Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@12:08:12 GMT

«ماه به روایت آه» زرویی نصرآباد به چاپ دهم رسید

تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۱۰۱۰

«ماه به روایت آه» زرویی نصرآباد به چاپ دهم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، چاپ دهم «ماه به روایت آه» نوشته مرحوم ابوالفضل زرویی نصرآباد روایت او از زندگانی و شخصیت حضرت ابوالفضل العباس (ع) – ماه بنی هاشم – از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار نشر شد.

نویسنده در این کتاب کوشیده تا از زبان دوازده راوی، ناگفته هایی از قبل و بعد از شهادت پرچمدار کربلا را با امانتداری، پایبندی به مستندات تاریخی و روایی و پرهیز از اغراق، روایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر خلاف انتظار، در کتاب به شکل و شیوه ی شهادت حضرت ابوالفضل (ع) اشاره ای نشده و نویسنده عمده ی همت خود را صرف بازگویی و رازگشایی از اموری کرده که با وجود جذابیت برای مخاطب متاسفانه کمتر به آنها پرداخته شده است.اموری همچون خانواده ی مادری، کودکی، ازدواج، فرزندان، برادران، حیطه ی دانش و معرفت و جایگاه آن حضرت در میان اهل بیت و مسلمانان آن روزگار.

از دیگر جذابیتهای این کتاب، ذکر تاریخ شمسی تمامی رخدادهاست که خواننده ی فارسی زبان را با زمان وقوع حوادث در روز و ماه و سال هجری شمسی آن وقایع آشنا می کند.

زرویی در نگارش این دوازده روایت، با تکیه بر منابع دست اول تاریخی و مطالعه و فیش برداری از قریب شصت کتاب، ضمن رعایت ایجاز، پرهیز از اطناب و نگاه احساسی، متنی خواندنی و قابل اعتماد و استناد فراهم آورده است.

به جز یک راوی (زید بازرگان) تمام راویان کتاب (مسلم بن عقیل، فاطمه کلابیه، حضرت زینب، امام حسین علیه السلام، ام کلثوم، لبابه، عبدالله بن ابی محلّ، کزمان، شبث بن ربعی، سرجون و عبیدالله بن عباس) شخصیتهای واقعی‌اند.

کد خبر 5420027

منبع: مهر

کلیدواژه: ابوالفضل زرویی نصرآباد انتشارات کتاب نیستان تجدید چاپ انقلاب اسلامی ایران معرفی کتاب ترجمه مهر انقلاب گام دوم انقلاب نقد کتاب ادبیات جهان تجدید چاپ تازه های نشر ادبیات داستانی نشر افق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۱۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، این کتاب که هشت مقطع مهم تاریخ ایران را مورد بررسی قرار داده تالیف عباس سلیمی نمین و کاری از دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران است. این کتاب در هشت فصل اصلی و تعدادی زیربخش در هر فصل به بررسی موضوعاتی همچون باستان با عظمت، مشروطه به غارت رفته، سیر تاریخی کودتای ۱۲۹۹، نهضت ملی و مشت آهنین، دردی جانکاه، خیزش سراسری یک ملت از دریچه مستند «انقلاب ۵۷»، فرجام تمسک به منابع نامعتبر، منشا تقابل آقای منتظری با امام پرداخته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • خبرنگاران جنگ ترکیبی دشمن را با جهاد تبیین روشنگری کنند
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • آمادگی هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • دلایل توصیه ائمه(ع) به زیارت حضرت عبدالعظیم(ع)
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان