Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «اخلاق و معنویت در مکتب شهید سلیمانی» به قلم جمعی از نویسندگان به همت مؤسسه بوستان کتاب منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «اخلاق و معنویت در مکتب شهید سلیمانی» به قلم جمعی از نویسندگان از سوی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب در ۱۵۲ صفحه منتشر شد.

نگاه مکتبی به اندیشه ها و خصوصیات شهید سلیمانی، موجب نگاه جامع به شخصیت های نظری و عملی ایشان می شود و افزون بر آن، ارزش واقعی بینش و منش ایشان را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر پیش رو کوشیده است اخلاق و معنویت را در مکتب شهید سلیمانی بر اساس آموزه های دینی و بیان خاطراتی از زندگی آن شهید بزرگوار تبیین کند تا ضمن ارائه مطالب ارزشمند اخلاقی و معنوی، بر جنبه کاربردی و عملی بودن آن نیز تأکید مضاعف شود.

طرح مباحث بلند اخلاقی و معنوی با تکیه بر خاطره ها و نمونه های عینی و ملموس از زندگی شهید سلیمانی و نیز پرداختن به مبانی رفتارهای اخلاقی و معنوی شهید سلیمانی بر اساس آیات و روایات، از ویژگی های مهم این کتاب است.

این اثر تألیف حجج اسلام والمسلمین محمدرسول آهنگران، سیدمحمد اکبریان، علیرضا انصاری، عبدالکریم پاک نیا تبریزی، کاظم دلیری، محمود ملکی راد و خانم زهرا رضائیان است.

ساختار اثر

این اثر در ۱۰ گفتار تنظیم شده است که عناوین این گفتارها عبارتند از: «تزکیه و تهذیب نفس»، «اخلاص»، «توکل»، «عبادت و عشق به خدا»، «دلدادگی به ساحت مقدس اهل بیت(ع)»، «ساده زیستی»، «تواضع و فروتنی»، «ایثار و فداکاری»، «احسان و خدمت به مردم» و «عدالت اجتماعی».

برشی از اثر

* دلدادگی به حضرت زهرا(س)

دلدادگی شهید قاسم سلیمانی به حضرت زهرا (س) مثال زدنی است؛ حاج مهدی رسولی، مداح اهل بیت(ع) درباره این عشق و ارادت می گوید: «شهید سلیمانی به حضرت فاطمه زهرا(س) ارادت ویژه داشت ... و واقعاً برای روضه اهل بیت(ع) از درون می سوخت. دایره ای از مداحان، رفیق حاج قاسم بودند. بنده چند بار در محضرش روضه خواندم، به شدت و بی تاب گریه می کرد؛ یعنی از یک نظامی آن هم در این سطح، این همه رقت قلب باورکردنی نبود. این ها نشان از اعتقاد بالای ایشان بود».

* ایثار و رستگاری ابدی

شهید حسین پورجعفری، رییس دفتر و همراه همیشگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می گفت: روزی در منطقه ای در سوریه، حاجی خواست با دوربین دید بزند. خیلی محل خطرناکی بود. من بلوکی را که سوراخی داشت، بلند کردم که بالای دیوار بگذارم تا برای دوربین استتار باشد. همین که بلوک را بالا گذاشتم، تک تیرانداز بلوک را طوری زد که تکه تکه شد و روی سر و صورت ما ریخت. حاجی کمی فاصله گرفت. دوباره خواست با دوربین اطراف را دید بزند که این بار گلوله ای کنار گوشش روی دیوار نشست. خلاصه شناسایی به خیر گذشت. بعد از شناسایی برای تجدید وضو داخل خانه ای شدیم. احساس کردم اوضاع اصلاً مناسب نیست؛ به اصرار زیاد حاجی را سوار ماشین کردیم و راه افتادیم. هنوز زیاد دور نشده بودیم که همان خانه منفجر شد و حدود ۱۷ نفر به شهادت رسیدند. بعد از این اتفاق حاجی به من گفت: «حسین! امروز چند بار نزدیک بود شهید شویم، اما حیف ...».

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مؤسسه بوستان کتاب شهید سلیمانی مکتب شهید سلیمانی اخلاق و معنویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۵۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هم اکنون در بازار آزاد ارز در میدان فردوسی تهران، معامله‌گران دلار را با قیمت ۶۱۵۰۰ از مردم خریداری می‌کنند و با قیمت ۶۲۵۰۰ تومان می‌فروشند.

معامله‌گران ارز می‌گویند نرخ ارز یک هفته است نزولی شده و بازار ارز از روند صعودی خارج شده و این وضعیت همچنان ادامه دارد و ترس کاهش قیمت دلار، دارندگان ارزهای خانگی را روانه بازار کرده تا قبل از افت بیشتر قیمت‌ها اقدام به فروش کنند.

دلار در سراشیبی | نزول دلار تا کجا ادامه دارد؟

در همین حال در کانال‌های تلگرامی و در معاملات موسوم به فردایی، قیمت فروش دلار به ۶۱۴۰۰ تومان هم رسیده است.

فعالان بازار ارز با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته است، پیش‌بینی کردند که همین روند کاهشی در هفته جاری ادامه داشته باشد.

کد خبر 847439 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم دلار آمريكا

دیگر خبرها

  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مامان بگو برای دین و کشور رفتم؛ دست راست اسلحه و دست دیگرم کتاب
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد