Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این تفاهم‌نامه ها با حضور «وجیه اله جعفری»‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل ایمیدرو در قالب میزهای داخلی‌سازی و تعمیق ساخت داخل بود که در قالب ۱۲ تفاهم‌نامه بین شرکت‌ها به امضا رسید که حاصل آن صرفه‌جویی بیش از ۳۱۷ میلیون یورویی برای کشور خواهد بود.

تفاهم‌نامه تولید ورق‌های API X۶۵ مخصوص محیط ترش و تبدیل آن به لوله های ۳۲ و ۳۶ اینچی به منظور تامین لوله پروژه‌های بزرگ نفت و گاز کشور با صرفه جویی ۳۰۰ میلیون یورویی، تفاهم نامه ساخت پمپ های پوسته زدا با صرفه جویی ارزی ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون یورو، تفاهم نامه ساخت بازوهای کوره قوس الکتریکی به صرفه جویی ۱.۲ میلیون یورویی، پروژه تحقیقاتی طراحی، ساخت و بومی‌سازی قالب مس ریخته گری فولادسازی با صرفه‌جویی ارزی ۱.۲ میلیون یورویی، پروژه تحقیقاتی طراحی، ساخت تجهیزات و نصب دستگاه اندازه گیری ابعاد در حالت گرم در کارگاه نورد ۵۰۰ شرکت ذوب آهن با صرفه جویی یک میلیون یورویی و تفاهم نامه ساخت قالب‌های مس ریخته‌گری شمش فولاد با صرفه ‌جویی ۳۵۰ هزار یورویی، بخشی از تلاش شرکت‌های داخلی در راستای بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات در زنجیره فولاد است.

برپایه این گزارش، تفاهم نامه بخش های فلزی قابل ساخت داخل، رولیک، کابل و غیره به ارزش ۷.۶ میلیون یورو، تولید دامپتراک ۱۰۰ تنی با صرفه‌جویی یک میلیون یورویی، ساخت قالب تاپزون یرخته‌گری اسلب با صرفه‌جویی ۴۳۳.۳ هزار یورویی، ساخت دلتای مسی کوره قوس الکتریک با صرفه‌جویی ۲۸۶.۷ هزار یورویی، بخش های فلزی قابل ساخت داخل، رولیک، ریل و متعلقات و غیره به ارزش ۲.۸ میلیون یورو و توسعه فناوری بازیافت اسید با صرفه‌جویی ۱.۵ میلیون یورویی، سایر تفاهم‌نامه‌هایی بود که در این مراسم به امضا رسید.

همچنین مجتمع فولاد مبارکه تعداد ۱۲ تفاهم نامه با سازندگان مواد اولیه، قطعات و تجهیزات و توسعه فناوری با صرفه جویی ارزی بیش از ۱.۲ میلیون یورو را آماده تبادل تفاهم نامه دارد که مقرر شد در مراسم اختتامیه این نمایشگاه و جشنواره مبادله شود.

به گزارش ایرنا، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور برخی مسوولان، تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان زنجیره آهن و فولاد کشور با رویکرد بومی‌سازی و توسعه فناوری از روز گذشته (سه‌شنبه) آغاز شد و تا ۲۱ بهمن‌ماه در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها فولاد مبارکه اصفهان امضای تفاهمنامه ایمیدرو فولاد انجمن تولید کنندگان فولاد ایران صنعت فولاد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فولاد مبارکه اصفهان امضای تفاهمنامه ایمیدرو فولاد مبارکه اصفهان امضای تفاهمنامه ایمیدرو فولاد صنعت فولاد میلیون یورویی صرفه جویی میلیون یورو تفاهم نامه ساخت داخل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در حالی وارد دومین روز کاری خود شد که حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی در غرفه استان فارس قابل توجه بود، به طوری که در نخستین روز این رویداد حداقل سه تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذارانی از کشور‌های روسیه و مغولستان به امضاء رسید.

تفاهم‌نامه‌های کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی، بسته‌بندی میوه و تولید گوشت با این دو کشور به امضاء رسید.

امروز نیز سرمایه‌گذارانی از کشور‌های افغانستان، پاکستان، چین، ایتالیا و اندونزی با حضور در غرفه استان فارس از ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های صنعت، معدن، کشاورزی و تولیدات دانش‌بنیان آگاه شدند و چند تفاهم‌نامه همکاری در زمینه صادرات مواد غذایی، واردات و صادرات مواد اولیه تولید بیسکوئیت و همچنین نوشیدنی‌ها و گیاهان دارویی منعقد شد.

از دیگر کشور‌هایی که از غرفه استان فارس بازدید کردند می‌توان به سرمایه‌گذاران کشور‌های عراق، ترکیه، سنگاپور، پاکستان اشاره کرد.

در همین ارتباط حسن شیخ‌نیا، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس از حضور ۳۲ هیات تجاری کشور‌های مختلف در غرفه استان فارس خبر داد و گفت: در جریان این دیدار‌ها و مذاکرات انجام شده ۱۵ تفاهم نامه همکاری به امضاء رسید.

او با بیان اینکه اگر این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد تبدیل شود ظرفیت قابل توجهی برای استان فارس ایجاد می‌شود، اظهار داشت: وزارت کشور دو زنجیره ارزش را برای استان فارسی مصوب کرده که شامل فولاد و گیاهان دارویی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه استان فارس را در زمینه گندم عنوان کرد و گفت: فارس به عنوان دومین تولیدکننده گندم کشور ظرفیت‌های زیادی برای ایجاد زنجیره ارزش این محصول استراتژیک دارد.

شیخ نیا از افزایش برداشت گندم در سطح هکتار به دلیل استفاده از روش‌های علمی و فناورانه در تولید دانه و نهاده خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمینه صرفه جویی در مصرف آب برای بخش زراعت اقدامات خوبی انجام شده به طوری که به ازاء هر هکتار کشت غرق آبی، ۹ هکتار کشت به صورت آبیاری قطره‌ای انجام می‌شود.

او با بیان اینکه تلاش می‌شود فارس به عنوان پایلوت مرکز تحقیقات گندم کشور معرفی شود، اظهار داشت: علاوه براین در زمینه تولید آرد و نان کامل و همچنین تولیدات پروتئینی به عنوان پایلوت کشور شناخته می‌شویم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • کنسرسیوم ساخت کشتی تمام ایرانی تشکیل می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • ۸ یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و بورکینافاسو امضا شد
  • صرفه جویی ۸۰۰ هزار متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی در بافق و بهاباد 
  • صرفه جویی آب در شهرستان بافق و بهاباد
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال