Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: تاکنون هزار و ۵۶۵ هکتار دانه‌های روغنی گلرنگ و کاملینا و ۱۹۲ هکتار محصولات علوفه‌ای در طرح جهش تولید استان کشت شده است.

منصور رضوانی جلال افزود: ستاد فرمان حضرت امام تفاهم نامه‌ای را در سالیان گذشته منعقد کرد تا استان‌ها بتوانند به سمت جهش تولید به ویژه گندم و جو و محصولات استراتژیک حرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: استان همدان هم که از ابتدا پایلوت این برنامه بود کار خود را در حال ادامه دارد تا بتواند با هماهنگی و حمایت ستاد امام از تولیدات استراتژیک، چون گندم و حبوبات که انجام می‌دهد تولیدات خوب و مستمری در حوزه زراعی داشته باشد.

طرح جهش تولید در دیمزار‌ها با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در ۱۸۰ هزار هکتار در محصولات گندم دیم، نخود دیم، گلرنگ دیم، کاملینا دیم، و محصولات علوفه‌ای دیم اجرا می شود.

رضوانی جلال می گوید: سطح زیر کشت اراضی زراعی استان همدان را ۶۱۵ هزار هکتار است که از این میزان اراضی زراعی ۴۲۷هزار هکتار به اراضی دیم و ۱۸۸هزار هکتار به اراضی آبی اختصاص دارد.

او افزود: میزان تولید محصولات زراعی امسال استان همدان سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن است و به منظور توسعه کشت نشائی در سال جاری ۲۵۰۰ هکتار کشت با هدف مدیریت آب در بخش کشاورزی استان انجام شد.

انتهای پیام/ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانه های رو طرح جهش تولید جهاد کشاورزی استان همدان استان همدان هزار هکتار جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۱۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک آسیایی روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: این اقدام با هماهنگی سازمان عون بن علی و پارک طبیعت انجام می‌شود که در حال حاضر اجرای عملیات تراس‌بندی، چاله‌کنی و بسترسازی برای کاشت انبوه نهال در این تفرجگاه تفریحی و گردشی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه گونه‌های مورد نیاز برای کاشت در محدوده ۵۰ هکتاری عینالی به تائید کارگروه تعیین گونه‌های مقاوم سازمان رسیده است گفت: در این طرح درختان سرو نقره‌ای، کاج سیاه داغداغان، اقاقیا و سنجد کاشت می‌شود.

آسیایی همچنین از ایجاد و توسعه شبکه آب‌خام در این محدوده از عینالی برای تأمین منابع آبی مورد نیاز نیز خبر داد.

کد خبر 6095203

دیگر خبرها

  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • قرارگیری چهارمحال و بختیاری در جایگاه دوم استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • بلوک بندی اراضی کشاورزی/ بذر در مازندران تولید می شود
  • کارهای زیربنایی برای نگهداری استاندارد محصولات کشاورزی در مازندران اجرا شود
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان