Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، هزاران سال است که انسان ها از خدمات حمل بار و جابجایی برای انتقال کالاهای مختلف از مکانی به مکان دیگر استفاده کرده اند. این خدمات، جابجایی محصولات و تجارت بین جوامع و کشورها را تسهیل می کند. باربری نوعی خدمات در زمینه حمل و نقل است که برای جابجایی انواع کالا از یک مکانی به مکان دیگر ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این خدمات می تواند از طریق زمینی، هوایی یا دریایی انجام شود.

«سامانه حمل و نقل بار و کالا(بارانه)»، «نرم افزارهای درخواست خودرو باری»، «سامانه هوشمند مدیریت ناوگان بار» و «سیپاد»؛ 4 سامانه کاربردی طراحی شده در این حوزه هستند که توسط شرکت‌های دانش بنیان و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفته اند.

بارانه

ثبت نام در سامانه حمل و نقل بار و کالا که به اختصار بارانه نامیده می شود در دی ماه سال نود و پنج آغاز شده است و برای سال جاری یعنی سال نود و هشت نیز شروع شده است . این سامانه توسط شهرداری برای شهر تهران جهت جهت مدیریت حمل و نقل بار و کالا ایجاد شده است.

نرم‌افزارهای درخواست خودرو باری

اپلیکیشن های موبایل و سرویس های آنلاین این روز ها مشکل گشای بسیاری از مسائل ما شده‌اند. درخواست کامیون و تریلی هم یکی دیگر از مسائلی است که با استفاده از موبایل و اینترنت قابل حل خواهد بود. بر همین اساس نرم افزارهایی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای درخواست کامیون و تریلی آنلاین طراتحی و تولید شده است.

سامانه هوشمند مدیریت ناوگان بار

در مسیر تحول کالا به مقصد یکی از نکات مهم تحویل به موقع محموله است. بویژه هنگامی که بار، محموله‌ای از مواد فسادپذیر و یا ارزشمند باشد. در هر حالت رعایت زمان پیش‌بینی شده برای این منظور نقشی تاثرگذار در حفظ سرمایه ارزشی و همچنین رضایت کارفرما در مقصد دارد. مسلما هیچ مدیر ناوگانی نمی‌خواهد بار هزینه‌ای مازادی بدلیل پرت زمانی در حین مسیر داشته باشد. یکی از دلایل این وضعیت عدم توجه به مسیر پیش‌بینی شده قبلی توسط مدیر است.

سامانه‌های هوشمند مدیریت ناوگان این امکان را فراهم می‌کند که در صورت عدول راننده از مسیر تعیین شده اعلان لازم به راننده ارایه شود تا نسبت به اصلاح آن اقدام کند. این فعالیت تردد در محدوده مجاز بصورت مستقیم منطبق با برنامه‌ریزی انجام شده و زمان مد نظر برای تحویل کالا در مقصد است. ضمن اینکه ارتباط دو جانبه راننده و مدیریت هر گونه مشکل احتمالی را بصورت فعالانه اعلام و برطرف می کند.

سیپاد

هوشمند سازی ناوگان درون شهری، رعایت عدالت اجتماعی در حوزه تخصیص سوخت به ناوگان دیزلی، جلوگیری از هدر رفت و عرضه خارج از شبکه سوخت دیزل در کشور و تخصیص سوخت به ناوگان دیزل بر مبنای پیمایش مهم‌ترین اهداف مدنظر برای اجرای این سامانه در کشور است

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش بنیان حمل بار هوشمندسازی خبرخوب نرم افزار بار و کالا حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۲۹۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور، از آماده باش در مناطق درگیر مداخلات جوی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین ظفری گفت: بر اساس هشدار سطح نارنجی که صادر شده است، سامانه بارشی که از روز گذشته وارد کشور شده است، تا پایان روز جمعه‬ فعالیت خود را خواهد داشت.

وی افزود: سطح نارنجی به معنای احتمال بروز مخاطره است، به همین دلیل استان‌هایی که متاثر از این سامانه هستند از سمت سازمان مدیریت بحران کشور اعلام آماده‌باش شده است. این مخاطره رگبار شدید رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گردوخاک و تگرگ را به همراه خواهد داشت.

ظفری ادامه داد: در روز چهارشنبه ۱۲/‏۰۲/‏۱۴۰۳ سامانه بارشی‬ استان های کرمان، ایلام، خوزستان، لرستان، غرب همدان، جنوب مرکزی، کهکلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری، جنوب و غرب استان اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به استان‌های مجاور این استان‌ها هشدارها داده شده و آمادگی خود را اعلام کرده اند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اطلاع رسانی‌هایی از طریق استانداری و از سمت صداوسیما به مردم داده شده است.

وی افزود: در روز جمعه استان اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه غربی سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران نیز تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند گرفت. وسعت گسترده ای از کشور متاثر این سامانه خواهد بود و به همین دلیل احتمال لغزندگی جاده‌ها و آب‌گرفتگی معابر و همچنین احتمال سیلاب در مسیر وردخانه‌ها وجود دارد.

ظفری گفت: در ارتفاعات رخداد ساعقه و تگرگ را شاهد خواهیم بود. متاسفاهنه این ساعقه می تواند خیلی خطرناک باشد، از این رو به افرادی که در ارتفاعات حضور دارند خصوصاً عشایر هشدار می‌دهیم که دقت‌های لازم را داشته باشند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در مناطقی که باد شدید وجود دارد، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، داربست‌ها و تابلوها و همچنین در حمل و نقل نیز امکان اختلال وجود خواهد داشت. در مناطقی که گردوغبار مواجه هستیم تدابیر لازم هم از سمت سازمان ها و دستگاه ها دیده شده است.

ظفری در پایان گفت: با توجه به اینکه آمادگی دستگاه‌ها و ستادها وجود دارد، مردم نیز احتیاط را در سفرهای بین شهری رعایت کنند و در مناطقی که رودخانه‌ها طغیان کرده‌اند توقف نداشته باشند و از رفتن به کوه و ارتفاعات در این چند روز خودداری شود. چرای دام و تردد عشایر در نواحی مرتفع نیز با احتیاط لازم صورت گیرد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • جابه‌جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل‌ونقل در خراسان شمالی
  • هشدار؛ احتمال وقوع سیلاب در این نقاط
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • هوشمندسازی و مجازی‌سازی فرآیند حمل و نقل کالا در یزد
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان