Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:43:51 GMT

کرونا در مراغه، ملکان و هشترود بار دیگر صورت سرخ کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۳۳۶۵۴۴

کرونا در مراغه، ملکان و هشترود بار دیگر صورت سرخ کرد

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته ۹ شهرستان استان در وضعیت قرمز گرفت که مراغه، هشترود و ملکان نیز در میان آنها قرار دارند و این موضوع زنگ خطری در زمینه پیک ششم کووید ۱۹ در جنوب استان به شمار می‌رود.

دکتر «اصغر تنومند» با اشاره به قدرت انتشار سویه اومیکرون و درگیری بیشتر کودکان، بیان کرد: مردم این شهرستان‌ها باید به توصیه‌های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا بیش از پیش توجه کرده و از عادی‌انگاری در شرایط روبه رشد کرونا خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: مراجعه‌کنندگان مشکوک به کووید ۱۹ به مراکز سرپایی مراغه در هفته اخیر ۳۹۵ بوده است که در مقایسه با ۲۰۸ نفر هفته قبل افزایش حدود ۹۰ درصدی دارد؛ ضمن اینکه تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در مراکز سرپایی در هفته اخیر نیز ۴۶۴ مورد بوده است که در مقایسه با هفته قبل افزایش حدود ۲.۸ برابری دارد.

به گفته «تنومند» تعداد بیماران بستری در ۲۴ ساعت گذشته هشت نفر و تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ نفر بوده و اکنون ۲۶ نفر در بخش و سه نفر در مراقبت‌های ویژه بستری هستند. 

وی این موضوع را هم مورد تاکید قرار داد که از امروز، چهارشنبه محدودیت‌های مربوط به وضعیت قرمز کرونا اعمال خواهد شد.

قربانی اخیر کرونا در ملکان روز گذشته جان باخت

مدیر مبارزه با بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان ملکان نیز به روند افزایشی کرونا در این شهرستان اشاره و بیان کرد: متاسفانه تاکنون ۲۵۹ نفر از ساکنان شهرستان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند و روز گذشته، سه‌شنبه نیز یک شهروند دیگر در اثر این بیماری فوت کرد.

«لطفعلی حقیری» از بستری بودن ۲۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان فارابی ملکان خبر داد و افزود: نتایج آزمایش کرونای هفت مورد از این تعداد مثبت و ۲ مورد منفی است و ۱۵ نفر در انتظار جواب آزمایش خود هستند.

وی از ساکنان شهرستان خواست برای جلوگیری از شیوع افسارگسیخته این ویروس، زدن ماسک را جدی بگیرند و از حضور در اجتماعات مسقف خودداری کنند؛ همچنین در صورت نداشتن علایم بیماری، دز سوم خود را بدون معطلی دریافت کنند زیرا تزریق هر سه دز واکسن در پیشگیری از ویروس کرونا موثر است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در این شهرستان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۲۵ هزار دز واکسن در ملکان تزریق شده که ۹۲٫۳ درصد مربوط به دز اول، ۸۷ درصد دز دوم و ۵۰ درصد دز سوم بوده است.

به گفته وی تزریق واکسن کرونا به گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال آغاز شده است و والدین باید نسبت به تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

طی ۲ روز اخیر ۱۴ نفر در هشترود بستری شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان هشترود گفت: طی ۲ روز اخیر ۱۴ نفر در این شهرستان بستری شدند که سه نفر از آنان در مراقبت‌های ویژه قرار دارند و یک نفرشان هم کودک مبتلا به اومیکرون است.

سلیمان جعفرزاده با بیان اینکه تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موثر بوده است، بیان کرد: تاکنون ۹۸.۵ درصد از جمعیت هدف شهرستان نوبت اول، ۹۱.۶ درصد نوبت دوم و ۵۵.۵ درصد نیز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند و توصیه می‌شود افرادی که تاکنون دز سوم را دریافت نکرده‌اند، هرچه سریع‌تر به مراکز واسیناسیون شهرستان مراجعه کنند. 

مرور محدودیت‌های وضعیت قرمز کرونا

به گزارش ایرنا عادی‌انگاری کرونا و سرایت‌پذیری بالای اومیکرون را می‌توان دغدغه این روزهای ستاد مقابله با کرونا به شمار آورد؛ دغدغه‌ای که اگر مردم در زمینه رعایت «توصیه‌های بهداشتی» و «افزایش ضریب واکسیناسیون» مشارکت مناسبی داشته باشند، با کمترین هزینه و تلفات رفع می‌شود.

برچسب‌ها ملکان ویروس کرونا هشترود مراغه محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملکان ویروس کرونا هشترود ملکان ویروس کرونا هشترود مراغه محدودیت های کرونا کووید ۱۹ دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه

سرهنگ فارسی گفت: در راستای طرح مقابله و پیشگیری از سرقت دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس مراغه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان امداد کلانتری‌های ۱۱ و ۱۲ و پلیس آگاهی در اجرای این طرح خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های مشکوک در منطقه را بررسی و ۲ دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ و روآ و ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی را شناسایی کردند و در این راستا نیز ۲ نفر سارق را  دستگیر و برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی دلالت دادند.

سرهنگ  فارسی ادامه داد: پس از شناسایی مالکان وسایل نقلیه سرقتی و احراز هویت آنها وسایل نقلیه مکشوفه تحویل مالکان مربوطه شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه ضمن تاکید بر نصب تجهیزات حفاظتی مناسب و رعایت نکات ایمنی توسط مالکان موتورسیکلت و وسایل نقلیه به شهروندان توصیه کرد هشدار‌های پلیس را جدی بگیرند و در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مصدومیت ۴ نفر بر اثر انفجاری گاز شهری در مراغه
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم؛ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • اعطای نشان ملی به شرکت آرد هشترود 
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • کشف سیگار خارجی قاچاق در مراغه
  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • کشف وسایل نقلیه سرقتی در مراغه