Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- محمد باقر قالیباف سخنان  یکی از نمایندگان که در صحن علنی گفته بود ۴۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق برای خانواده شهدا در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده را رد کرد.

قالیباف گفت این سخنان را باید اصلاح کنم که این رقم کل درخواست بنیاد شهید جهت اجرای قانون جامع ایثارگری و بحث‌های تملک، سرمایه‌ای و پروژه هلای عمرانی و فرهنگی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته قالیباف، این میزان بودجه ۴۰ هزار میلیارد تومانی فقط برای خانواده شهدا نبوده و هنوز هم در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است.

رئیس مجلس دلیل این توضیحات را جلوگیری از حاشیه سازی برای خانواده شهدا و تخصیص ۴۰ هزار میلیارد برای آن‌ها عنوان کرد.

رحمت الله نوروزی در صحن علنی مجلس و در مخالفت با اصلاح قانون به کارگیری بازنشستگان  و مستثنی شدن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان گفته بود ما مخالف حمایت از خانواده شهدا نیستیم و در بودجه ۱۴۰۱ و در کمیسیون تلفیق ۴۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از آن‌ها مصوب کرده ایم.

این طرح با هدف مسثنی کردن جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، رزمندگان و آزادگان دارای دو سال و بیشتر سابقه حضور داوطلبانه در جبهه یا اسارت، همسر و فرزندان شهدا و همسر و فرزندان جانبازان بالای ۵۰ درصد از قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان مطرح شده بود.

پیش از این، جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا بخشی از گروه های مستثنی از قانون یاد شده بودند.

بر اساس تبصره ۱ این قانون، «مقامات مذکور در ماده (۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آن‌ها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰٪) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می‌باشند».

بر مبنای طرح اصلاحی جانبازان بالای بیست پنج درصد، آزادگان بالای ۳ سال و رزمندگان بالای ۵۰ ماه جبهه و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه ۱۴۰۱ ۴۰ هزار میلیارد جانبازان بالای فرزندان شهدا همسر و فرزندان خانواده شهدا بالای ۵۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی

معاون علمی رئیس‌جمهور از اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان به معاونت علمی برای انجام پروژه‌های پیشران خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی؛ معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در نشست خبری سالیانه خود اظهار کرد: سال گذشته موافقتنامه های زیادی با دستگاه های بزرگ تشکیل شد. سال گذشته 20 کنسرسیوم بر موافقتنامه هایی در حوزه پتروشیمی، تجهیزات نفتی، معادن، فولاد،  ذوب آهن، محیط زیست و ... دارد.

وی تصریح کرد: ما در سال 1401 یک بودجه ای معادل 500 میلیون یورو نفت در اختیار معاونت برای ایجاد پروژه‌های پیشران قرار بگیرد و این پروژه ها پروژه‌هایی هستند که فن‌آورانه باشند و مردم مستقیما اثر آن را در زندگی خود بچشند که از جمله این فناوری ها پلاسما و واکسن است.

جت 72 نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

دهقانی ادامه داد: در سال 1401 بودجه مصوب شد اما در روزهای پایانی سال 1401 به معاونت ابلاغ شد. در اسفند ماه بالاخره مصوب شد تا با حمایت رییس جمهور، قوه قضاییه و رییس مجلس و دبیر شورای عالی سران قوا مبلغ 15 هزار میلیارد تومان در قالب 2 بودجه 7 و 8 هزار میلیارد تومانی که 7 هزار میلیارد تومان در سال 1403 و 8 هزار میلیارد تومان در سال 1404 خواهیم داشت.

وی تأکید کرد: تا امروز 26 پروژه پیشران توسط معاونت علمی و دستگاه‌های ذیربط تعریف شده است که توسط کنسرسیوم دانش‌بنیان انجام می‌شود.‌ ما همچنین سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان اعتبار مالیاتی جذب کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • اصلاحات دفترچه راهنمای آزمون استخدامی فرزندان شهدا و جانبازان
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
  • اختصاص ۱۵ همت برای ۲۶ پروژه‌ پیشران معاونت علمی
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ویرایش دومین آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان هفتاد درصد
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • نقش بالای شرایط اقتصاد کلان در گسترش فقر/ ظرفیت‌های فقرزدایی بودجه عمومی را محدود کرده است