Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:12:36 GMT

راهنمای گام به گام برای تغییر تجربه‌های زندگی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۴۲۶۹

راهنمای گام به گام برای تغییر تجربه‌های زندگی

کتاب «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم»، نوشته دیوید دنبورو با ترجمه حسنا مهرمحمدی توسط انتشارات اطراف منتشر و روانه بازار نشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم؛ تغییر تجربه‌های زندگی با روایت درمانی»، نوشته «دیوید دنبورو» با ترجمه حسنا مهرمحمدی توسط انتشارات اطراف منتشر و روانه بازار نشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم» از مجموعه‌ی کتاب‌های کاربردی نشر اطراف در حوزه‌ «روایت‌‌درمانی» است و می‌کوشد راهی برای تاب‌آوری در برابر مشکلات پیش پای مخاطب بگذارد.

این اثر، کتابی است مملو از قصه‌های واقعی و شنیدنیِ کسانی که توانسته‌اند از تجربه‌ای ناخوشایند گذر کنند، هویت و زندگی‌شان را از زیر سایه‌ سنگین داستان‌های ساخته‌و‌پرداخته‌ دیگران بیرون بکشند، خود را در چهارچوب قصه‌ای متفاوت درک و تعریف کنند و تاب‌آورتر از پیش با مشکلات بعدی مواجه شوند؛ کتابی الهام‌بخش برای کسانی که می‌خواهند هنگام تلاش برای گره‌گشایی از مشکلات خود و دیگران، در عوض پیشنهادهایی خودساخته و نیازموده، گامی مبتنی بر پژوهش‌ها و یافته‌های روایت‌درمانی بردارند. 

در مقدمه این کتاب آمده است:‌ «روان‌شناسیِ روایی حوزه‌ای از علم روان‌شناسی  است که بر «سرشتِ قصه‌وار و حکایت‌شده‌ی خلق‌وخوی انسان» متمرکز است. پژوهشگران روایت‌درمانی مسائلی از این دست را بررسی می‌کنند: ذهن آدمی چگونه با ساختن قصه و شنیدن قصه‌ دیگران تجربه‌های گوناگون را ثبت می‌کند؟ تجربه پدیده‌ای سوبژکتیو و ذهن‌محور است یا ابژکتیو و عینی؟ ساختار تجربه تا چه میزان متکی بر داستان است؟ تجربه‌ها و فعالیت‌های افراد چقدر بار معنایی دارند و ابزار انتقال این معانی قصه‌ است یا مباحث منطقی و فرمول‌های قاعده‌مند؟

از نگاه کارشناسان روان‌شناسی روایی و روایت‌درمانی، تجربه پدیده‌ای است که در قالب قصه در ذهن آدمی شکل می‌گیرد و فهمیده می‌شود؛ بنابراین، تغییر عوامل سازنده‌ قصه‌های زندگی هر فرد می‌تواند تجربه‌هایی متفاوت را برایش رقم بزند.»

ویراست تازه‌ای از نمایشنامه‌های کوتاه سیروس همتی در بازار نشرکتاب «شوخی با نظامی‌ها» در بازار نشر«شاه‌بهار» در بازار نشر/ سومین کتاب از مجموعه تحسین‌شده «ولادت» منتشر شد

«قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم»، راهنمایی گام‌به‌گام است که به زبان ساده برای کمک به افراد، خانواده­‌ها و گروه‌های مختلف، خصوصاً نوجوانان، نوشته شده تا بتوانند تجربه‌های ناخوشایند را در پرتوی نگاهی متفاوت به قصه‌های زندگی‌ از سر بگذرانند، به تعریفی نو از هویت‌شان دست یابند و «با قصه» و «در قصه‌»ای زندگی کنند که خودشان برگزیده‌اند.

«دیوید دنبورو»، نویسنده‌ کتاب «قصه‌ای که انتخاب می‌کنیم» و استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، سال‌ها همکار و شاگرد مایکل وایت، پدر روایت‌‌درمانی، بوده است و علاوه بر تدریس دانشگاهی، در پژوهشکده‌های معتبر و مراکز مشاوره‌  روان‌درمانی مشغول کار است.

این کتاب در 232 صفحه به قیمت 68 هزار تومان از سوی نشر اطراف روانه بازار نشر شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب کتاب و ادبیات کتاب کتاب و ادبیات روایت درمانی بازار نشر تجربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • راهنمای خرید کتاب 504 + معرفی و دانلود 504
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • ۳ نمایشنامه جدید در نمایشگاه کتاب
  • روایت یک کارگردان از فیلمسازی در نوجوانی/ هیچ چیز جز گوشی موبایل لازم نیست
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی