Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحمزه حیدریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: پنجشنبه (۲۱ بهمن‌ماه) با حضور وزیر اقتصاد، کارخانه فروآلیاژ اسلام‌آبادغرب با ظرفیت تولید سالانه ۱۵هزارتن فروآلیاژ افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: این کارخانه با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورویی چینی‌ها ساخته شده که حداقل ۱۰ درصد نیاز کشور به واردات فروآلیاژ را کاهش می‌دهد و سالانه ۳٠ میلیون دلار برای کشور صرفه‌جویی ارزی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه این کارخانه در استان تأمین می‌شود، افزود: فاز اول این کارخانه ۲٠٠ نفر به صورت مستقیم و ۵٠٠ نفر به صورت غیرمستقیم  اشتغالزایی دارد که  اکثر بومی هستند و در فاز توسعه‌ای، این تعداد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاری و به‌ویژه سرمایه‌گذاری خارجی و نقش آن در ایجاد توسعه و اشتغالزایی، گفت: استانی موفق‌تر است که بتواند بیشتر از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منتفع شود تا از ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی پروژه فروآلیاژ اسلام‌آبادغرب را دومین سرمایه‌گذاری خارجی در استان اعلام کرد و گفت: اگر بتوانیم فرصت‌های استان از جمله پتانسیل‌های گردشگری آن را به خوبی به خارجی‌ها ارائه دهیم می‌توانیم سرمایه آن‌ها را جذب کنیم.

حیدریان در ادامه از تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ سخن گفت که نرخ بهره آن بین ۸ تا ۱۲ درصد متغیر است و هدف از آن کمک به اشتغال و تولید است و عنوان کرد: استان کرمانشاه یک‌هزار و ۸٠٠ میلیارد تومان مصوبه به کارگروه استانی تبصره ۱۸ ارائه داده و از آنجایی که هر استانی که نتواند این تسهیلات را جذب کند سهم‌اش را به سایر استان‌ها می‌دهند تلاش ما بر این است که پروژه‌ها و طرح‌های بیشتری معرفی کنیم تا بتوانیم سهم بیشتری از این تسهیلات را نصیب استان کرمانشاه کنیم.

وی گفت: برای ساخت بافت‌های فرسوده مبلغ ۳٠٠ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۹.۵ درصد با بازپرداخت ۳ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمانشاه در بخش دیگری ازسخنانش به موضوع فروش اموال مازاد و بلااستفاده دستگاه‌های دولتی پرداخت و گفت: با تبصره ۱۲ فرآیند فروش اموال مازاد خیلی کوتاه شده و تمام عواید حاصل از فروش اموال به خود همان دستگاه بر می‌گردد.
 
وی اعلام کرد: در سال گذشته ۲۳ فقره و در سالجاری ۱۹ فقره از اموال مازاد دولتی در استان کرمانشاه به ارزش قریب ۷٠ میلیارد تومان به‌فروش رسیده که صرف تعمیر و بازسازی ساختمان‌های موجود هر دستگاه و یا خرج امور جاری آن می‌گردد.

حیدریان در پایان، گفت: از سال ۱۴٠۱ تمامی پول حاصل از فروش اموال مازاد دولتی به صندوقی به‌نام «صندوق توسعه و پیشرفت» واریز خواهد شد و با نظارت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به مصرف خواهد رسید.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز اموال مازاد دولتی صندوق توسعه و پیشرفت تسهیلات بافت های فرسوده سرمایه گذاری خارجی چینی ها فروآلیاژ اسلام آبادغرب سفر وزیر اقتصاد استان کرمانشاه سرمایه گذاری اموال مازاد فروش اموال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان، گفت: یک سارق با عنوان مأمور دولتی در بهارستان با ۱۴ فقره سرقت دستگیر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهارستان، سرهنگ مجید عسکری نیا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل در محله سبزدشت بهارستان، بررسی موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تعامل خوب مردم با پلیس افزود: در بررسی‌های اولیه پلیس مشخص شد یک نفر مأمورنما با معرفی خود به‌عنوان مأمور ادارات دولتی وارد منازل شده و با تهدید و ارعاب به‌وسیله سلاح سرد اقدام به سرقت لوازم منزل می‌کرده است.

 فرمانده انتظامی بهارستان، تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی پی شهرستان با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق شده و با استفاده از منابع موثق توانستند محل اختفای سارق در بهارستان را شناسایی کنند.

 عسکری‌نیا با اشاره به اینکه در عملیاتی از سوی پلیس، سارق مأمورنما در بهارستان دستگیر شد، خاطرنشان کرد: سارق در بازجویی‌های پلیس به 14 فقره سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • خاندوزی: ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانکها واگذار شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • مأمور دولتی در بهارستان قلابی از آب درآمد