Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@11:51:37 GMT

معرفی انتشارات تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۳۷۵۶

معرفی انتشارات تهران

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، انتخاب انتشارات مناسب برای برگزیدن کتاب‌های متنوع کاری دشوار و حائز اهمیت است. خواندن کتاب‌هایی با نثر روان و قابل فهم برای کسانی که می‌خواهند به جمع کتابخوان‌ها ملحق شوند، نیازمند منبعی مناسب است که به خوبی راهنمای این گونه افراد باشد. هر روزه کتاب‌های مختلفی از سوی نویسندگان، مترجمان و انتشارات مختلف روانه بازار می‌شود و سردرگمی کتاب دوستان را در یافتن کتابی مناسب در ژانرهای مختلف افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از کتاب‌های جدید، پرفروش و محبوب بپردازیم که طراحی جلد زیبا، چاپ باکیفیت و تنوع زیاد آثار مختلف، منجر به محبوبیت آن‌ها در میان دوستداران کتاب شده است. با خواندن این لیست بخش اعظمی از سوالاتتان پاسخ داده شده و می‌توانید کتابی مناسب با روحیات خود تهیه کنید.

کتاب‌های پرفروش در حوزه ادبیات

برای شروع کتاب‌خوانی، کتاب‌های کم حجم با قلمی روان بسیار مؤثر است و شما را به ادامه مطالعه کتاب‌های بیشتر علاقه‌مند می‌سازد. کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌شود، مخاطبان فرهیخته زیادی دارند و توصیه می‌شود این کتاب‌ها را تهیه کرده و مطالعه کنید.

کتاب آقای نویسنده و همکارش

اولین نمایشنامه‌ای که جان هاج بریتانیایی نوشته، آقای نویسنده و همکارش نام دارد. جان هاج، روایتی از دو شخصیت تاریخی میخائیل بولگاکوف، نویسنده بزرگ روسی، و ایوسیف استالین است. داستان کتاب در سال‌های ۱۹۳۸ تا ۱۹۴۰ که سال‌های وحشت استالینی است در مسکو تعریف می‌شود. بولگاکوف مأمور می‌شود تا نمایش نامه‌ای درباره سال‌های جوانی استالین بنویسد. همچنین این نمایش نامه موفق شده تا ۲ جایزه‌ی لارنس اولیویه ۲۰۱۲ را از آن خود کند. اگر به خواندن نمایشنامه‌ها علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود این کتاب را از دست ندهید.

کتاب‌های محبوب در حوزه اقتصاد

بسیاری از موضوعات کتاب‌های محبوب، در حوزه اقتصاد است که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

کتاب ثروت انقلابی

کتاب ثروت انقلابی اثر الوین و هایدی تافلر مشکلات فرهنگی هندی‌ها و مصائب زوجی بنگالی را شرح می‌دهد که به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. تفاوت‌هایی در سبک زندگی که این زوج در آمریکا نسبت به فرهنگ خودشان مشاهده می‌کنند ناآشنا است. کتاب ثروت انقلابی توصیه‌های اقتصادی مناسبی دارد و بسیار مفید است.

کتاب در سنگر آزادی

کتاب در سنگر آزادی یکی از آثار فردریش فون هایک در حوزه اقتصاد است. در این کتاب به مباحثی مانند اقسام خردگرایی، کاربرد شناخت در جامعه، مسئولیت و آزادی، آزادی اقتصادی و حکومت انتخابی، نظم انتزاعی و تأثیر آن در جامعه و دموکراسی در جهان امروز و رابطه سوسیالیسم و علم پرداخته شده است. در صفحات آغازین کتاب، شرح حالی کوتاه از فون هایک نوشته شده است.

کتاب‌های پرفروش در حوزه علوم اجتماعی

در حوزه علوم اجتماعی کتاب‌هایی مانند مدرنیسم، باستان‌شناسی، فاشیسم و جامعه‌شناسی انتشار یافته که در ادامه به معرفی نمونه‌ای از این کتاب‌ها می‌پردازیم:

کتاب در کشاکش دین و دولت

کتاب در کشاکش دین و دولت به قلم محمد علی موحد، به شرح رابطه میان دین و دولت در ایران بعد از اسلام می‌پردازد. متن این کتاب از دوران سی ساله پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) آغاز شده و تا انتهای دوران خلافت حضرت علی (ع) ادامه می‌یابد. این کتاب شش فصل دارد و خواندن آن به افرادی که به مطالعه تاریخی و تحلیلی علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

کتاب‌های محبوب در حوزه علوم سیاسی

کتاب‌های حوزه علوم سیاسی رابطه و موضوعات نزدیکی با کتاب‌های حوزه علوم انسانی دارند. از کتاب‌های این حوزه می‌توان به اندیشه سیاسی کارل پوپر، ذهن روسی در نظام شوروی و گاندی چه می‌گوید اشاره کرد.

کتاب گاندی چه می‌گوید

کتاب گاندی چه می‌گوید در باب خشونت‌پرهیزی، مقاومت و شجاعت اثر نورمن فینکلشتاین می‌باشد. در این کتاب، اندیشه‌های گاندی، در چارچوب یک نظام فکری شرح داده شده و مفهوم شجاعت در جهان بینی او بررسی می‌شود.

کتاب‌های پرفروش در حوزه رمان

رمان های بسیار زیادی از انتشارات ها در بازار مانند، عقاید یک دلقک، شب‌های روشن و مزرعه حیوانات وجود دارد که در ادامه برخی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

کتاب شب‌های روشن؛ یک عاشقانه زیبا

کتاب شب‌های روشن، یکی از داستان‌های عاشقانه فئودور داستایفسکی است. داستان این رمان کوتاه و عاشقانه، مانند دیگر داستان‌های داستایفسکی از زندگی خود او الهام گرفته شده و او به نحوی این داستان را زندگی کرده است.

داستان این کتاب درباره جوان رویاپردازی است که تنهایی با زندگی او آمیخته شده و این موضوع را به خوبی درک می‌کند. جوانی که سال‌ها تنها زندگی می‌کند و با مردم عادی دیگر متفاوت است. سنگ صبور این جوان ۲۶ ساله، دیوارها و در و پنجره‌های شهر سن‌پترزبورگ است که درد دل این جوان تنها را بهتر از هر انسانی درک می‌کنند. این جوان روزی با زنی گریان طی یک اتفاق آشنا می‌شود و قرار ملاقات با یکدیگر می‌گذارند و داستان زیبای این کتاب از این قسمت آغاز می‌شود.

کتاب مزرعه حیوانات؛ رمانی پر از سمبل

کتاب مزرعه حیوانات را در ایران با نام قلعه حیوانات می‌شناسند. این رمان پرفروش به قلم جورج اورول، در سبک ادبیات تمثیلی در طول جنگ جهانی دوم نوشته شده و به شرایط حاکم بر شوروی سابق اشاره دارد. در این کتاب هر حیوان نمادی از یک چهره خاص یا گروه است که بر جذابیت و دقت داستان می‌افزاید. این مزرعه قوانینی دارد که پس از پیروزی انقلاب حیوانات، هفت فرمان باید رعایت شود. به مرور زمان و در اواخر داستان، این فرمان‌ها تحریف شده و از روی دیوار پاک می‌شوند.

عنوان مشهورترین فرمان این کتاب را می‌توان به فرمان هفتم «همه حیوانات باهم برابرند؛ اما بعضی برابرترند» اختصاص داد. این رمان خواندنی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های مهیج و جذاب موجود در بازار است.

تنوع زیاد کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف

خیل عظیم کتاب‌های موجود در بازار در زمینه‌های مختلف، ممکن است دست‌چین کردن کتاب‌های مناسب را دشوار سازد. در این مطلب به معرفی چند کتاب پرفروش، محبوب و جدید در حوزه‌های مختلف پرداختیم. هریک از این کتاب‌ها دریچه‌ای هیجان‌انگیز به جهان‌های مختلف می‌گشاید. اگر نگاهی به کتاب‌های چاپ شده در چند سال اخیر بیندازید، کتاب‌های مختلفی در حوزه‌های متنوع از جمله داستان‌های کوتاه، زندگی نامه، ادبیات کلاسیک، دین، عرفان، اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و آثار مختلف در حوزه علوم انسانی به چشم می‌خورد. تمامی کتاب‌ها در حوزه‌های مختلف ارزشمندند و اطلاعات پربار و مهمی در اختیار ما قرار می‌دهند. طبق گفته بورخس، بهشت، جایی شبیه به یک کتابخانه‌ی بزرگ است؛ پس از خواندن کتاب‌های جدید و متنوع در زمینه‌های مختلف غافل نشوید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5419191 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: کتاب و کتابخوانی معرفی کتاب کتاب کسب و کار خرید آنلاین بانک پارسیان ساختمان سازی لوازم خانگی گردشگری کسب و کارهای اینترنتی طراحی سایت گروه خودروسازی سایپا تبلیغات معرفی کتاب خدمات درمانی بورس سایپا حوزه علوم کتاب ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۳۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جهاد دانشگاهی استان گفت: این کتاب به قلم دکتر مهدی محمودی کامل آباد عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان و مهری محمدیان پژوهشگر دانشگاه فنی و حرفه‌ای تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری منتشر شد.
رضائی افزود: کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در ۱۲۳ صفحه در قطع وزیری تألیف و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی استان وارد بازار نشر شده است.
در معرفی کتاب آمده است: سؤال پژوهش جایگاهی برتر در شکل‌گیری ساختمان یک پژوهش دارد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از صاحب‌نظران امر تحقیق کامیابی یا ناکامی پژوهش‌ها را وابسته به کیفیت سؤال‌های پژوهش می‌دانند. بررسی شمار زیادی از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان معماری در ایران نشان می‌دهد که بخش چشمگیری از کاستی‌ها در فرایند پژوهش دانشجویان از کجروی یا ضعف در ساخت و پیکره‌بندی سؤال‌های پژوهش سرچشمه می‌گیرد.
انتشارات جهاد دانشگاهی استان چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت می‌کند، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.
علاقمندان برای دریافت کتابِ «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» به درگاه اینترنتی ۱۶book.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه
  • نشر صاد با ۱۹۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارات جمکران با ۵۰۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان