Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطف‌الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن تقدیر از اراده دولت برای راه اندازی صنایع پیشران اتقصادی گفت: دولت با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور در آستانه مذاکرات گام مهمی در راستای ایجاد پشتوانه برای مذاکره کنندگان در وین برداشته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود:  اروپا و آمریکا معتقدند که دستشان در وین پُر است و ایران به دلیل اینکه سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده است با دست خالی پای میز مذاکرات حضور یافته و ناچار به قبول مطالبات آمریکا و اروپا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی برداشتن گام های مهم برای تقویت اقتصاد کشور بسیار مهم است.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس با بیان اینکه  وحدت نظر میان دولت و ملت پشتوانه مهمی برای مذاکره کنندگان در وین است،تصریح کرد: باید دست مذاکره کنندگان وین را پُر کنیم تا بتوانند از منافع ملی دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با انتخاب دولت و مجلس انقلابی ظرفیت مهمی را در اختیار این جریان قرار داده‌اند و جریان انقلابی باید از این ظرفیت استفاده کند،تصریح کرد: تیم مذاکره کنده هسته‌ای همواره در وین اعلام کرده تحریم‌ها خاصیت خود را از دست داده و ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌ترسند .

وی فعال کردن پروژه‌های پیشران صنعتی را در راستای خنثی سازی تحریم ها ارزیابی کرد و گفت: دولت باید در عمل اثبات کند که تحریم‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد در اقتصاد کشور تاثیر دارد. در همین راستا ظرفیت پیشران داخلی اقتصادی را فعال کرده است این اقدامات موجب قوی شدن تیم مذاکره کننده در وین خواهد شد.

سیاهکلی اظهار داشت: دولت انقلابی همزمان با مذاکرات وین و توافقنامه با چین و روسیه استراتژی خنثی سازی تحریم ها را در دستور کار قرار داده و اقتصاد کشور را معطل مذاکرات نگذاشته است.

وی گفت: اقدام دولت در راستای فعال کردن زیرساخت های اقتصادی جهت دستیابی به هدف مهم رشد ۸ درصدی اقتصاد اقدامی مهم است.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا قزوین مذاکرات وین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا قزوین مجلس شورای اسلامی ایالات متحده آمریکا قزوین مذاکرات وین مذاکره کنندگان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۴۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ

جعفر قادری، عضو هیات رئیسه کمیسیون جهش و رونق تولید در مورد اینکه اقتصاد دانش بنیان مهمترین مسیر تداوم مشارکت مردم در جهش تولید است، گفت: مزیت شرکت های دانش بنیان این است که متکی بر سرمایه فیزیکی نیستند و متکی به سرمایه انسانی هستند و نیروهای صاحب سرمایه و نیروهای  تحصیل کرده و قشرهای متخصص ما هستند و برای اینکه از اینها استفاده کنیم باید آنها را در فعالیت های اقتصادی مشارکت دهیم و از ظرفیت شان بخوبی استفاده کنیم. هرچه وسیع تر باشد مشارکت در رونق و جهش تولید نیز بیشتر می شود.

وی اظهار کرد: اهمیت دادن به شرکت های دانش بنیان چند مزیت دارد یکی اینکه نیاز ما به کشورهای پیشرفته را کم می کند و زوده بازده هستند و نیاز به سرمایه کمتر دارند.

قادری بیان کرد: توجه به شرکت های دانش بنیان و مشارکت آنها در تولید با عدالت اجتماعی سازگار تر است.  قشرهایی که صاحب دانش فنی هستند در گروه های مختلف جامعه حضور دارند و خود همین رقابتی برای مزیت رقابتی ایجاد می کند و مزیت نسبی دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  این دانش بنیان ها برای ما مزیت رقابتی را زیاد می کنند، زنجیره ارزش را تکمیل می کنند و از جنبه های مختلفی توجه به دانش بنیان ها می تواند گره گشا باشد.

وی در پایان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان و حضور موثر آن ها در صنعت برای ما مزیت مهم تکنولوژیک و همچنین افزایش رقابت پذیری صنعتی فراهم خواهد کرد. بهترین مسیر برای توسعه زنجیره ارزش صنایع ورود بخش مردمی اقتصاد دانش بنیان و شرکت های توانمند این حوزه در جهت تحقیق و در نهایت توسعه فناوری و تجهیزات در جهت تکمیل زنجیره ارزش است تا شاهد جهش تولید از محل حضور دانش بنیان ها در صنعت باشیم

دیگر خبرها

  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • پیاده‌راه‌های همدان از زیباترین پیاده‌راه‌های کشور است
  • اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اراک در راستای توسعه شهری است
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند
  • افتتاح بزرگ ترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • جهش تولیدات صنعتی با کمک بخش نخبگانی از طریق تقویت حضور دانش‌بنیان‌ها در صنایع بزرگ
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست