Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان باهفتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۵ پروژه عمرانی، کشاورزی و خدماتی در بخش رخ تربت حیدریه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علی اکبر صاحبی، بخشدار رخ صبح امروز در حاشیه بهره برداری از این پروژه ها اظهار کرد: رسیدن به میانگین کشوری از نظر توسعه زیر ساخت‌ها و اشتغال از اولویت‌های ما در دولت سیزدهم در بخش رخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بهره برداری از سه ساختمان دهیاری در روستاهای پاگدار، قشر باط و احمدآبادخزایی، بهره بردای از آسفالت معابر روستای جوادیه، بهره بردای از پروژه بهسازی و آسفالت روستایی شیله گشاد به اسدیه به طول 3 کیلومتر، برق رسانی به چاه آب شرب روستای احمدآباد خزایی، افتتاح شهرداری نسر اقامتگاه بومگردی و کلنگ زنی جایگاه پمپ بنزین در شهر نسر، دو طرح خودکفایی، یک خانه معلول ، دو پروژه آبیاری تحت فشار و لوله گذاری در بخش کشاورزی از جمله پروژه های ایام دهه فجر امسال در بخش رخ بود .

بخشدار رخ خاطر نشان کرد: در مجموع برای این پروژه ها بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری ها ،توسعه ملی و محرومیت زدایی هزینه شده است.

دوازدهمین اقامتگاه بوم‌گردی تربت حیدریه در شهرگردشگری نسر بخش رخ افتتاح شد

علی محمدی، رییس میراث فرهنگی تربت حیدریه گفت: اقامتگاه بوم گردی حاج عطا نسر در عرصه ای به مساحت ۲۵۰ متر مربع و زیر بنای ۲۰۰ متر مربع شامل هفت اتاق در دوطبقه با سرمایه‌گذاری دو میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و با هدف گردشگری راه اندازی شده و برای چهار نفر بطور مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: در این اقامتگاه سایر توانمند یهای شهر نسر از جمله صنایع دستی و سوغات، غذاهای بومی محلی و میراثهای معنوی جهت بازدید گردشگران به معرض نمایش گذاشته شده است.

محمدی افزود :شهر گردشگری نسر دارای جاذبه های تاریخی متعدد از جمله سدزیبای نسر مناطق ییلاقی، مزارات تاریخی می باشد که سالیانه پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا نیز موافقت اصولی مجموعه گردشگری سد نسر توسط اداره کل میراث فرهنگی استان صادر که با کمک بخش خصوصی سرمایه گذاری آن در منطقه نسر آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: گردشگران تمایل دارند تا با آداب و رسوم فرهنگ‌و آیین های سنتی بیشتر آشنا شوند و اقامتگاه های بوم گردی این امکان را برای گردشگران فراهم کرده است.

محمدی ابراز کرد: اقامتگاه حاج عطا که الگویی از معماری قدیم روستا محسوب می شود که ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری به این منطقه، نویدبخش توسعه این صنعت و ایجاد درآمد پایدار در آینده برای شهر نسر و منطقه رخ است.

رئیس اداره میراث فرهنگی افزود: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی و افزایش اقامت در این اماکن می‌تواند در توسعه گردشگری، حفظ فرهنگ غنی ومیراث فرهنگی، همچنین  معرفی و رونق بازار صنایع‌دستی منطقه نقش موثری ایفا کند و با تغییر مقاصد گردشگری علاوه بر افزایش گردشگری در شهرستان ، زمینه معرفی و حفظ آداب، رسوم و سنت های اصیل بومی منطقه را فراهم آورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تربت حیدریه بوم گردی بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان

حبیب نادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: احداث باند دوم همدان به گل تپه علیصدر از سالها قبل بحث آن مطرح بود ولی بدلیل اینکه دارای ردیف بودجه و اعتبار ملی نبود و چون اعتبار این پروژه بالاتر از هزینه های استانی است و باید یک ردیف ملی برای آن لحاظ می شد از سال ۱۳۹۰ مطالعات آن شروع شده است و با توجه به اینکه مشارکت بخش خصوصی باید در این پروژه اصل کار بود که متاسفانه بدلیل عدم رغبت سرمایه گذار در احداث پروژه با پیگیری‌های استان انجام شد و سال گذشته ردیف ملی اخذ ودر قانون بودجه قرار گرفت و از پایان سال گذشته توسط معاون وزیر راه ومسئولان استانی کلنگ زنی انجام گردید و پیمانکار مشغول پروژه شده است.

وی یادآورشد: فاز اول که بخش مهم وحادثه خیر به مساحت ۳۲ کیلومتر است و قرارداد هزار میلیاردی دارد از همدان به تقاطع نجفی تا میدان حسن قشلاق از ۶۸ کیلومتر کل مسیر به بهره برداری خواهد رسید وباید گفت قاعدتاً پروژه به لحاظ فیزیکی و اجرایی قابلیت تمام شدن در عرض ۳یا ۴سال را دارد ولی منوط به اختصاص تخصیص اعتبارات صورت گرفته است که امیدواریم با پیگیری های مسئولان استان، نمایندگان و وزارت راه زودتر انجام شود.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه این پروژه جز پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان صورت گرفته است و تخصیص ویژه ای هم شامل این پروژه شده است و اگر تخصیص به سرعت وبه موقع انجام شود قسمتهای مهم به بهره برداری خواهد رسید.

نادیان گفت: بحث مهم این پروژه که شاید زیاد دیده نشود درج قرارداد در قانون بودجه بوده که کار بسیار سختی است که می توان گفت در ۱۰ سال گذشته کل استان همدان ۳ مورد ردیف اینگونه نداشته است و باعث اهمیت این پروژه شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۱۰ طرح راه سازی با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان در استان همدان انجام خواهد شد که شامل تمام شهرستان ها با اولویت بندی وکاهش تصادفات جاده ای در استان انجام خواهد شد افزود: کنارگذر غربی همدان نیز به طول ۳۰ کیلومتر، جاده کنارگذر رزن به طول ۹ کیلومتر، چهار خطه تویسرکان - کنگاور به طول ۴۰ کیلومتر، راه اسدآباد-قروه به طول ۲۷ کیلومتر، راه همدان-قهاوند به طول ۲۲ کیلومتر، مسیر گردشگری همدان-گنجنامه، جاده سیاه‌کمر- عبدالکریم- میلاجرد به سمت اراک از دیگر طرح‌های راهسازی استان است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ احداث ونگهداری راه های روستایی با اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای است که خوشبختانه در توسعه راه روستایی استان وضعیت خوبی وجود دارد، اکنون آسفالت و بهسازی راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در حال انجام است.

نادیان در ادامه با اشاره به اینکه محور نهاوند به فیروزان و نهاوند و آورزمان بخاطر سفرهای که درایام اربعین انجام می شود خاطرنشان کرد: اکثر تصادفات دراین فصل بدلیل نا آشنا بودن زایرین پیش می آید که از سال‌های قبل در دستور کار وزارت راه بوده است و محور نهاوند به فیروزان در حوزه همدان ۴۰ کیلومتر است که حدود ۲۵ کیلومتر در دسترس اجرا است و ۱۸ کیلومتر به بهره برداری رسیده است و ۱۵ کیلومتر پیمانکار در حال فعالیت است که سال گذشته ۳ کیلومتر در دهه فجر سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

وی در پایان مطرح کرد: صرفاً توسعه راه ها باعث کاهش تصادفات نخواهد شد و طبق نظر کارشناسان ۷۰ درصد عامل تصادفات عامل انسانی است که باید فرهنگ رانندگی را بین افراد جامعه بدرستی آموزش دهیم و یک آموزش همگانی منسجمی را دراین زمینه در جامعه می طلبد و باید بدانیم رانندگی یک مهارت و یک تخصص است.

کد خبر 6092530

دیگر خبرها

  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • آزادی بیان غربی‌ها اهداف استکباری و استبدادی دارد
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان