Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی برادران روز چهارشنبه درجریان بازدید از یک واحد تولیدکننده لوازم خانگی در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران،‌ بیان کرد: امروز در قم یکی از واحدهای صنعتی صاحب نام و موفق تولیدکننده لوازم خانگی که توانسته محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کند و با ارائه خدمات پس‌از فروش مناسب، رضایت‌مندی بالایی را در میان مشتریان به‌دست آورد،‌ به فعالیت می‌پردازد که همین نکته نشان از جایگاه این استان در صنعت لوازم خانگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این واحد صنعتی توانسته درتولید تعداد قابل توجهی از محصولات خود تا سطح ۸۰ الی ۹۰ درصد قطعات مورد نیاز را در داخل تولید کند و این یعنی نیاز به واردات درصنعت لوازم خانگی به صورت چشمگیری کاهش یافته و مسیر خودکفایی و تامین نیاز بازار از محل تولید داخل محقق شده‌است.

وی ادامه داد: در اثر فعالیت‌های انجام شده در این صنعت، خوشه‌ صنعتی توانمندی نیز با همکاری سایر واحدهای تولیدکننده قطعات مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی در استان قم شکل گرفته که برای تولید محصولات نهایی در واحد صنعتی یاد شده استفاده می‌شود.

برادران گفت: ما به دنبال جلب رضایت مصرف کنندگان نهایی لوازم خانگی ساخت داخل به ویژه در بحث کیفیت و قیمت هستیم و در این رابطه حذف موانع را در دستور کار خود قرار دادیم.

وی تاکید کرد: اگر به دنبال این هستیم که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی محصول با کیفیتی را با قیمت مناسب و قابل رقابت با نمونه‌های خارجی به بازار عرضه کند، علاوه بر ارائه تسهیلات مالی باید در زمینه تسهیل دسترسی به مواد اولیه نیز اقدام‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: به همین دلیل با مساعدت انجام شده،‌ تعرفه واردات برخی از مواد اولیه مورد نیاز در صنعت لوازم خانگی کاهش یافت تا بهره‌برداران این صنعت بتوانند در بازار، قیمت رقابتی خود را حفظ کنند و کیفیت محصولات را ارتقا دهند.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: در موضوع تامین فولاد مورد نیاز این صنعت نیز با تلاش‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم قیمت برخی از کالاهای پایه مانند فولاد به ثبات مناسبی رسیده‌است و هم‌اکنون در این خصوص وضعیت مناسب‌تری از قبل داریم که قیمت‌ها با توجه به بازارهای جهانی تعیین می‌شد و کار را برای تولید کنندگان داخلی سخت می‌کرد.

 امروز در قم ۱۸ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۹هزار و ۱۶۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای یکهزار و ۷۲ نفر به مناسبت دهه مبارک فجر با حضور محمد مهدی برادران معاون وزیر صمت، سید محمد تقی شاهچراغی استاندار و دیگر مسئولان ملی و استانی به بهره‌برداری رسید.

لازم به توضیح است؛ بهره‌برداران این طرح‌های تولیدی که در سطح شهرک‌ها و مناطق صنعتی استان افتتاح می‌شود در زمینه تولید محصولاتی همچون انواع پاکت‌های بسته بندی، انواع قفسه، یخچال و لوازم فروشگاهی،‌ انواع دستمال کاغذی، ساخت انواع رنگ، روغن جلا و پوشش‌های مشابه، مجموعه صفحه کلاج و انواع دوچرخه به فعالیت خواهند پرداخت، همچنین محصولات پلاستیکی، انواع فنر،‌ محصولات فلزی ساختمانی، انواع کفش، انواع اگزوز خودرو، انواع محصولات پلاستیکی، کاغذ و مقوا و محفظه‌های کاغذی، انواع روغن موتور،‌ انواع لوازم فلزی کابینت و لوازم آشپزخانه از دیگر کالاهایی است که در این واحدهای صنعتی تولید خواهد شد.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی(ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ هجری خورشیدی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، «دهه فجر» نامیده می‌شود.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم  فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

برچسب‌ها واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی قم پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی واحد تولیدی وزارت صنعت معدن و تجارت لوازم خانگی قم صنعت لوازم خانگی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۳۳۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف

مدیر عامل شرکت مارگارین گفت: با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خشایار قاجار مدیر عامل شرکت مارگارین در گفتگویی اختصاصی با اشاره به عملکرد این شرکت در سال مالی 1402 گفت: میزان تولید در سال 1402 نسبت به سال مالی قبل 37 درصد افزایش داشته است. همچنین تنوع در تولید ماهیانه محصولات از 19 مورد به 32 مورد رسیده که نشان از رشد 68 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه مشتریان حوزه صنف و صنعت این شرکت 178 درصد بیشتر شده است افزود: در میزان تحقق اهداف بودجه برای تولید محصولات در سال 1402 حدود 143 درصد افزایش تولید داشته ایم.

قاجار در مورد برنامه های محقق شده این شرکت در سال 1402 گفت: راه اندازی فروش هیبریدی، تولید روغن خانوار با برند خروس، به روز رسانی بسته بندی ها، حضور در نمایشگاه شیرینی و شکلات، فعالیت مجدد نماد بورسی، انجام طرح طبقه بندی مشاغل، برگزاری مجامع سال مالی 1400 و 1401، وصول بخشی از مطالبات ، رفع بخشی ازتعهدات ارزی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال مالی 1402 بوده است.

مدیرعامل مارگارین در ادامه به چشم انداز این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت مکانی مناسب و نزدیکی به بازار پایتخت از یک سو و از سوی دیگر به دلیل بهره مندی از زیر ساخت های مناسب انرژی، آب، تجهیزات و فضای قابل توسعه برای ایجاد سوله های جدید چشم انداز مارگاین تبدیل شدن به مجتمع صنایع غذایی در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد؛ تصریح کرد: مارگارین عمده فعالیت های خود در برنامه چشم انداز شرکت را در سه گروه اصلی طبقه بندی و دنبال خواهد کرد.

قاجار گروه اول را استفاده بهینه از ظرفیت های موجود شرکت  ارزیابی کرد و گفت: یکی از فعالیت های  این گروه ورود به عرصه تولید محصولات و مواد اولیه روغنی مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله صنعت دارویی کشور است که هم اکنون در مرحله برنامه ریزی و آماده سازی زیر ساخت های پیش از بهره برداری قرار داریم.

وی ادامه داد: قصد داریم با استقرار پلنت فرکشنیشن امکان تولید محصولات تخصصی تر هم چون شورتنینگ های خاص کرم ویفر، شورتنینگ های مخصوص شکلات صبحانه، روغن خامه قنادی، جایگزین های چربی های مغزی و روکش شکلات و بستنی را در مجموعه فراهم کنیم.

مدیرعامل مارگارین توجه به محصولات پرتقاضا و پرمصرف را گروه دوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های این گروه در راستای ایجاد و توسعه مجتمع غذایی مارگارین خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید انواع کره، سس مایونز و کچاپ، انواع محصولات غلات و فیبردار مانند ماکارونی، نودل، تولید انواع نوشیدنی شامل آب آشامیدنی آب میوه کنستانتره، تولید انواع نان صنعتی و حجیم شده، تولید انواع پنیر پیتزا و فراورده گوشتی و بسته بندی انواع ترشیجات، قند و شکر از جمله برنامه های شرکت برای توسعه مجتمع غذایی مارگارین است.

قاجار تولید محصولات جانبی بر پایه روغن را گروه سوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز دانست و گفت: تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، لاستیک و پلاستیک، رنگ و رزین و محصولات ویژه خوراک دام و طیور را جزو بازار های هدف خود قرار داده ایم.

 

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • علت تفاوت قیمت زیاد در انواع مختلف قهوه چیست؟
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف
  • افغانستان در راه رسیدن به خودکفایی
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • انواع ورق صنعتی مهم کدام‌اند؟ چه کاربردی دارند؟