Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی و تولیدات کشاورزی ۵۰ درصد بعد از انقلاب افزایش داشته است و ۲۰۰ هکتار گلخانه و ۸۶۰ هکتار مجتمع دامپروی در استان خراسان جنوبی بعد از انقلاب ایجاد و راه اندازی شده است در صورتی که قبل از انقلاب گلخانه و مجتمع دامپروی نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، ایام الله دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین و انتقال ارزش ها، خدمات و دستاوردهای نظام به خصوص در بخش کشاورزی به نسل جوان است ، به جهت اینکه دوران پیروزی انقلاب را درک نکرده و اکنون نیز در معرض تهاجم فرهنگی استکبار جهانی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان در تشریح دستاوردهای حوزه کشاورزی در سال های بعد از انقلاب گفت: دهه فجر فرصتی برای ارائه خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و رشد و بالندگی نظام را در سایه ارائه خدمات می‌بینیم که تبدیل به درخت قوی و تنومند شده و امروز رشیدتر و مقاوم‌تر از هر زمانی خودنمایی می‌کند.

مهدی جعفری دستاوردها را در حوزه کشاورزی بسیار خوب توصیف کرد و در صدق صحبت هایش به بخشی از شاخص های عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی قبل و بعد انقلاب اشاره کرد و افزود: در صنایع تبدیلی یک واحد قبل انقلاب به ۲۱۴ واحد بعد انقلاب ، گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی ۲ واحد قبل از انقلاب به ۴۹۰ واحد بعد از انقلاب و واحد مرغداری گوشتی ۳ واحد قبل از انقلاب به ۵۶۹ واحد بعد از انقلاب رسیده است.

وی با بیان این که ظرفیت مرغداری های گوشتی قبل از انقلاب ۷۵ هزار قطعه در سال به ۹ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۸۵۰ قطعه در سال رسیده است افزود: واحدهای مرغ تخم گذار از یک واحد در سال به ۴۷ واحد رسیده است و ظرفیت مرغداری های تخم گذار از ۱۰ هزار قطعه در سال به ۲ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۷۹۲ قطعه در سال رسیده است
به گفته وی تعداد شرکت های سهامی زراعی از ۲ شرکت به ۵ شرکت بعد از افزایش یافته است و در مجموع سطح زیر کشت زراعی، باغی و تولیدات ۵۰ درصد بعد انقلاب افزایش داشته است.

 پروژه های مهم اقتصادی بعد از انقلاب در سطح خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به پروژه های مهم اقتصادی بعد از انقلاب هم اشاره کرد و احداث و توسعه مجتمع های گلخانه ای (سطح استان) در این لیست گنجاند وافزود: قبل از انقلاب هیچ گونه مجتمع گلخانه ای در استان وجود نداشته و هم اکنون ۲۰۰ هکتار مجتمع گلخانه ای در ۸ شهرستان وجود دارد و ۷۰۰ هکتار مجتمع گلخانه ای جدید نیز در سطح استان در حال احداث است.

به گفته جعفری احداث و تکمیل مجتمع های دامپروری (سطح استان) قبل از انقلاب هیچ گونه مجتمع دامپروری در استان وجود نداشته و هم اکنون ۸۶۰ هکتار مجتمع دامپروری با ۱۹۰۰ واحد دامداری در ۱۰ شهرستان وجود دارد و ۵۰ هکتار مجتمع دامپروری جدید با ۵۰ واحد دامداری در حال احداث است.

وی اجرای سیستم های نوین آبیاری را هم در لیست پروژه های مهم اقتصادی این حوزه بیان کرد و اظهار داشت: بعد از انقلاب ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار از ارضی کشاورزی مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده اند و هم اکنون نیز ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار در حال اجرا است.

به گفته وی در حوزه احیا و مرمت قنوات هم بعد از انقلاب ۴ هزار و ۴۹۰ رشته قنات احیا و مرمت شده اند و در حوزه انتقال آب به وسیله لوله و کانال بعد از انقلاب ۳ هزار و ۳۶۰ کیلومتر کانال انتقال آب به وسیله لوله و کانال بتنی احداث شده است.

مقایسه عملکرد از ابتدای تشکیل استان

وی در صحبت هایش مقایسه ای از عملکرد سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی را در ابتدای استان تاکنون داشت و افزود: کل سطح زیر کشت باغی استان قبل از تشکیل استان ۵۶ هزار و ۸۷۳ بوده که هم اکنون به ۹۱ هزار و ۱۳۷ رسید که ۶۰ درصد افزایش داشتیم .

وی هم چنین از رشد ۸۰ درصدی میزان کل تولیدات باغی، رشد ۱۰ درصدی میزان کل تولیدات زراعی، رشد ۱۹ درصدی عملکرد گندم ، ۱۰۷ درصدی تولید گوشت سفید، ۵۰۱ درصدی تخم مرغ، ۴۰ درصدی شیر ، ۱۰۵۵ درصدی تولید ماهیان گرمایی و ….. در مقایسه با ابتدای تشکیل استان خبر داد.

جعفری هم چنین به اقدامات شاخص سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: تکمیل زیرساخت های ۸ مجتمع گلخانه ای به مساحت ۱۸۰ هکتار، تکمیل زیرساخت های ۲۷ مجتمع دامپروی با ۲۱۴۵ واحد دامداری، احیاء و مرمت ۲۱۰ رشته قنات، اجرای سامانه های نوین آبیاری در سطح ۴۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و ایجاد زیرساخت های ۱۰۰۰ هکتار مجتمع تولیدی کشاورزی شامل)۷۰۰ هکتار شهرک گلخانه ای ، ۱۵۰ هکتار بارگاه بهداشتی زرشک، ۱۵۰ هکتار مجتمع دامپروی و ۵۰ هکتار شهرک شیلاتی) جزو این اقدامات بود.

وی هم چنین پروژه هاب شتر با هدف تکمیل زنجیره تولید شیر شتر در استان (با واردات ۸۰۰۰ نفر شتر شیری به کشور، واردات ۲۵ هزار راس گوسفند و بز، احداث ۵ مرکز جمع آوری شیر شتر، احداث کارخانه شیر خشک شتر و ایجاد اشتغال برای ۵ هزار نفر) را در لیست پروژه های شاخص جهاد کشاورزی در سال ۹۹ گنجاند.

افتتاح ۱۱۷ پروژه شاخص

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به این که به مناسبت دهه فجر ۱۱۷ پروژه شاخص بخش کشاورزی استان با اعتبار هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال آماده افتتاح و بهره‌برداری است گفت: این پروژه‌ها ۲۹۹ روستا با جمعیت ۱۵ هزار و ۴۶۷ خانوار در قالب ۹۷ هزار و ۲۷۶ نفر برخوردار می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین از این محل ۳۰۵ فرصت شغلی ایجاد و سه هزار و ۹۱۹ فرصت شغلی نیز تثبیت شده است.
به گفته وی بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع کشاورزی با چهار هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال، ایجاد ۱۷۹ فرصت شغلی و تثبیت ۹۱۹ فرصت شغلی انجام شده است.

وی اظهار داشت: از نظر مکانی نیز بیشترین تعداد پروژه و حجم سرمایه‌گذاری مربوط به شهرستان خوسف با ۱۰۸ فرصت ایجاد شده و ۷۹۱ تثبیت اشتغال است.

جعفری با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های دهه فجر با ۶۳ مورد مربوط به حوزه آب و خاک است گفت: دهه فجر فرصتی برای ارائه خدمات نظام جمهوری اسلامی بوده و رشد و بالندگی نظام را در سایه ارائه خدمات می‌بینیم که تبدیل به درخت قوی و تنومند شده و امروز رشیدتر و مقاوم‌تر از هر زمانی خودنمایی می‌کند.

وی گفت: برای افتتاح پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی استان در دهه فجر از مقام عالی وزارت یا معاونان دعوت شده به استان سفر کنند و از استاندار درخواست کرده‌ایم به نیابت از سایر پروژه‌ها یک روز را با ما همراهی کنند.

انتهای پیام /

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی مجتمع گلخانه ای مجتمع دامپروی قبل از انقلاب بعد از انقلاب ارائه خدمات هکتار مجتمع قطعه در سال سطح زیر کشت فرصت شغلی ۵۰ هکتار هم اکنون دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان