Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل از راه اندازی اطلس سرمایه گذاری استان اردبیل تا ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: با راه اندازی این سامانه افراد می توانند تمامی اطلاعات لازم را در خصوص سرمایه گذاری، الزامات و محدودیت های دستگاه ها را در هر منطقه از طریق این اپلیکیشن قبل از اقدام به مراحل اداری ارزیابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یعثوب نژاد محمد عصر 18 بهمن در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به ضریب خودکفایی مالی استان اظهار کرد: ضریب خودکفایی مالی استان اردبیل زیر ۵۰ درصد است به طوری که میزان درآمدهای عمومی استان تا به امروز ۹۴۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای عمومی محقق شده که ۹۰ درصد آن از طریق وصول مالیات می باشد.

وی میزان پرداختی به پروژه‌های عمرانی استان اردبیل را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد به طوری که تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان نیز در قالب اوراق سه ساله برای پروژه‌های عمرانی استان اردبیل اختصاص یافته و مازاد مالیات وصول شده نیز به پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی تخصیص داده خواهد شد.

نژاد محمد ادامه داد: در بخش بودجه جاری نیز تاکنون ۴۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی بودجه نیز از طریق سهم ملی استان تامین خواهد شد

وی در ادامه با اشاره به درآمدهای عمومی استان گفت: میزان درآمدهای عمومی استان اردبیل بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۹۴۰ میلیارد تومان می باشد که۲ درصد درآمدهای عمومی کشور به شمار می رود

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل سهم مالیات بر درآمدهای عمومی استان اردبیل ۹۰ درصد است در حالیکه این رقم در کل کشور سهم ۶۰ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه درآمدهای عمومی استان اردبیل ۲۶ درصد بیشتر از میزان مصوب شده در سال‌جاری است، خاطرنشان کرد: میزان وصول درآمدهای عمومی از منابع مختلف در استان اردبیل نسبت به میزان مصوب شده ۱۲۶ درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل یادآور شد: در سال‌جاری نزدیک ۲۰۵ میلیارد تومان مازاد مالیات وصولی وجود دارد که این رقم برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در استان اردبیل هزینه خواهد شد.

وی کل بودجه عمرانی استان اردبیل در سال ۱۴۰۰ به میزان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن میزان بودجه جاری دستگاه‌های اجرایی نیز ۵۴۰ میلیارد تومان می باشد.

نژادمحمد در ادامه از شناسایی اموال مازاد دولتی و فروش آن خبرداد و گفت: عنوان کرد: تا به امروز ۱۰ ملک دولتی با رقم ۴۰ میلیارد تومان فروخته شده و ۱۵ ملک نیز با قیمت کارشناسی ۷۰ میلیارد تومان آگهی شده است.

به گفته وی بخشی از منابع مالی حاصل از فروش اموال مازاد استان در راستای هزینه‌های جاری و هم چنین تکمیل پروژه‌های نیمه تمام هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به پرداخت وام بدون ضامن نیز خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۳ بانک در استان اردبیل آماده پرداخت تسهیلات بدون ضامن به متقاضیان واجد شرایط است و این تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال و با توجه به امتیاز اعتباری متقاضیان ارائه می‌شود

نژادمحمد جایگاه استان اردبیل در بهبود فضای کسب و کار در مناسب اعلام نکرد و افزود: پایش شاخص بهبود فضای کسب و کار هر سه ماه یکبار از سوی اتاق بازرگانی انجام می شود به طوری که طبق آخرین پایش انجام شده، عدد شاخص فضای کسب و کار استان اردبیل ۶.۳۹ بوده و در حالیکه میانگین کشوری ۵.۹ است و هر چقدر به عدد ۱۰ نزدیک باشد وضعیت نامناسب می باشد.

رتبه ۲۷ استان اردبیل در متوسط درآمد خانوار شهری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل متوسط درآمد سرانه خانوار شهری اردبیل را در سال 99،  ۵۲۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت : این رقم در کل کشور ۷۴۷ میلیون ریال می باشد که ازین حیث در رتبه ۲۷ قرار داریم.

نژاد محمد متوسط درآمد خانوار روستایی استان اردبیل را نیز در سال ۹۹،  ۴۰۹ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: میزان متوسط درآمد خانوار روستایی کل کشور ۴۲۰ میلیون ریال می باشد و از این حیث نیز در رتبه ۱۸ قرار داریم.

وی با اشاره به سهم ارزش افزوده واقعی بخش‌های مختلف استان اردبیل بیان کرد: طبق آمار موجود در سال ۹۷، سهم ارزش افزوده حوزه کشاورزی استان اردبیل ۱۴.۲ درصد، صنعت ۱۸.۹ و خدمات ۶۶.۹ درصد بوده است و به ترتیب در رتبه ۲۱ و ۲۶ و ۲۴ قرار داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بودجه تولیدکننده تولید ناخالص ملی خودکفایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل درآمدهای عمومی استان میلیارد تومان میلیون ریال متوسط درآمد خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۷۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: نمایشگاه ایران اکسپو به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد صادراتی کشور محسوب می‌شود که نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور دنیا برای بازدید از آن حضور دارند.
وی افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار مناسبی است تا تولیدکنندگان ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، نسبت به استفاده از ظرفیت بازار‌های جدید و توسعه بازار‌های صادراتی موجود اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: در نمایشگاه ایران اکسپو از حضور و بازدید ۱۲ واحد تولیدی استان حمایت مالی شده که با این نوع حمایت‌ها تلاش می‌کنیم ضمن کمک به ارتقای دانش و فناوری تولیدکنندگان، زمینه‌های شناسایی، توسعه بازار هدف و فروش محصولات تولیدی آنها نیز فراهم شود.
علایی اضافه کرد: در سال گذشته از حضور ۱۷۹ واحد تولیدی در نمایشگاه‌ها حمایت مالی شد که ۳۸ مورد از آن مربوط به نمایشگاه‌های خارجی بوده است.
وی، این حمایت‌ها را در قالب اجاره غرفه، بازدید از نمایشگاه‌های اختصاصی، تخصصی، توانمندی، اکسپو، نمایشگاه فروش و همچنین اعطای کمک هزینه‌های اعزام هیات‌های تجاری به خارج از کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برنامه‌های حمایتی که در قالب کمک‌های بلاعوض از واحد‌های تولیدی و سرمایه‌گذاران انجام می‌شود شاهد توسعه صنعت استان و افزایش اشتغال در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم باشیم.

دیگر خبرها

  • راز صفر شدن مالیات ۵۰ درصد اصناف خرد در کشور
  • راز صفر شدن مالیات 50 درصد اصناف خرد در کشور
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • حمایت بیش از ۲۵۰۰ معلم اردبیلی از ایتام
  • تداوم پیشتازی همراه اول در جذب مشترکان
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور