابلو را از نظر مکان نصب و اندازه، سطح کیفی و نوع طراحی با کاربرد آن مورد توجه قرار داد تا بتوان به محیط شهری زیبایی بخشید.

حسین‌زاده تصریح کرد: اگر نصب تابلوهای تبلیغات ضوابط مشخصی نداشته باشد به تدریج آرامش و زیبایی محیط شهری کاهش یافته و پدیده‌های نوظهوری مانند آلودگی‌های دیداری بیش از پیش زندگی شهروندان را در معرض تهدید قرار خواهد داد.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان نیز باید در رفع آلودگی‌های بصری از چهره شهر سهیم باشند و خود را مسئول بدانند، گفت: در خیابان‌های مشهد برچسب‌ها، پوسترهای تبلیغاتی، نمای آشفته ساختمان‌ها، رنگ‌های مرده، تابلوهای بزرگ و کوچک سر در شرکت‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها چشم هر رهگذری را می‌آزارد لذا باید مدیریت شهری از تکنولوژی‌های موجود برای ساماندهی تبلیغات شهری استفاده کند.

کد خبر 553917

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ساماندهی مشاغل شهری مشهد کلانشهر مشهد ساماندهي شهري تابلوهای شهری تابلو های غیر مجاز شهر کلانشهر مدیریت شهری شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ساماندهی تبلیغات تابلوهای شناسایی منظر شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان طرح نور پیرامون عفاف و حجاب و برخورد قانوني با ناهنجاري هاي اجتماعي از ۲۵ فروردين ماه همزمان با سراسر کشور در گلستان نیز اجرا و مورد استقبال گسترده مردم متدين، شهيد پرور و ولايي استان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 



 

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • ساماندهی خودرو‌های عرضه غذا در تهران
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • قدردانی شهروندان آزادشهر و گالیکش از پلیس برای اجرای طرح نور
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز