Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری ایرنا، «مایکل اریک کوریلا»، نامزد تصدی ریاست ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنت کام) عصر سه شنبه در جلسه بررسی صلاحیت خود در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا با تکرار ادعاهای اثبات نشده به تشریح دیدگاه های خود در خصوص ایران پرداخت. 

روزنامه وال استریت ژورنال دی ماه سال جاری گزارش داده بود جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ژنرال مایکل اریک کوریلا ( Michael Erik Kurilla) را به عنوان نامزد رهبری فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کوریلا امروز برای بررسی صلاحیت خود مقابل کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا حاضر شد و دیدگاه هایش را درباره چالش های گوناگون پیش روی آمریکا تشریح کرد. در صورتی که صلاحیت او به تأیید این کمیته برسد او برای تصدی این سمت به رأی اکثریت نمایندگان مجلس سنا در صحن عمومی نیاز خواهد داشت. 

کوریلا در متنی که برای تشریح مواضع خود روی وب سایت کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا قرار گرفته در جواب سوالی در خصوص ارزیابی خود از آنچه «تهدیدهای نظامی ایران» برای آمریکا خوانده شده این نظر را مطرح کرده است: «ایران به جهت برخورداری از توانمندی های پیشرفته نظامی، در اختیار داشتن شبکه وسیع گروه های نیابتی و تمایل گاه و بیگاه برای توسل به زور علیه آمریکا و متحدان و شریکانش کماکان اصلی ترین تهدید در منطقه تحت فعالیت سنت کام به شمار می رود.» 

وی که تا به حل فرماندهی «سپاه هجدهم نیروهای هوابرد» را به عهده داشته در ادامه توضیحاتش مدعی شد: «اصلی ترین ابزارهای تهران برای قدرت افکنی را موشک های بالیستیک، پهپاد و توانمندی های دریایی رو به گسترش این کشور تشکیل می دهند.  دارایی های موشکی ایران شامل موشک های میان برد و کوتاه بردی است که قادرند خطراتی را متوجه اهداف بسیاری در منطقه کنند.»

نامزد تصدی ریاست سنت کام می گوید: «موشک های سطح به هوای ایران تهدید قابل توجهی علیه تجهیزات اطلاعاتی، شناسایی و تجسسی آمریکا که در حریم هوایی بین المللی فعالیت می کنند به شمار می روند. مضاف بر این، فناوری های کروزهای دریایی ایران تلاش های «ضددسترسی» و «منع منطقه‌ای» ایران را تقویت کرده و توانایی تهران را برای خطرآفرینی علیه برخی خطوط ارتباط دریایی و ایجاد تهدید علیه کشورهای منطقه با سرعت، دقت و کشندگی بیشتر افزایش می دهند.»

کوریلا در ادامه مدعی شده ایران از آنچه به گفته او «شبکه نیروهای نیابتی» است برای تحکیم پایه های قدرت خود در منطقه و ایجاد عمق راهبردی استفاده می کند. او همچنین مدعی شده چنانچه صلاحیتش تأیید شود ارزیابی دقیقی از میزان نیروی مورد نیاز برای پاسخ دادن به «تهدیدهای ایران» انجام خواهد داد.

وی در بخشی از اظهاراتش در جلسه کمیته نیروهای مسلح سنا مدعی شد جمهوری اسلامی ایران ممکن است از بخشی از منابع مالی خود که بعد از رفع تحریم ها در دسترس این کشور قرار می گیرد برای «حمایت از نیروهای نیابتی و تروریسم در منطقه» استفاده کند. او گفت وقوع چنین رویدادی می تواند تهدیدها علیه نیروهای آمریکایی در منطقه را افزایش دهد. 

 بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سیاست های ایران هراسانه به یکی از جنبه های ثابت موضع گیری های رسمی و رسانه ای آمریکا تبدیل شده است. این در حالی است که تحلیلگران مداخله های نظامی طولانی امریکا در منطقه غرب آسیا را یکی از عوامل اصلی ایجاد بی ثباتی و گسترش تروریسم در این منطقه می دانند. 

برخی منابع اندیشکده ای و رسانه ای در سال های گذشته تصریح کرده اند آمریکا تا کنون چندین تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا صرف جنگ و مداخلات نظامی کرده است. 

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا خاورمیانه سنتکام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا خاورمیانه سنتکام ایالات متحده آمریکا خاورمیانه سنتکام کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا سنت کام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتاد و هفتمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر

وزارت دفاع روسیه امروز درباره روند عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین اعلام کرد: «اوچریتینو» در دونتسک به تصرف روسیه درآمد.

 وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

وزیر امورخارجه ایتالیا: ما به اوکراین سرباز نمی‌فرستیم

«آنتونیو تاجانی» وزیر امورخارجه ایتالیا پس از اظهارات دوباره «امانوئل مکرون» مبنی بر امکان اعزام نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به اوکراین در صورت نیاز، تاکید کرد که ایتالیا با روسیه در جنگ نیست و هیچ سرباز ایتالیایی را به این جنگ نمی‌فرستد.

به گزارش خبرگزاری آنسا، آنتونیو تاجانی گفت: ما همیشه اعلام کرده ایم که با روسیه در جنگ نیستیم.

وی دیروز جمعه پس از اظهارات دوباره رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود چنانچه روسیه خطوط اوکراین را درهم بشکند و کی‌یف درخواست کمک کند، ائتلاف نظامی ناتو باید سربازان خود را به اوکراین اعزام کند، تاکید کرد: ما سربازان ایتالیایی را به اوکراین نمی فرستیم.

تاجانی که سمت معاون نخست‌وزیر و همچنین رهبر حزب راست میانه «برلوسکونی فورزا ایتالیا» (FI) را عهده دار است، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد اظهارات دوباره مکرون مبنی بر امکان حضور سربازان غربی در اوکراین در صورت نیاز، خاطرنشان کرد: «ما از حق اوکراین برای مستقل بودن دفاع می کنیم. اما تکرار می کنم ما با روسیه در جنگ نیستیم. موضع ما همیشه این است. ما هرگز نظر خود را تغییر نداده ایم. ما از آزادی و استقلال دفاع می کنیم، اما برای ایجاد صلح نیز تلاش می کنیم».

 

دیگر خبرها

  • ژاپن اظهارات بایدن درباره مهاجرهراسی را تاسف آور خواند
  • تجمعات در آمریکا از روی انسانیت و عدالت خواهی است
  • کنایه به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان درباره ردصلاحیت حسن روحانی
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • لزوم انسجام روحانیت و نیروهای انقلابی/ آینده روشنی پیش رو داریم
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی
  • واکنش به اظهارات حسن روحانی درباره دلایل رد صلاحیت خود | آخرین وضعیت لایحه حجاب | شورای نگهبان به مصوبه متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان ایراد گرفت؟
  • واکنش شورای نگهبان به اظهارات روحانی درباره دلایل رد صلاحیتش