Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویترز طی گزارشی نوشت: ایران با پیش‌بینی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، ذخایر شناور نفتی خود را تا ۸۷ میلیون بشکه افزایش داده است. - اخبار اقتصادی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، ایران که چهارمین ذخایر بزرگ نفتی دنیا را در اختیار دارد، می‌تواند به‌محض به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای با آمریکا، به‌سرعت میلیون‌ها بشکه نفت خام صادر کرده و به پایین آوردن قیمت نفت کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دولت آمریکا در روز جمعه برخی از تحریم‌های برنامه هسته‌ای ایران را برداشت تا مذاکرات را تسریع کند. واشنگتن انتظار دارد این مذاکرات در هفته‌های آینده به نتیجه برسد. مذاکرات وین در روز سه‌شنبه دوباره از سرگرفته شده‌است.
تحریم‌های نفتی آمریکا باعث شد صادرات نفت این کشور از 2.8 میلیون بشکه در روز در 2018 به 100 هزار بشکه در روز در 2020 برسد.
اطلاعات شرکت تحقیقاتی کپلر نشان می‌دهد ایران درحال‌حاضر به‌طور متوسط روزانه 600 تا 700 هزار بشکه در روز صادرات دارد.

صنعت نفت ایران برای دوره پس‌از تحریم‌ها آماده می‌شودشرکت آمریکایی مجوز دو نفتکش را به اتهام حمل نفت ایران لغو کرد

به‌نظر می‌رسد ایران نفت کافی برای ازسرگیری نهایی صادراتش ذخیره کرده‌است.ذخایر شناور نفت ایران از حدود 63 میلیون بشکه در اوایل دسامبر به 87 میلیون بشکه در فوریه رسیده‌است.
از طرف دیگر، ذخایر نفتی ایران در خشکی درحال‌حاضر 49 میلیون بشکه گزارش‌شده، درحالی‌که در اواخر ماه مه 2021 به اوج 66 میلیون بشکه رسیده بود.
طبق گفته‌ی تحلیلگران کپلر، این رقم دوسوم کل ذخایر جهانی نفت خام و میعانات گازی در منابع شناور است.
تخمین زده می‌شود ایران به‌طورکلی میلیون‌ها بشکه نفت ذخیره کرده باشد که 5 میلیون بشکه آن بر روی آبهای خارجی مثل چین ذخیره شده‌اند.
شرکت مشاوره اف‌جی‌ای تخمین می‌زند ایران حدود 60 میلیون بشکه نفت در ذخایر خود بر روی خشکی داشته باشد و 25 میلیون بشکه هم بر روی نفت‌کش‌ها در دریا ذخیره شده‌اند.
کل ذخایر میعانات گازی ایران 120 میلیون بشکه تخمین زده می‌شود که 68 میلیون بشکه آن در ذخایر شناور برروی آب نگهداری می‌شوند.
ایران چهارمین ذخایر بزرگ نفتی دنیا را در اختیار دارد و طبق گزارش اوپک، تولید نفت این کشور از متوسط 2 میلیون بشکه در روز در 2020 به 2.4 میلیون بشکه در روز در 2021 رسیده‌است.
ایران قصد دارد در صورت برداشته شدن تحریم‌ها تولید نفت خود را تا 3.8 میلیون بشکه در روز بالا ببرد.
انتهای پیام/18

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز بشکه در روز تحریم ها بشکه نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی فاش کرد که ۳۰ افسر و سرباز از نیرو‌های ذخیره ارتش صهیونیستی به دلیل ناتوانی در ادامه جنگ در نوار غزه پس از حدود ۷ ماه مبارزه دستور آماده شدن برای عملیات نظامی در شهر رفح را رد می‌کنند. 

براساس گزارش المیادین، این کانال گزارش داد که نیرو‌های شرکت چترباز ذخیره وابسته به تیپ چتربازان عادی دستور آماده شدن برای عملیات در رفح را دریافت کردند، اما آنها به فرماندهان خود اطلاع دادند که آن‌ها نمی‌آیند، زیرا دیگر قادر به انجام این کار نیستند. 

کانال ۱۲ صهیونیستی افزود که رهبران ارتش به صراحت گفته اند که اعضای ذخیره را مجبور به حضور در آن نخواهند کرد، اما آنها گفتند که این نشان دهنده سطح بالایی از فرسایش نیرو‌های ذخیره پس از ماه‌ها جنگ است.

چند روز پیش، کانال هفتم رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد که ده‌ها تن از کسانی که قصد داشتند در ارتش صهیونیستی استخدام شوند از دسته‌بندی برای خدمت در پایگاه آموزشی به‌عنوان ناظر در خدمات واحد کنترل مرزی با غزه خودداری کردند.

 این کانال صهیونیستی اشاره کرد که این سومین خدمت اجباری از ۷ اکتبر است که در آن تعداد زیادی از خدمت در این واحد خودداری می‌کنند.

در همین راستا، اسرائیل زیو، سرلشکر ذخیره در ارتش اشغالگر و فرمانده لشکر عملیاتی آن در گذشته پیشتر در بیانیه‌های مطبوعاتی درباره عملیات مورد انتظار در رفح صحبت و تأکید کرده بود: حماس در حال آماده‌سازی یک کمین استراتژیک برای ارتش است. این یک فاجعه برای اسرائیل خواهد بود.

زیو معتقد است که این عملیات با توجه به اینکه رفح مکان بسیار دشوار و شلوغی برای نبرد است، علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، خطری بالاتر از هر کاری که ارتش در نوار غزه انجام داد، دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • امتناع افسران و سربازان صهیونیست از دستور آماده شدن برای حمله به رفح
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ما آماده تعامل هستیم، حجم تجارت خارجی ایران ۱۵۳ میلیارد دلار است
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله