Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-05-08@03:52:49 GMT

واکنش سخنگوی دولت به تماشای فیلم «موقعیت مهدی»

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۶۲۵۵

واکنش سخنگوی دولت به تماشای فیلم «موقعیت مهدی»

علی بهادری جهرمی با انتشار یادداشتی در صفحه کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«نمی‌دانم صحنه نگارش توبه‌نامه برایم تلخ‌تر بود یا صحنه‌های شهادت چهره‌های «موقعیت مهدی».این صحنه مرا به یاد صحنه پاره کردن کاغذهای مصوبه پیشنهادی کمیسیون در فیلم «منصور» انداخت.

اساسا تصور کار اجرایی یا کار حاکمیتی کردن بدون وجود موانع تلخ نشدنی است، برخی از سلیقه‌های متفاوت در ارکان اجرایی حاصل می‌شوند و برخی از اقتضائات کار در بخش عمومی و لزوم سخت‌گیری و صیانت بیشتر از حقوق مردم در این حوزه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در کنار بخش‌های سیاسی و شبه سیاسی موقعیت مهدی که محدود به این صحنه نبود، فیلم به خوبی تلاش دلاور مردان و شیر زنان دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیده بود. سختی‌های همسران شهدا و رزمندگان که کمتر از سختی آن‌ها نبوده و نقش همراهی و همدلی ایشان در جهاد مقدس‌شان.

از منظر من به عنوان مخاطب عام، هم داستان و هم ساخت فیلم جذاب بود. موقعیت مهدی به عنوان اولین فیلم کارگردانی که عادت داشتیم او را در قامت هنرپیشگی ببینیم، برجسته و قابل تقدیر بود. خوش‌ساختی بدون تکیه بر استفاده از تعداد زیادی از بازیگران نامی، از تمایزات فیلم بود که رسالت پرداختن به شخصیت شهیدان مهدی و حمید باکری را برای خود برگزیده بود. سعی ادای دین به آذری‌زبان‌های حاضر در دفاع مقدس و بهره‌برداری از فرهنگ و روح خاص نهفته در این زبان موقعیت مهدی را غنی‌تر کرده است.

تماشای موقعیت مهدی را به دوست‌داران سینمای دفاع مقدس پیشنهاد میکنم. شاید آذری زبان‌های عزیز حس و حال بیشتری هم با این فیلم بگیرند.»

منبع: آخرین نیوز

کلیدواژه: موقعیت مهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

 

به گزارش  تابناک به نقل از سایت حسن روحانی، دفتر رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: موارد ردصلاحیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت اجمالی و تفصیلی برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.

امروز سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: «مواردی که به صورت مکتوب به روحانی اعلام شده متعدد است و محدود به این چند موردی که گفته شده نیست. چندین موردی هم که توسط او مطرح شده بعضاً به ‌صورت دقیق گفته نشده است.»

 
 
روحانی قبلاً طی سه نامه، پاسخ شورای نگهبان را شامل انتسابات کلی و بدون مستندات عنوان کرده و خواستار ارائه مکتوب دلایل ردصلاحیت شده بود که شورای نگهبان مستندات را برخلاف قانون ارسال نکرده است.

روحانی هفته گذشته در دیدار با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفته بود: «من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند. موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و…»

پس از سخنان امروز سخنگوی شورای نگهبان، همه موارد همراه با پاسخ به آن‌ها منتشر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • واکنش سردار به حضور طارمی در اینتر | من اینجا چیزی زیادی نمی دانم اما...
  • اورونوف سریعترین بازیکن پرسپولیس!
  • واكنش رييس فدراسيون به قهر شهربانو منصوريان
  • نشست خبری سخنگوی دولت آغاز شد
  • کارشناسی بازی استقلال و ذوب آهن
  • هدف‌گذاری برای نمایش شهری در تراز حکومت حضرت مهدی(ع) در نوروز ۱۴۰۴
  • واکنش سایت حسن روحانی به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • (ویدیو) واکنش سخنگوی شورای نگهبان به گفته‌های حسن روحانی