Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@20:23:46 GMT

معرفی و قیمت فیلتر‌های تصفیه آب خانگی

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۲۹۱۸۴

معرفی و قیمت فیلتر‌های تصفیه آب خانگی

آفتاب‌‌نیوز :

دستگاه تصفیه آب خانگی دارای فیلتر‌های متعددی است. وظیفه اصلی تصفیه آب نیز به عهده این فیلتر‌ها میباشد. در این مقاله قصد داریم تا تمامی فیلتر‌های مربوط به تصفیه آب خانگی را به شما معرفی کرده و وظیفه هر یک در تصفیه آب را بیان کنیم.

قیمت فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

زمانی که به دنبال خرید هر وسیله‌ای برای خانه خود باشید، اول از همه قیمت آن برای شما اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که فیلتر‌های تصفیه آب خانگی معمولا نیاز به تعویض دارند، بنابراین باید به طور دوره‌ای خریداری و تعویض شوند.

قیمت فیلتر تصفیه آب خانگی نسبت به هزینه‌های دیگر دستگاه چندان زیاد نیست. برای مثال اگر بخواهید فیلتر‌های تصفیه آب خود را در سال به طور کامل تعویض کنید، به طور کلی هزینه تعویض فیلترتان چیزی در حدود ۶۰۰ هزار تومان به طور سالانه خواهد شد.

در صورتی که اگر به جای نصب دستگاه تصفیه آب، به سراغ خرید آب معدنی میرفتید، هزینه گزافی را باید هر سال صرف خرید آب معدنی میکردید. مشکلات محیط زیستی بطری‌های آب معدنی نیز بحث دیگری است که در این مقاله اشاره به آن ممکن نیست.

سیستم‌های تصفیه آب مرسوم

در حال حاضر روش‌های متعددی برای تصفیه آب وجود دارد. یکی از این روش ها، اسمز معکوس است. این سیستم هم اکنون توسط بسیاری از شرکت‌های معتبر مورد استفاده قرار میگیرد. حتی در بسیاری از شرکت‌های تولید آب معدنی، از روش اسمز معکوس برای تصفیه کردن آب بهره میبرند.

در صورتی که دستگاه تصفیه آب خانگی شما با سیستم اسمز معکوس کار میکند، احتمالا حداقل ۶ عدد فیلتر را خواهید داشت. در قسمت بعد به معرفی فیلتر‌های به کار رفته در دستگاه آب تصفیه کن اشاره خواهیم کرد.

انواع فیلتر‌های به کار رفته در تصفیه آب

همانطور که گفته شد، به طور معمول شش عدد فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی موجود است. تعداد فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب، برخی اوقات با افزودن فیلتر‌های کمکی افزایش میابد. برای مثال دستگاه ۹ مرحله نیز با مارک‌های سی سی کا و سافت واتر موجود هستند که سه عدد فیلتر کمکی به آن‌ها افزوده شده که میتوانند بسیاری از آلاینده‌های موجود در آب را حذف کنند.

در بین فیلتر‌های تصفیه آب برند لایف واتر از معتبر‌ترین مارک‌های فیلتر است. این برند با سابقه بسیار در تولید و عرضه محصولات تصفیه آب، با کیفیت قطعات و فیلتر‌های تصفیه آب را روانه بازار میکند. از دیگر محصولات بسیار با کیفیت لایف واتر، دستگاه تصفیه آب خانگی مدل نوبل و نوبل پلاس است.

در ادامه به معرفی مختصر هر یک از فیلتر‌های موجود در تصفیه آب خانگی خواهیم پرداخت.

مرحله اول: فیلتر الیافی

فیلتر مرحله ۱ وظیفه از بین بردن مواد درشت درون آب را تا اندازه ۵ میکرون دارد. پس از مرحله ۱، آب به مرحله ۲ میرود. لازم به ذکر است که فیلتر مرحله اول از ذرات ذوب شده الیاف پلی پروپیلن تشکیل شده است که میتواند ناخالصی‌های آب را به خود جذب کند.

مرحله دوم: فیلتر کربن پودری

در مرحله ۲ فیلتر کربن پودری حضور دارد. وظیفه فیلتر کربن پودری از بین بردن کلر در آب یا کم کردن مقدار آن است. به این دلیل کلر نباید در دستگاه تصفیه آب باقی بماند که در صورت تماس با فیلتر ممبران در مرحله چهارم، به این فیلتر آسیب میرساند.

مرحله سوم: فیلتر کربن بلاک

فیلتر مرحله ۳، فیلتر کربن بلاک است که از کربن اکتیو ساخته شده است. کربن بلاک وظیفه جذب کلر باقی مانده در آب و همچنین شفاف سازی آب را دارد. همچنین این فیلتر کربنی میتواند ذرات و ترکیبات شیمیایی مضر باقی مانده در آب را حذف کند.

مرحله چهارم: فیلتر ممبران تصفیه آب

فیلتر مرحله ۴، فیلتر ممبران اسمز معکوس نام دارد که اصلی‌ترین فیلتر در دستگاه تصفیه آب خانگی است. این فیلتر ذرات موجود در آب را تا ریز‌ترین جای ممکن حذف میکند و کیفیت آب را تا مقدار بالایی بهبود میبخشد. در منابع معتبری اشاره شده است که ممبران اسمز معکوس میتواند ذرات درون آب را تا اندازه ۰.۰۰۰۱ میکرون تصفیه کند. برای خرید فیلتر ممبران با بهترین قیمت میتوانید وارد سایت شرکت پاکاب گستر شده و انواع ممبران‌ها با کیفیت‌های متنوع را مشاهده کنید.

مرحله پنجم: فیلتر پست کربن خطی

فیلتر مرحله پنج یعنی فیلتر پست کربن خطی در بین مخزن ذخیره، فیلتر ممبران و شیر برداشت نصب میشود. وظیفه این فیلتر از بین بردن بو و طعم ناخوشایند درون آب است. این فیلتر نیز از جنس کربن است.

مرحله ششم: فیلتر مینرال

فیلتر مرحله ششم تصفیه آب، فیلتر مینرال است. این فیلتر وظیفه اش حذف چیزی نیست. بلکه به آب مواد معدنی که برای بدن لازم هستند را اضافه میکند. وجود این فیلتر حیاتی است؛ زیرا میتواند سختی آب را به طور هدفمند و مفید بالا ببرد و کیفیت آب خروجی از دستگاه تصفیه آب را بهبود بخشد.

زمان تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

عمر سه فیلتر مرحله اول دستگاه تصفیه آب، یعنی فیلتر‌های الیافی، کربن پودری و کربن بلاک معمولا بین ۳ تا ۶ ماه است؛ بنابراین این سه فیلتر باید در این بازه زمانی که وابسته به سختی آب منزلتان است، تعویض فیلتر شود.

البته فیلتر مرحله اول که معمولا فیلتر الیافی PP است، باید زود‌تر از بقیه فیلتر‌ها تعویض شود. به دلیل اینکه این فیلتر در مرحله اول مقابله با آلایندگی‌ها قرار دارد و در معرض آلودگی بیشتری قرار میگیرد.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب ممبران اسمز معکوس بین ۱ تا ۲ سال است. در تعویض فیلتر ممبران دقت کافی را داشته باشید به دلیل اینکه تاخیر در تعویض این فیلتر میتواند مشکلات دو چندانی را برای دستگاه تصفیه آب شما ایجاد کند.

فیلتر پست کربن خطی و فیلتر مینرال نیز که در مراحل پایانی فرآیند تصفیه آب قرار دارند، باید بین ۹ تا ۱۲ ماه پس از کارکرد تعویض شوند.

البته لازم به ذکر است که زمان‌های ذکر شده برای تعویض فیلتر‌ها کاملا تقریبی است که و به طور مستقیم وابسته به کیفیت آب منطقه شما دارد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فیلتر تصفیه آب دستگاه تصفیه آب تبلیغات دستگاه تصفیه آب خانگی فیلتر های تصفیه آب فیلتر ممبران فیلتر مرحله تعویض فیلتر فیلتر کربن کربن پودری اسمز معکوس مرحله اول فیلتر ها آب معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، نوربخش عسکری اظهار کرد: آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین (مرحله دوم) به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در ۱۱ خردادماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند از امروز (۹ اردیبهشت‌ماه جاری) تا ۱۸ اردیبهشت‌ماه جاری به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس http://hrtc.ir مراجعه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی ادامه داد: ۶۳ نفر در این مرحله از آزمون، از ۱۵ دستگاه اجرایی (انتقال خون، اقتصاد و دارایی، تعاون و کار و رفاه اجتماعی، حمل و نقل جاده‌ای، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، صنعت و معدن و تجارت، راه و شهرسازی، گمرک، محیط زیست، منابع طبیعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نوسازی مدارس و ورزش و جوانان، جذب می‌شوند.

کد خبر 6091330

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • نمایش زجر به قیمت لایک!
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • معرفی 10 مورد از نژاد های خرگوش خانگی در دنیا (+عکس)
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • عملکرد فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب
  • ۶۵ نفر در آزمون استخدامی طرح شهید زین الدین مرکزی جذب می شوند
  • معرفی تنیسورهای برتر مسابقات تور جهانی تنیس جوانان