Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@04:23:43 GMT

معامله عتیقه در چمگردان

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۱۳۳۲

معامله عتیقه در چمگردان

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - عبدالرضا بافرانی  گفت: با توجه به وصول گزارشی مبنی بر خرید و فروش مقدار قابل توجهی از اشیای قدیمی و تاریخی در شهر چمگردان در شهرستان لنجان، تیم عملیاتی یگان حفاظت استان بلافاصله به محل اعزام شد.

تیم عملیاتی معاونت پیشگیری از وقوع جرم یگان حفاظت استان با برنامه‌ی از پیش طراحی شده و در قالب خریدار آثار تاریخی، با همکاری عوامل نیروی انتظامی کلانتری منطقه و با کسب اجازه از مقام قضایی به محل معامله وارد شدند، و در حین انجام معامله سوری با غافلگیری سوداگران آثار تاریخی، ضمن دستگیری عوامل، مقادیر قابل توجهی از اشیا تاریخی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او خوشبختانه در این عملیات چهار نفر از سوداگران اشیای تاریخی دستگیر و بیش از ۳۰۰ قطعه شی تاریخی شامل ظروف سفالی، سکه‌های طلا، نقره و مسی و تعدادی مجسمه کشف و ضبط شد.

کشف این اشیا، اولین کشف بزرگ اشیای تاریخی طی ۲ ماه گذشته در فلات مرکزی ایران است.

با توجه به اهمیت موضوع، از صبح امروز، کارشناسان ارشد حوزه باستان شناسی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، در حال بررسی این اشیا در راستای تخمین قدمت و اصالت اشیا هستند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی کشف عتیقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران
  • رفع تصرف ۲۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در گتوند
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه